RÖSTA!!!

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: RÖSTA!!!

Inlägg av CryingFreeman »

95monye skrev:snälla kan nån länka till omröstningen?
Prova i tavlan Omröstningar

De aktuella är de tre översta.

Motion angående ledarstruktur
Motioner angående mål och ansvar
Motioner angående processer, arbetsgrupper mm

Själv är jag skeptisk till att genomföra den här omröstningen, eftersom jag inte vill riskera att "ärva" en organisation som jag själv inte tycker om strukturen på. Dessutom har det röstfiskats en del på (i mitt tycke) otillbörligt sätt.
Användarvisningsbild
janne-5011
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av janne-5011 »

Om ngn skulle uppleva det svårt att bedöma hur man ska rösta finns det färdigtänkt, klappat och klart här=)

http://pcforallasmart.idg.se/bloggar/ubuntu/
Debian är den klippa varpå 5011 vilar
Användarvisningsbild
Rasmus
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rasmus »

http://pcforallasmart.idg.se/bloggar/ub ... essid=1860
Vafan. Urban? Där försvann du ur mina ögon, det är upp till var och en att bestämma hur man ska rösta. Det där kan inte vara tillåtet.
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av CryingFreeman »

janne-5011 skrev:Om ngn skulle uppleva det svårt att bedöma hur man ska rösta finns det färdigtänkt, klappat och klart här=)

*badabam-ditssschhh* ;D
Användarvisningsbild
janne-5011

Inlägg av janne-5011 »

Rasmus. Jag tror du har missat ngt.
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=40896

Gick lite hett till kanske, nästan så den bruna färgen på listen däruppe flagnade :) men fri debatt är det och det hedrar ubuntu-se!
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

janne-5011 skrev:Om ngn skulle uppleva det svårt att bedöma hur man ska rösta finns det färdigtänkt, klappat och klart här=)

Aj tusan!

Jag som trodde folk var vuxna, förnuftiga och mogna nog att kunna bilda sig en egen uppfattning oavsett vad Urban skrivit i sin blogg!
Användarvisningsbild
Rasmus

Inlägg av Rasmus »

janne-5011 skrev:Rasmus. Jag tror du har missat ngt.
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=40896

Gick lite hett till kanske, nästan så den bruna färgen på listen däruppe flagnade :) men fri debatt är det och det hedrar ubuntu-se!
Ja, den hade jag missat. Orkade bara läsa sida 1 och sista dock. I vilket fall som helst tycker jag att det var dåligt gjort av UA

EDIT: stavar som en kratta
Användarvisningsbild
janne-5011

Inlägg av janne-5011 »

ok Rasmus. Lyckats smugga ut en inspelning mha Hackare-utan-gränser

Rapport från Kreml_redaktionen.mp3

PIP PIP Dagens Eko.
Ledningen dementerar att bloggningen kan äventyra röstningens legitimitet, man har även skrivit att "basta!" röstningen ska minsann fortsätta och det var helt normal aktivitet från Ledarens sida. Allt ska fortsättas som vanligt menar man. Han hälsar till Folket. Han målar ännu mer tavlor till Folket.

En av Ledarnas vänner, Madame Mobotu, låter hälsa att allt kommer bli bra bara vi är snälla och trevliga och kritiken minskar lite, annars hotas den psykiska hälsan hos Ledarna.
Kritikerna har därför dragit sig tillbaka med tanke på Ledarnas välbefinnande , och Ledarnas ack så strävsamma tillvaro. Även andra har dragit sig tillbaka pga svaga nerver och man minns deras hädanfärd som tidigare avgått när det varit otrevligt, som varnande exempel om hotande förfall.
PIPPIPPIP slut på Ekot.

Nu spelas uppbygglig_musik.mp3 i 24 timmar nonstop.
Användarvisningsbild
Rasmus

Inlägg av Rasmus »

janne-5011 skrev:ok Rasmus. Lyckats smugga ut en inspelning mha Hackare-utan-gränser

Rapport från Kreml_redaktionen.mp3

PIP PIP Dagens Eko.
Ledningen dementerar att bloggningen kan äventyra röstningens legitimitet, man har även skrivit att "basta!" röstningen ska minsann fortsätta och det var helt normal aktivitet från Ledarens sida. Allt ska fortsättas som vanligt menar man. Han hälsar till Folket. Han målar ännu mer tavlor till Folket.

En av Ledarnas vänner, Madame Mobotu, låter hälsa att allt kommer bli bra bara vi är snälla och trevliga och kritiken minskar lite, annars hotas den psykiska hälsan hos Ledarna.
Kritikerna har därför dragit sig tillbaka med tanke på Ledarnas välbefinnande , och Ledarnas ack så strävsamma tillvaro. Även andra har dragit sig tillbaka pga svaga nerver och man minns deras hädanfärd som tidigare avgått när det varit otrevligt, som varnande exempel om hotande förfall.
PIPPIPPIP slut på Ekot.

Nu spelas uppbygglig_musik.mp3 i 24 timmar nonstop.
#iranelection?

