Dåligt med att få hjälp

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Dåligt med att få hjälp

Inlägg av Grön Göling »

@FH - Lilla hjärtat, JAG är den som sist av alla skall hjälpa någon. Bleve det något så bleve det en rejäl "stjälp". Glöm inte att jag är blott och bart en användare, något jag påpekat ofta.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
No1Viking

Inlägg av No1Viking »

Hund skrev:FH, du har sagt flera gånger att du inte ska komma tillbaka. Men det gör du, fast med en massa gnäll och ibland flame. Du är självklart välkommen men bara om du kan bete dig.
Det jag kommer med är konstruktiv kritik, befogad och nödvändig, speciellt med tanke på det man får läsa här. Det finns flera framstående personer här, på ubuntu-se.org, som håller med mig och debatter pågår kring hur man ska förändra organisationen så att den fungerar bättre.

Problemet är att jag kanske uttrycker mig ganska skarpt, för att på något sätt få er att förstå hur viktigt det här är för organisationen. Troligen är jag också på en alldeles för hög nivå när jag skriver för jag har förstått att det är mycket väl studerade personer, med praktisk erfarenhet av ledarskap och organisation, som begriper vad jag skriver. De håller också med mig i mångt och mycket.

Det är också sant att jag skriver att jag ska lägga av. Men jag lovar dig, det är inte lätt att stillasittande se på när en organisation, som jag varit med och byggt upp, gå åt helvete. Det är orsaken till att jag återkommer, tyvärr.

Jag är ledsen om jag trampar på ömma tår här, men nånting måste helt enkelt göras. Antalet obesvarade inlägg är konstant och folk klagar på verksamheten. Det är väl ändå fakta?

//FH
Välkommen till Ubuntu.se, Sveriges trevligaste linuxcommunity!
No1Viking

Inlägg av No1Viking »

Grön Göling skrev:@FH - Lilla hjärtat, JAG är den som sist av alla skall hjälpa någon. Bleve det något så bleve det en rejäl "stjälp". Glöm inte att jag är blott och bart en användare, något jag påpekat ofta.
Alltås ska du inte klaga på mig, för här i Ubuntu Sverige är jag också blott en användare. En vanlig medlem.

//FH
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

Jag personligen anser att det är själva bemötandet som är det viktigaste i ett forum.
Oavsett hur dumt eller hur många gånger man redan svarade så ska man alltid hälsa någon välkommen och svara.

LJ
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

FreakHead skrev:
Grön Göling skrev:@FH - Lilla hjärtat, JAG är den som sist av alla skall hjälpa någon. Bleve det något så bleve det en rejäl "stjälp". Glöm inte att jag är blott och bart en användare, något jag påpekat ofta.
Alltås ska du inte klaga på mig, för här i Ubuntu Sverige är jag också blott en användare. En vanlig medlem.

//FH
....med oerhört mycket större kunskaper än jag har....och där var den springande punkten serru!
Jag kan inte, även om jag skulle vilja. Du kan, men vill inte.

Ett förslag - om ni har svar i ert forum på något som står som obesvarat härinne, varför inte lämna en länk?
Sån't kan skapa litet positiv feed-back, vilket detta ständiga hackande knappast gör.
För att pråma för ert forum, så måste det ju vara en god idé att peka på det positiva i det.
Istället kastar du skit på egen rygg genom att bära dig åt som du gör härinne, medlem eller ej. Du misstänkliggör m.a.o. ert forum genom att du är admin där och leker sandlåda här.

'nuff said on my part
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rune.K »

FreakHead skrev:

//FH
@ FH
Du borde titta lite på hur Grön Göling uppträder här i forumet...
Hans Linde
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Hans Linde »

Det svårt att inte bli engagerad i den här tråden då som många förnuftiga, men hard ord fälls.

Till orr3bo
Jag är själv inbörjar och började här i okt08.
Jag se att du registrerade dig nyss. Men har redan en uppfattning om forumet ???
För min del har hjälp jag fått varit bättre än väntat.
Men om det är Kubuntu du vill ha så tror jag att det är få (här i sverige) som har kundskap om det här på forumet. (egen subjektiv bedömning) Jag hittade dock stort intresse i tyskland. De verkar villiga att skriva på engelska.

Till er andra
Öppna en nytråd där vi diskuttera hur vi förbättra de forum som finns idag och hur vi kan skapa en trevligt atmosfär. Det här är väll en hobby? Och då ska det väll också vara kul? Det är iaf min erfarenhet efter flera år i olika föreningar. Är det socialamiljön bra så bli vi flera.

Till Forumledningen
Belastningen på de "kunniga" är hög för att kvaliten på svaren höga.
Det tror jag gör att de "mindre kunniga" inte bidrar i rädsla att bli rättade.
Om det är ömsvärt med hjälp (inte självklart eftersom det kommer att sänka "precisionen") så gör det framgå. Alla som läser dessa forum är inte vana vid "kulturen".
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

Little John skrev:Jag personligen anser att det är själva bemötandet som är det viktigaste i ett forum.
Oavsett hur dumt eller hur många gånger man redan svarade så ska man alltid hälsa någon välkommen och svara.
LJ
Det är inte ofta jag håller med dej LJ, men i det här fallet har du helt absolut alldeles rätt!
@ Grön Göling
Jag fick en idé som jag tror är mycket bra.
Nu får du inte missuppfatta det här, det är en aning humor invävt i idén.
Humor vet jag att du förstår, men det här är ett allvarligt menat förslag.

