..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Harlekin33 skrev:Fildelningen är nog det minsta problemet som man bryr sig om av allt det andra.
Exakt! Till syvene o sist handlar det om vilken typ av samhälle vi ska ha framöver... Man försöker smyga in ett överförmyndar/vakningssamhälle som inte sett sin like någonsin i historien. Att denna övervakning skulle vara till för att skydda upphovsrättsskyddat material eller Svenska trupper i Afganistans är kvalificerat skitsnack, dessutom kostar detta stora summor av VÅRA skattepengar. Om det nu finns så mycket pengar så att vi kan lägga det på sån här smörja, varför inte ta dom pengarna och lägga i en typ "stim" pott och dela ut till dom stackars artisterna/mediabolagen då hade dom förmodligen fått ut fan så mycket mer än när dom nu jagar (i huvudsak) fattiga ungdomar. Jag fildelar inte, varför ska jag behöva acceptera att bli synad inpå skinnet? Det känns som dom tar sig ända in i mitt hem, och kikar över axeln
Varför många väljer Piratpartiet istället för Vänster/Miljöpartiet som också är mot? jag tror att detta är en markering till dom etablerade partierna "Nu har ni gått för långt i denna frågan" Vänstern/Miljöpartiet har helt enkelt inte tagit striden och gått ut på barrikaderna, utan nöjt sig med att protestera lite lamt. Varje gång dom etablerade partierna hävdar "ja men dom har ju BARA den frågan" så visar dom hur lite dom fattat. Om dom inte förstår hur viktig denna "BARA fråga" är, så har dom förbrukat allt förtroende.
Ja hellre en Amelia som brinner för det hon tror på än politikerbroilers som bara ser till sitt eget hus och vänder kappan efter vinden...
PS! Tror Amelia sitter säkert, prognosinstituten talar om 5,6-8,2%... min prognos 10-15%
bbauto skrev:Ja hellre en Amelia som brinner för det hon tror på än politikerbroilers som bara ser till sitt eget hus och vänder kappan efter vinden...
PS! Tror Amelia sitter säkert, prognosinstituten talar om 5,6-8,2%... min prognos 10-15%
Och kommer med dåliga ursäkter som farlig fildelning och påstådd terrorism för att få införa kränkande diktaturlagar i ett nytt kontrollsamhälle.
Personligen tror jag på demoskop 8.2% Christian och Amelia till eu! Den duon måste vara det bästa Sverige har att erbjuda. Och då menar jag inte det för att jag tycker om PP (vilket jag ju iof gör men...) utan för att dem tillsammans sitter på stor kompetens.
Rasmus skrev:Personligen tror jag på demoskop 8.2% Christian och Amelia till eu! Den duon måste vara det bästa Sverige har att erbjuda. Och då menar jag inte det för att jag tycker om PP (vilket jag ju iof gör men...) utan för att dem tillsammans sitter på stor kompetens.
Tror dom flesta här hade tillfört mer än politikerbroilerna som aldrig gjort ett hederligt handtag, t.o.m Rolf...
Det finns inget annat val än Piratpartiet tills dess att övriga partier vågar stå för något annat förutom miljö och arbetsmarknadsfrågor. Övriga partier är så förbannat mainstream och anonyma att det inte spelar någon roll vilket av dem som sitter på "makten" för dem vänder bara kappan efter den vind som dem tror blåser starkast.
Tills dess att det finns ett seriöst parti att rösta på så går mina röster till misstroendepartier.
Ibland önskar jag att man hade haft mer än en röst att dela ut, typ som pensions-sparandet: man kan lägga äggen i flera korgar. Då hade nog PP och FI fått en andel också.