Förlåt men jag kan inte se vad det har med det här att göra. F.Ö. tycker jag inte alls om situationen som den är i Iran nu.
Användarvisningsbild
janne-5011

Inlägg av janne-5011 »

Rasmus du läste bara sista och första sidan på länken ovan....
Användarvisningsbild
Rasmus

Inlägg av Rasmus »

janne-5011 skrev:Rasmus du läste bara sista och första sidan på länken ovan....
Ja, jag orkar inte läsa 13 sidor "drabbel" Är det några spec. sidor som du vill att jag ska läsa?
Användarvisningsbild
janne-5011

Inlägg av janne-5011 »

Rasmus i stort sett är grejen att folk har skrivit folk giltiga argument för att röstningen är ogiltig. Den är värd noll anser man.
Det tycker inte UA och hans kompisar.
Ingen bra början kanske en del isf tycker om en nystart när grunden kan kritiseras igen.
Min synpunkt är att man kunde hantera det där misstaget på ngt vis, och det gör man iaf inte genom att förneka att det är ett.
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Vadnudå?

Så politiska ledare och politiska partier i Sverige skulle inte få blogga eller använda facebook m.m för sin sak då det kan påverka utgången av valet år 2010?

???
Användarvisningsbild
Rasmus

Inlägg av Rasmus »

33:UA är en av två kontaktpersoner, USE's ansikte utåt. Hur skulle det se ut om valmyndigheten sa "rösta på kalle anka partiet"?
janne-5011 skrev:Rasmus i stort sett är grejen att folk har skrivit folk giltiga argument för att röstningen är ogiltig. Den är värd noll anser man.
Ingen bra början kanske en del isf tycker om en nystart när grunden kan kritiseras igen.
Min synpunkt är att man kunde hantera det där misstaget på ngt vis, och det gör man iaf inte genom att förneka att det är ett.
Okej, inte för att vi ska debattera det här. Men jag tycker INTE man ska lägga ner och börja om, med detta valdeltagande så kommer nästa bli ännu lägre.
Man får bita i det sura äpplet och acceptera, tillsvidare...

Det viktiga är att nått händer, inte hur det händer.
Senast redigerad av 1 Rasmus, redigerad totalt 22 gånger.
Xcore

Inlägg av Xcore »

Harlekin33 skrev:Vadnudå?

Så politiska ledare och politiska partier i Sverige skulle inte få blogga eller använda facebook m.m för sin sak då det kan påverka utgången av valet år 2010?

???
Det är ganska stor skillnad mellan ett riksdagsval och ett sånt här val. :)
Xcore

Inlägg av Xcore »

Rasmus skrev:33:UA är en av två kontaktpersoner, USE's ansikte utåt. Hur skulle det se ut om valmyndigheten sa "rösta på kalle anka partiet"?
janne-5011 skrev:Rasmus i stort sett är grejen att folk har skrivit folk giltiga argument för att röstningen är ogiltig. Den är värd noll anser man.
Okej, inte för att vi ska debattera det här. Men jag tycker INTE man ska lägga ner och börja om, med detta valdeltagande så kommer nästa bli ännu lägre.

Tycker inte jag. Det viktiga är att nåt händer när alla är på plats, dvs de som skall fortsätta de här kontaktpersonernas jobb. Då kan vi få det mer så att det passar den nya ledningen, och oss.

Tills dess kan vi lika gärna ta det lugnt. :)

Jag tar det lugnt själv just nu. ;)
Senast redigerad av 1 Xcore, redigerad totalt 22 gånger.
Användarvisningsbild
Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Xcore skrev:
Rasmus skrev:33:UA är en av två kontaktpersoner, USE's ansikte utåt. Hur skulle det se ut om valmyndigheten sa "rösta på kalle anka partiet"?

Tycker inte jag. Det viktiga är att nåt händer när alla är på plats, dvs de som skall fortsätta de här kontaktpersonernas jobb. Då kan vi få det mer så att det passar den nya ledningen, och oss.

Tills dess kan vi lika gärna ta det lugnt.
Det var det jag menade med tillsvidare, inget ide att dra igång nått före vintern.
Användarvisningsbild
Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Jag vill även bumpa CF då jag ser att den inte är upp i headern än.
CryingFreeman skrev:Så, nu har jag gjort en. Lika stor och likadan som loggan.

"Omröstning om gemenskapens framtid. Klicka här!"

Duger den inte så är ni välkomna att göra en själva. ;)
EDIT: Syns lite dåligt va? :P

Bump!
och bilden
Bild
Senast redigerad av 1 Rasmus, redigerad totalt 22 gånger.
Xcore

Inlägg av Xcore »

Rasmus skrev:Det var det jag menade med tillsvidare, inget ide att dra igång nått före vintern.
Håller med dig. :)

Eller före mitten på Augusti.
Senast redigerad av 1 Xcore, redigerad totalt 22 gånger.
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Xcore skrev:
Harlekin33 skrev:Vadnudå?

???
Det är ganska stor skillnad mellan ett riksdagsval och ett sånt här val. :)
Jasså? Hur många kopior får du göra av Windows och dela ut till alla dina vänner?
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"