Sortman skrev:Stopp och belägg.
Jag ställde en enkel från om det finns någon i Lund som EVENTUELLT skulle kunna supporta den kontakt vilken jag avser att förse med Ubuntu. Meningen var inte att ett gäng ubuntister skulle fara fram som Jehovas vittnen på korståg för att sprida sitt budskap.
Slika metoder kan lätt stöta bort intresserade. Det ligger ju i namnet "Ubuntu" detta med medmänsklighet. Låt oss verka i den andan, hjälpsamt, vänligt och milt. Inte påtryckande.
Det förefaller mig ganska lätt att få gehör för Ubuntu. Idag har jag träffat på två personer som testade systemet och de föll genast till föga. Den ena hade dock lite problem med skärmupplösningen men skulle installera på en äldre maskin som han hade.
Både dessa har jag milt introducerat i linuxvärlden och nu fungerar deras datorer snabbare och bättre än i går. Om jag hade varit påstridig och baktalat Microsofts produkter så jag jag knappast rönt nån framgång. Samma sak gäller för de 12-15 personer som jag de senaste sex månaderna lyckats få intresserade. Saklighet och omtanke är ledorden!
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Nu förstår jag inte Sortman?
"var inte att ett gäng ubuntister skulle fara fram som Jehovas vittnen på korståg för att sprida sitt budskap.
Slika metoder kan lätt stöta bort intresserade. Det ligger ju i namnet "Ubuntu" detta med medmänsklighet. Låt oss verka i den andan, hjälpsamt, vänligt och milt. Inte påtryckande."
Det var väl inte riktigt det jag mena. Jag blev bara överaskad över den något tama reaktionen från personer som skall reagera. Det är inte förbjudet.
Sen vet jag inte hur responsen varit via din begäran om kontakt via e-mail. Har den varit stor och påträngande, har jag förståelse för din något märkliga formulering av text innehållet.
Pink Panther

Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah