Är Urban redan TeamLeader?

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Bowmore

Re: Är Urban redan TeamLeader?

Inlägg av Bowmore »

KiviE skrev:Jo men det är ju då som jag uttryckte det ovan. En blandning av teamleader och teamcontact. Eller missförstod jag dig helt?
Det är möjligt att jag missförstod dig.
Nån måste axla teamledarrollen även om den inte är utnämnd.
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Kattskrället »

Bowmore skrev:
KiviE skrev:Jo men det är ju då som jag uttryckte det ovan. En blandning av teamleader och teamcontact. Eller missförstod jag dig helt?
Det är möjligt att jag missförstod dig.
Nån måste axla teamledarrollen även om den inte är utnämnd.
Enda vägen vore genom en nomineringsprocess via medlemmarna först, sedan omröstning med medlemmarna för att utse en TL.
Bowmore

Inlägg av Bowmore »

Kattskrället skrev:Enda vägen vore genom en nomineringsprocess via medlemmarna först, sedan omröstning med medlemmarna för att utse en TL.
Ja via val av någon drivande person som gemenskapen har stort förtroende för. Utan förtroende faller ledarskapet pladask. De finns några kandidater varav en just lämnat oss.
Xcore

Inlägg av Xcore »

Bowmore skrev:
Kattskrället skrev:Enda vägen vore genom en nomineringsprocess via medlemmarna först, sedan omröstning med medlemmarna för att utse en TL.
Ja via val av någon drivande person som gemenskapen har stort förtroende för. Utan förtroende faller ledarskapet pladask. De finns några kandidater varav en just lämnat oss.
Bossieman är nog en av de som jag haft störst förtroende för här. En person som jag missbedömde totalt till en början men som gav mig den ena efter den andra trevliga överraskningen.
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Kattskrället »

Bowmore skrev:
Precis!
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Lustigt att Urban - som kommenterar allt annat - inte kommenterar detta... Fast det brukar ju ta tid innan han kommenterar mina frågor i allmänhet... ::)
ubuntu-leif
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Farmfield, vem är Du?

Inlägg av ubuntu-leif »

Farmfield.
Ja Du, det är inte alltid lätt. Att förstå, när det är dags att stanna upp och ta sig en funderare över, vad är det som händer?
Har jag någonting med det att göra? Är det bra eller dåligt för mig?
Har jag gjort någon ledsen, pga min egen obetänksamhet?
Kan jag isåfall göra något åt det?
Hur skall jag göra det?
Listan kan göras lång.
Jag är äldre än Dig, vilket kan innebära, Jag är inte lika duktig som Dig, när det gäller vissa saker, men-so what.
Inser Du, vad Du har ställt till med här, och nu. Jag menar, i vilken ubuntu-anda har Du agerat? Och i vilket syfte?
Du behöver livserfareheter, Du kan börja i det "lilla". Bli besökare tex, i Röda Korset.
Det innebär att man besöker någon person inom äldreomsorgen som inte har någon som besöker en på sitt boende. Personalen har inte tid, några anhöriga besöker en inte, man är, och finns inte. Tiden går fort, väldigt fort. Snart är Du själv där, jag är bara 20 år äldre än Dig. Känner redan att, jag börjar bli en belastning, men samtidigt har jag så mycket att ge andra som inte fått det jag har fått, Jag delar gärna med mig. Fast ibland känns det som att jag bor i fel del av världen.
När man läser vad Du skriver, undrar man om man befinner sig på rätt planet, i rätt tidsålder med mera. Varför gör Du det?
Vilken rätt gör att Du skall kunna göra så, att bara Du har rätt?, att bara det Du skriver är rätt?, att alla andra har fel?, en offentlig ursäkt vore inte helt fel, men att Du skulle stå för en sådan, är för mig otänkbart. Varför det då?, ja det kan Du fundera på, på ön, på västkusten.

//Leif. (Ubuntu)
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Ulsak »

Du behöver livserfareheter, Du kan börja i det "lilla". Bli besökare tex, i Röda Korset.
Ja, det märks att du ej känner Farmfield
en offentlig ursäkt vore inte helt fel, men att Du skulle stå för en sådan, är för mig otänkbart.
Nej, det gör du uppenbarligen inte.