Jag stör mig lite på att PP heter pirat partiet, det känns som att deras största önskan är att ha mer illegal fildelning och att de är bortskämda snorungar som inte vill betala för kultur. Jag håller med dem i det mesta integritets-snacket: jag är djupt oroad över storebrorssamhället, mjukvarupatent, läkemedelspatent, svenskt samarbete med USA när det gäller utlämning av "terrorister" och så vidare. Lite onödigt att fokusera i namnet på "pirat".
per9000 skrev:Ibland önskar jag att man hade haft mer än en röst att dela ut, typ som pensions-sparandet: man kan lägga äggen i flera korgar. Då hade nog PP och FI fått en andel också.
Jag stör mig lite på att PP heter pirat partiet, det känns som att deras största önskan är att ha mer illegal fildelning och att de är bortskämda snorungar som inte vill betala för kultur. Jag håller med dem i det mesta integritets-snacket: jag är djupt oroad över storebrorssamhället, mjukvarupatent, läkemedelspatent, svenskt samarbete med USA när det gäller utlämning av "terrorister" och så vidare. Lite onödigt att fokusera i namnet på "pirat".
/Per
Håller med om att namnet kan ge felaktiga? associationer, speciellt för den äldre populationen. Men kan fasen inte komma på något bättre heller... Allt med liberal, demokrati etc känns så urvattnat eftersom det missbrukats så ofta. Frihetspartiet kanske??
per9000 skrev:Ibland önskar jag att man hade haft mer än en röst att dela ut, typ som pensions-sparandet: man kan lägga äggen i flera korgar. Då hade nog PP och FI fått en andel också.
/Per
Håller med om att namnet kan ge felaktiga? associationer, speciellt för den äldre populationen. Men kan fasen inte komma på något bättre heller... Allt med liberal, demokrati etc känns så urvattnat eftersom det missbrukats så ofta. Frihetspartiet kanske??
Håller med. För min del känns allting urvattnat och jag undrar om Pirat-patiet överhuvudtaget funderade på något annat än fildelning.
Hela EU blev en lekstuga och det vad som kommer ut kan vi nästan glömma direkt. Och framförallt är det dom stora som bestämmer.
Vad hände med Junilistan? Och angående PP kommer personerna som eventuellt röstas in att glömma det ideella uppdraget senast efter första månadslönen. Bara mänskligt det.
/Per
Håller med. För min del känns allting urvattnat och jag undrar om Pirat-patiet överhuvudtaget funderade på något annat än fildelning.
Hela EU blev en lekstuga och det vad som kommer ut kan vi nästan glömma direkt. Och framförallt är det dom stora som bestämmer.
Vad hände med Junilistan? Och angående PP kommer personerna som eventuellt röstas in att glömma det ideella uppdraget senast efter första månadslönen. Bara mänskligt det.
LJ
Det finns nog större utrymme för idealister i missnöjesparti? vi har svaret om fem år. Men med tanke på all byråkrati och olika deklarationer som pådyvlas oss medborgare (ex. energideklaration vid försäljning av småhus) Så är det fan inte mer än rätt att politikerna ska föregå med gott exempel och göra en personlig "uppföljnings deklaration" som visar hur denne levt upp till sitt mandat.
Då var förmiddan i vallokalen avklarad. Ingen direkt rusning, men vi har öppet till 21.00,
så mycket kan hända ännu. Sen är det dags att räkna. Det blir en sen kväll.
Håll lite distans i politiksnacket. Ubuntu är inget partipolitiskt och folk får rösta på vad
de vill.
jag tycker hela topicen är "politisk" och därmed hör detta inte hemma i forumet alls. Vi är många som inte röstar för att sänka hela EU-projektets legitimitet.Så den kan bli en tom diskussionsklubb för makteliten med tiden
Senast redigerad av 1 janne-5011, redigerad totalt 7 gånger.
95monye skrev:var det ingen som röstade på miljöpartiet?
//95monye
Nu kan inte jag svara på din fråga då jag som 14 ej får rösta, du får istället en motfråga.
Varför skulle man rösta för miljöpartiet? Okej, miljön är viktig. Men miljöpartiet arbetar dock inte alltför målinriktat med det, dem har alldeles för många frågor som dom måste köra parallellt vilket gör att dem får kohandla om miljöpolitiken.