Det är möjligt att jag missförstod dig.KiviE skrev:Jo men det är ju då som jag uttryckte det ovan. En blandning av teamleader och teamcontact. Eller missförstod jag dig helt?
Nån måste axla teamledarrollen även om den inte är utnämnd.
Det är möjligt att jag missförstod dig.KiviE skrev:Jo men det är ju då som jag uttryckte det ovan. En blandning av teamleader och teamcontact. Eller missförstod jag dig helt?
Enda vägen vore genom en nomineringsprocess via medlemmarna först, sedan omröstning med medlemmarna för att utse en TL.Bowmore skrev:Det är möjligt att jag missförstod dig.KiviE skrev:Jo men det är ju då som jag uttryckte det ovan. En blandning av teamleader och teamcontact. Eller missförstod jag dig helt?
Nån måste axla teamledarrollen även om den inte är utnämnd.
Ja via val av någon drivande person som gemenskapen har stort förtroende för. Utan förtroende faller ledarskapet pladask. De finns några kandidater varav en just lämnat oss.Kattskrället skrev:Enda vägen vore genom en nomineringsprocess via medlemmarna först, sedan omröstning med medlemmarna för att utse en TL.
Bossieman är nog en av de som jag haft störst förtroende för här. En person som jag missbedömde totalt till en början men som gav mig den ena efter den andra trevliga överraskningen.Bowmore skrev:Ja via val av någon drivande person som gemenskapen har stort förtroende för. Utan förtroende faller ledarskapet pladask. De finns några kandidater varav en just lämnat oss.Kattskrället skrev:Enda vägen vore genom en nomineringsprocess via medlemmarna först, sedan omröstning med medlemmarna för att utse en TL.
Precis!Bowmore skrev:Ja via val av någon drivande person som gemenskapen har stort förtroende för. Utan förtroende faller ledarskapet pladask. De finns några kandidater varav en just lämnat oss.Kattskrället skrev:Enda vägen vore genom en nomineringsprocess via medlemmarna först, sedan omröstning med medlemmarna för att utse en TL.
Ja, det märks att du ej känner FarmfieldDu behöver livserfareheter, Du kan börja i det "lilla". Bli besökare tex, i Röda Korset.
Nej, det gör du uppenbarligen inte.en offentlig ursäkt vore inte helt fel, men att Du skulle stå för en sådan, är för mig otänkbart.
När skall Urban svara på frågorna i http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 20#p320322 som bl.a. gäller detta?One of two Team Leaders of the Swedish LoCo.
Läs första posten igen då...Harlekin33 skrev:Urban är inte och kommer heller inte bli nån teamleader då han avgår i höst!
Allt annat är en total sensation i såna fall!
Jag hade fel i mitt tidigare inlägg och anmält mig själv!jono> so we have two suggested leaders
<jono> what was the results of the poll on the forum?
<urban_anjar> Ja - 214 (96.8%)
<urban_anjar> Nej - 7 (3.2%)
<Little-John> 214 yes 7 no
<Jes> 214 for and 7 against
<jono> so 96.8% support the proposed leaders?
<vulfgar> yes
<Little-John> right
<jono> right
<jono> and was the poll conducted in a fair and objective way?
<vulfgar> yes
<DimensionX> (i'm here to now) Yes it was.
<jono> right
<Little-John> Yes
<jono> and is everyone here in support of the proposed leaders?
<vulfgar> yes
<bobcat> Yes
<DimensionX> Yes
<Zambezi> Fan. Så är Philip5 inte här.
<Little-John> yes
<fonsterbage> yes
<yeager> yes
<Joker> yes
<jono> ok
<jono> are the leaders here?
<einand> någon som vet ett smidigt program för att spela in skärmen?
<Bossiema1> Yes
<jono> who are the leaders?
<urban_anjar> Urban here!
<bobcat> Bossieman and urban Anjar
<yeager> einand: we're having a meeting here. byzanz or istanbul
<Jes> yen
<einand> aha, sorry
<jono> Bossiema1: urban_anjar - are you folks going to work to ensure objectivity and clarity in the team and prevent the kind of corruption discussed before?
<einand> varför har mötet inte gått ut i e-post listan?
<Bossiema1> Absolutely Yes
<urban_anjar> yes, thats why we are here
<jono> well in my mind, I think it is clear - I am fully supportive of both Bossiema1 and urban_anjar being the new leaders of ubuntu-se
<jono> you get my blessing
<vulfgar> great
<Bossiema1> Thanks
<yeager> yay!
<urban_anjar> thanks
<DimensionX> Thank you
<Little-John> great
<jogu> good
<Nafallo> quick meeting then? :-)
<Jes> Thank you!
<jono> ok, so we are done - lets celebrate - heres to a new ubuntu-se, ready to transform Sweden with free software
<Nafallo> yay! :-D
Du har mycket att lära unge padawan..Harlekin33 skrev:Att personer inte får kalla sig lagledare kan jag inte fatta...![]()
Jag ser det som mycket märkligt!
Man löser problem, inte gömmer dem?ubuntu-leif skrev:Har inte följt tråden så många dagar tillbaks, men ställer mig frågande.
Till vilken nytta leder detta till att ubuntu skall uppfattas som "ubuntu"?
Är det inte dags att vakna - växa upp snart, istället för att "sprätta sand". Tänk på alla som tittar på, vore taskigt om de fick onödigt sand i ögat.
/Leif