Fedora 11 släppt!
-
- philip5
- HC-IRCare
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
Re: Fedora 11 släppt!
För att han var lite vittsig... Ubuntu 6.10 hette just edgy... och det hade inget med ext4 att göra...Rune.K skrev:Och varför blandar du in Ubuntu 6.10, då i oktober år 2006 fanns väl inte ext4 som ett alternativt filsystem att välja...andol skrev:Just det där resonemanget säger egentligen ingenting, då Fedora överlag är mera edgy än vad Ubuntu är.
Utanför ämnet: Möjligtvis då med undantag för Ubuntu 6.10

Apropå ext4 och kernel 2.6.29.x och fedora. De kör knappast med en vanillakärna i fedora så de kan mycket väl ha patchat sin kärna med ext4-fixar som nu ligger i 2.6.30 eller även patchar som inte ens är med i 2.6.30. Ska man ha koll på det så får man läsa changelog för fedoras kernel eller glo i deras källkod.
-------------------------------------------------------------
Min PPA för Ubuntu: http://launchpad.net/~philip5
Twitter: http://twitter.com/philip_johnsson
IRC: Philip5 @ freenode.net #ubuntu-se #kubuntu-se
Min PPA för Ubuntu: http://launchpad.net/~philip5
Twitter: http://twitter.com/philip_johnsson
IRC: Philip5 @ freenode.net #ubuntu-se #kubuntu-se
Nu fattar jagphilip5 skrev:För att han var lite vittsig... Ubuntu 6.10 hette just edgy... och det hade inget med ext4 att göra...Rune.K skrev:Och varför blandar du in Ubuntu 6.10, då i oktober år 2006 fanns väl inte ext4 som ett alternativt filsystem att välja...andol skrev:Just det där resonemanget säger egentligen ingenting, då Fedora överlag är mera edgy än vad Ubuntu är.
Utanför ämnet: Möjligtvis då med undantag för Ubuntu 6.10
Apropå ext4 och kernel 2.6.29.x och fedora. De kör knappast med en vanillakärna i fedora så de kan mycket väl ha patchat sin kärna med ext4-fixar som nu ligger i 2.6.30 eller även patchar som inte ens är med i 2.6.30. Ska man ha koll på det så får man läsa changelog för fedoras kernel eller glo i deras källkod.

Jag kände igen ordet edgy...i samband med Ubuntu...men jag kunde inte placera det riktigt...
-
Vad jag läst så är det ok nu med ext4! Så det är bara köra på tillsvidare!
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Rune.K skrev:Jag har alldeles nyss installerat Fedora 11 KDE, och hitintills verkar det vara en komplett och trevlig distribution.Osprey skrev:Tackar, då är det dags att uppgradera "den gamla 10:an"...
Förutom Ubuntu och andra Debianbaserade distributioner så är Fedora en av de mest kompletta och trevliga...
En nackdel vid installationen var att det krävdes en separat "/boot"-partition.
Och att det bara gick att välja ext4 för " / "- rootpartionen, jag förutsätter att RedHat/Fedora har koll på att att ext4 är ett "färdigt" filsystem för att användas i Fedora 11.
Utseendet vad det gäller bakgrund , fönsterramar och ikoner ligger ljusår före Ubuntu 9.04
Jag återkommer med fler synpunkter...

Tack för synpunkterna, dock.
Att jag har tvekat, beror även på, att jag har börjat titta misstänksamt på min gamla desktop. Jag har nämligen fått fel på cd-skivan, säger den, när jag har försökt att nyinstallera openSuse och ett antal andra distar, Foresight, Pardus och, Little Johns Remix, som jag verkligen har sett fram mot möjligheten till att få testa. I det sista fallet, har jag gjort tre, fyra nedladdningar, kanske tio bränningar av skivan, i tre olika program, men lika fullt, så skiter det sig. Attans, sa prästen . . . .

Tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
-
Jag har en kvot på 400 så fler borde rapporterat in fel i fedoras forum vid detta laget!
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Vad menas med det? Att man har en kvot, menar jag. Det låter bra. Men jag fattar inte något.Jag har en kvot på 400 . .

Tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.