Farmfield och många andra vill att ubuntu-se.org ska vara en bra supportsajt. För att åstadkomma behövs en förändring. När man sopar en trappa ska man sopa uppifrån. Därför ställs många frågor UA.
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Jag har bl.a. renoverat 5st Land Rovers, jag snidar ibland gladius i rödek, jag är certad TIG-svetsare, jag har tränat militär närstrid i 12 år (innan slogs jag helt utan kompetens), jag kom 2'a i skateboard-SM i 'street' 1987, jag har fridykt till 32.5 meter i 'Blue Hole' 6km norr om Dahab i Sinai där jag bodde 6 månader 1993-94, har designat en framsida för engelskpråkiga 'Computer Arts', jag har jobbar till och från med datorer från 1989, jag hoppade av gymnasiet i andra ring eftersom jag fick ett erbjudande att ta över jobbet som fotograf på nöjestidningen 'City Nytt' 1989, jag har repellerat från Älvsborgsbron, jag vet var på underarmen jag skall trycka för att få någons knän att vika sig, jag har slussats förbi Niagrafallen, jag har producerat 2 minuter 3D-animation för Göteborgs Operans millenniefirande med en budget på 350.000:- + moms, bland f.d. flickvänner återfinns bl.a. en av sveriges största operasångerskor och tjejen som designade Christian Bale's kläder i Batman Begins, jag har sovit under en motorvägsbro utanför Lyonne, jag har blivit biten i benet av porrkungen Harry Åbonde's vakthund när jag genade genom fel trädgård när jag var nio, jag har blivit slagen medvetslös med ett vänsterslag i pannan av en f.d. svensk SM-vinnare i juniorboxning, jag låg min enda gång på sjukhus efter att ha fått ett hundhår innanför linsen, jag har bott två år i London, jag har pratat med och tagit kort på Sigourney Weaver i samma veva som jag skulle köpa en cykel på Upper Westside i New York, jag är certifierad på AutoCAD r13, jag kan ljuta nästan vad som helst i aramidfiberarmerad härdplast, jag har sparrats med Paulo Roberto, jag bunnyhoppade senast idag över en betonggris med min streethoj, jag lärde mig programmera basic på en Zx Spectrum, jag gick i klass 9c när Janne Josefsson gjorde sin berömda dokumentär om min parallellklass 9d 1986, jag har sagt Hej till Arnold Schwartzenegger (utan att få svar), jag har suttit vid samma matbord som Hagge Geigert, Johnny Lonn, Grynet Mollvig, Gösta Krantz + kanske 100 andra stora svenska artister under min uppväxt, jag fullständigt supergrym på att ställa in cykelväxlar, min favoritmusiker (mammas pianist i många år) var mannen som är 'skurken' i Jan Guillous 'Ondskan', näst största ärret på min kropp är från ett fästingbett, jag fick en Texas Instruments Ti99 i present på min 12-årsdag, jag kan TIG-svetsa i aluminium med inverterad jord och helium, jag har ätit en trerätters middag på ett femstjärnigt hotell i Paris medveten om att jag inte kunde betala och med förhoppningen om att få spendera en natt i häkte för att efteråt få reda på att detta inte var olagligt på grund av revolutionslagstiftningen i Frankrike (ingen får gå hungrig), jag har jobbat i Adobe Photoshop sedan version 1, jag har hoppat från bryggvingen, 15m, från Mss. Nordstjärnan när hon låg ankrad en sjömil utanför Indiana Harbor utanför Chicago, jag har blivit knivhuggen två gånger i ryggen av en vietnames som fick en flashback, trodde han var tillbaka i vietnam och fick för sig att jag var en amerikansk soldat (fan ta flat-top-klippningsmodet i slutet av 80-talet), jag har varit åtalad för värnpliksbrott eftersom jag ville spränga saker istället för att jobba på dagis, jag är certifierad Novell nätverkstekniker jag kan göra fakie 360 ner för 1.5m höga trappor på inlines, jag har varit inne i Cheopspyramiden, besökt Colosseum, Akropolis, St. Catharina (där Moses fick stenplattorna), jag har gjort baklängesvolt på mountainbike ner i vatten, jag har skjutit över 7.000 skott med Glock 19, varit sponsrad av Odd Molly-ägaren Per Holknekt, jag har producerat ett web-tv-program med 30.000 återkommande tittare, jag har varit chef för privatförsäljningen på InetData i nästan tre år... Och en massa mer...

Edit:

Eftersom den här tråden handlar om titlar vill jag klargöra att jag nöjer mig med 'galning' själv.

@Ubuntu-Leif

Fördelen med ADHD är att allting är roligast i världen i tre månader men sen blir man uttråkad och går vidare till något nytt... Jag kan fylla på den listan med lika mycket till och fortfarande kunna bevisa att varje enskild punk är sann.
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Även i Launchpad står det...
One of two Team Leaders of the Swedish LoCo.
När skall Urban svara på frågorna i http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 20#p320322 som bl.a. gäller detta?