Du är perfekt att svara på "obesvarade frågor" som ingen annan tar tag i.
Det beror först och främst på ditt nick.
Om jag som ny medlem här ställer en fråga och får svar av en som kallar sej "Grön Göling" så avvaktar jag nog lite.

Mitt förslag i korthet:
Ser man en obesvarad fråga som ingen vill ta tag i.
Så kan vem som helst även Grön Göling svara och hälsa välkommen om det är aktuellt,
och vara lite allmänt trevlig.
Man kan be frågeställaren omformulera sin fråga osv

mvh Rune
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

Rune.K skrev: Ser man en obesvarad fråga som ingen vill ta tag i.
Så kan vem som helst även Grön Göling svara och hälsa välkommen om det är aktuellt,

mvh Rune
Check!
Jag ska se vad jag kan göra, trots mina sporadiska inhopp här.
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

Grön Göling skrev:

mvh Rune
Check!
Vad glad jag blir!
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

Rune.K skrev:
Grön Göling skrev:

mvh Rune
Check!
Vad glad jag blir!
Gack då och gör sammalunda!
(för att bli litet biblisk här och nu)
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

Jag ska!
Håller på i en tråd och försöker hjälpa en kille att skapa flash-filer i linux i terminalen.
Men det verkar svårt, dessutom har jag huvudvärk...
Jag hoppas lite på att någon annan här på forumet kunde hjälpa till i den tråden.
Hans Linde

Inlägg av Hans Linde »

palle-kuling
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av palle-kuling »

Vilka svar ger ni till denna person, som inte fått hjälp? ... var tydligare med ämnet...
Han tyckte det var dåligt med support här på forumet, och det kan hända att så är fallet. Jag bryr mig inte personligen.
Jag är inte ute efter att slå någon på näsan. Man kan ju knappas få ett bättre svar än med en bra fråga.
MER MAKT TILL MIG! JAG BESTÄMMER!
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Som flera redan sagt. Konkreta och konstruktiva förslag liksom begriplig och välgrundad
kritik lyssnar vi gärna på. Obegripligt gnäll och omitiverade personangrepp kan vi leva utan.

Som CF redan antyder så har vi en helt omgjord forumstruktur i bakfickan. Jag hoppas vi väldigt snart kan visa
konkreta exempel på hur vi tänker. En nyhet är ett tydligare fokus på att använda Ubuntu i vardagslivet.
Tiden då det var en "sport" att installera och konfigurera Linux är över. Likaså tiden då Linux uteslutande var en
leksak för tekniskt överbegåvade. Nu är Ubuntu något man använder i sitt dagliga arbete.

Givetvis finns det fortfarande en massa saker att fråga om, precis som windows-användarna återkommande har
frågor om hur man fixar innehållsförteckning och sidnumrering i Word så finns det rimligtvis massor med frågor
om OpenOffice, GIMP, Audacity osv.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

Urban Anjar skrev: Tiden då det var en "sport" att installera och konfigurera Linux är över. Likaså tiden då Linux uteslutande var en
leksak för tekniskt överbegåvade. Nu är Ubuntu något man använder i sitt dagliga arbete.
Väldigt sant!
Många pluspoäng till Urban Anjar
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

Låser tillfälligt för rensning...

EDIT:
Öppnad igen.
Bröt ut diskussionen om faddersystemet:
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=37151

Kan vi fortsätta att diskutera topic utan personangrepp?
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

Detta forum är inte demokratiskt.

Det tillhör kommunister och andra extremister. Men klara inflytande av en marxism synsätt på demokrati. De här har inget med demokrati och Ubuntu och GNU/Linux som distribution att göra. De tar bort inlägg som inte passar deras ståndpunkt. En farlig utveckling för Ubuntu i Sverige. De använder bara de demokratiska verktyget när de passar deras egen ståndpunkt. De är bara intresserad av att själva behålla sin egen makt och makt över övriga medlemmars åsikter.
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
djkmmo
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av djkmmo »

Det är till att ha gått en snabbkurs i svenska ser jag...
No1Viking

Inlägg av No1Viking »

Pink Panther skrev:Detta forum är inte demokratiskt.

Det tillhör kommunister och andra extremister. Men klara inflytande av en marxism synsätt på demokrati. De här har inget med demokrati och Ubuntu och GNU/Linux som distribution att göra. De tar bort inlägg som inte passar deras ståndpunkt. En farlig utveckling för Ubuntu i Sverige. De använder bara de demokratiska verktyget när de passar deras egen ståndpunkt. De är bara intresserad av att själva behålla sin egen makt och makt över övriga medlemmars åsikter.

WORD!!!!
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"