Sätter denna som olöst igen då det är onödigt att strata en ny tråd och det faktum att jag fortfarande har problem...
Denna gången är det felmeddelande "disk boot failure, insert system disk and press enter", visst, går in i bios och mycket riktigt så ligger floppy som etta, trots att jag inte ens har en floppy, cd som tvåa och disken som trea, ändrar till det som det ska va disablar floppy och och lägger disken som etta (vet att den kan ligga som tvåa med cd först men skitsamma, ändrar om jag skall ominst nån gång) och allt funkar bra några timmar, imorse får jag ett mail igen med att samma felmeddelande kommer upp. det har hänt innan att det saker i bios har ändrat sig av sig själv tex pallar processorn 1,6 ghz men den ändrade sig själv till 2,5ghz vilket resuslterade i bios-tjut och massa röd text i bios, klockade ner cpu speed till manual och det funkade bra men sen kommer alltså detta med boot failure, kan clear av cmos hjälpa?
Edit: kollade bios igen, IDE: none, skumt... startar om, kommer in i windows....
fattar ingenting