Är det verkligen för mycket begärt - oavsett vilken titel Urban har - att han svarar på dessa frågor?
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Urban är inte och kommer heller inte bli nån teamleader då han avgår i höst!

Allt annat är en total sensation i såna fall!
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Harlekin33 skrev:Urban är inte och kommer heller inte bli nån teamleader då han avgår i höst!

Allt annat är en total sensation i såna fall!
Läs första posten igen då...
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Urban är tydligen teamleader ja.
jono> so we have two suggested leaders
<jono> what was the results of the poll on the forum?
<urban_anjar> Ja - 214 (96.8%)
<urban_anjar> Nej - 7 (3.2%)
<Little-John> 214 yes 7 no
<Jes> 214 for and 7 against
<jono> so 96.8% support the proposed leaders?
<vulfgar> yes
<Little-John> right
<jono> right
<jono> and was the poll conducted in a fair and objective way?
<vulfgar> yes
<DimensionX> (i'm here to now) Yes it was.
<jono> right
<Little-John> Yes
<jono> and is everyone here in support of the proposed leaders?
<vulfgar> yes
<bobcat> Yes
<DimensionX> Yes
<Zambezi> Fan. Så är Philip5 inte här.
<Little-John> yes
<fonsterbage> yes
<yeager> yes
<Joker> yes
<jono> ok
<jono> are the leaders here?
<einand> någon som vet ett smidigt program för att spela in skärmen?
<Bossiema1> Yes
<jono> who are the leaders?
<urban_anjar> Urban here!
<bobcat> Bossieman and urban Anjar
<yeager> einand: we're having a meeting here. byzanz or istanbul
<Jes> yen
<einand> aha, sorry
<jono> Bossiema1: urban_anjar - are you folks going to work to ensure objectivity and clarity in the team and prevent the kind of corruption discussed before?
<einand> varför har mötet inte gått ut i e-post listan?
<Bossiema1> Absolutely Yes
<urban_anjar> yes, thats why we are here
<jono> well in my mind, I think it is clear - I am fully supportive of both Bossiema1 and urban_anjar being the new leaders of ubuntu-se :)
<jono> you get my blessing :)
<vulfgar> great :)
<Bossiema1> Thanks
<yeager> yay!
<urban_anjar> thanks
<DimensionX> Thank you :)
<Little-John> great
<jogu> good
<Nafallo> quick meeting then? :-)
<Jes> Thank you!
<jono> ok, so we are done - lets celebrate - heres to a new ubuntu-se, ready to transform Sweden with free software :)
<Nafallo> yay! :-D
Jag hade fel i mitt tidigare inlägg och anmält mig själv!

:-[
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Men varför röstar vi då alls? Då har vi ju två TeamLeaders då ju?

Eller?
Användarvisningsbild
Ulsak

Inlägg av Ulsak »

oki dok.
Jag anser att det hade underlättat för hela gemenskapen om man gjort en korrekt översättning av titlarna. Till svenska. Inte tyska.
Vad skulle hända om man skulle råka kalla sig Lagledare för Gemenskapen Ubuntu Sverige? Skulle nazismen uppstå ?
Nej, då hade fler förväntat och accepterat att Bossieman, Vulfgar och framförallt Urban agerat som ledare.

Kontaktperson ger helt andra associationer.

Jag är lite besviken på mig själv som inte grävt djupare i det hela och gjort min hemläxa utan hela tiden trott att Urban och co haft en blygsam och tillbakalutad roll i gemenskapen och därför inte kunnat göra ett skit när vissa personer förgiftat stämningen här.

Jaja, jag får väl spöa mig själv.. :o
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Att personer inte får kalla sig lagledare kan jag inte fatta... :o

Jag ser det som mycket märkligt!
Användarvisningsbild
Ulsak

Inlägg av Ulsak »

Harlekin33 skrev:Att personer inte får kalla sig lagledare kan jag inte fatta... :o

Jag ser det som mycket märkligt!
Du har mycket att lära unge padawan..
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Jag vet att ledare blir fuhrer på tyska men vad i...?

So...och...what...?

Couldn´t care less... ;D
Användarvisningsbild
Hylas
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av Hylas »

Så fan heller att han är en teamleader. Allt kokar ner till förtroende. Mitt förtroende har han inte.
Xcore

Inlägg av Xcore »

ubuntu-leif skrev:Har inte följt tråden så många dagar tillbaks, men ställer mig frågande.
Till vilken nytta leder detta till att ubuntu skall uppfattas som "ubuntu"?
Är det inte dags att vakna - växa upp snart, istället för att "sprätta sand". Tänk på alla som tittar på, vore taskigt om de fick onödigt sand i ögat.
/Leif 8)
Man löser problem, inte gömmer dem?
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"