Ruby - Bästa Text-Editor

Här diskuteras programmering och utveckling
Användarvisningsbild
Victor
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Re: Ruby - Bästa Text-Editor

Inlägg av Victor »

DrMegahertz skrev:
Victor skrev:Om man vill ha autokomplettering? (Oftast Ctrl+Space för att då upp meny med alternativ)
Autokomplettering bör du hitta i de flesta editorer. I Vim så använder du Ctrl+n(eller Ctrl+p) för att autokomplettera.
okej, men om man säger såhär, i tex notepad++ finns ju autocompletion men den är inte smart om man säger så. i tex eclipse (iaf när man kodar java) så är den smart och tar med sina egna klasser i projektet osv (hoppas någon förstår :P). jag använder eclipse när jag kodar java och php och hade tänkt köra det med ruby/rails dessutom och har testat radrails och det fungerar ju hyffsat men tänkte testa lite andra ides/editorer.
// So long, and thank you for all the fish

"Your Ubuntu User number is # 10448"
Användarvisningsbild
rancor
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av rancor »

Det som jag kan tycka är att Notepad++ som standard använder CRLF vid radbrytningar och i Unix används bara LF och det går ju att ändra/konvertera hela dokument men det är lite som att gå över ån för vatten.

Själv använder jag bara Notepad++ i Windows men jag skulle nog inte använda det i Linux då Gedit är en bland många som fungerar riktigt bra och som finns med som standard i Ubuntu

// rancor
Användarvisningsbild
DrMegahertz
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av DrMegahertz »

Victor skrev:
DrMegahertz skrev: Autokomplettering bör du hitta i de flesta editorer. I Vim så använder du Ctrl+n(eller Ctrl+p) för att autokomplettera.
okej, men om man säger såhär, i tex notepad++ finns ju autocompletion men den är inte smart om man säger så. i tex eclipse (iaf när man kodar java) så är den smart och tar med sina egna klasser i projektet osv (hoppas någon förstår :P). jag använder eclipse när jag kodar java och php och hade tänkt köra det med ruby/rails dessutom och har testat radrails och det fungerar ju hyffsat men tänkte testa lite andra ides/editorer.
Då är det så kallad "omnicompletion" du vill använda dig av i Vim, vilket aktiveras med Ctrl+x Ctrl+o i input-läge. Detta kan du ju binda om till något enklare om du vill, hur som helst så bör en sökning på ovanstående term få dig på rätt spår iallafall. :)
BildAre you shpongled? Bild
Skriv svar

Återgå till "Programmering och webbdesign"