GottNyttÅr!

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Bowmore

Re: GottNyttÅr!

Inlägg av Bowmore »

upnorth skrev:Jag vill ha automatisk, lättanvänd och kraftfull synkronisering mot mobila enheter (telefoner, mediespelare osv). Där har du en "selling point"
För dig ja, men jag talar om den stora majoriteten av datoranvändare.
Fundera ett tag på vad 9 av 10 använder datorn till. Det är de 9 jag vill komma åt, den 10:e kommer ändå när det är dags. Ha de gott upnorth ;)
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Bowmore skrev:
upnorth skrev:Jag vill ha automatisk, lättanvänd och kraftfull synkronisering mot mobila enheter (telefoner, mediespelare osv). Där har du en "selling point"
Fundera ett tag på vad 9 av 10 använder datorn till. Det är de 9 jag vill komma åt, den 10:e kommer ändå när det är dags. Ha de gott upnorth ;)
En brist är alla brister. Alla brister skall bort - detta är en av dom.

Och jag har inte druckit en droppe ikväll men när jag läser vad jag just skrev undrar jag om nån smög ner nåt i min Cola ikväll, hehe... ;D
Användarvisningsbild
Dagon^
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Dagon^ »

Gott nytt på er kära forumvänner :)
Dagen till ära avlivade jag Windows XP på min stationära. ;)
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
Användarvisningsbild
bax

Inlägg av bax »

Gott Nytt År på er alla.
Och alla vi andra som jobbade igår kan ju starta det nya året med en GLÖGG 8)

Nu börjar mitt 2:dra helt microsofta fria år. :)
(Nästan iaf, har en media plugin för moonlight från microsoft.)

/bax
Användarvisningsbild
axel112

Inlägg av axel112 »

farmfield skrev:
Bowmore skrev:
En brist är alla brister. Alla brister skall bort - detta är en av dom.

Och jag har inte druckit en droppe ikväll men när jag läser vad jag just skrev undrar jag om nån smög ner nåt i min Cola ikväll, hehe... ;D
Nu har jag läst det fem gånger, och sitter och kliar mig i pannan. hmmm. hehe ;D

God fortsättning på er!
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Jag tycker att iTunes verkar både automatisk, lättanvänd och kraftfull i synkronisering av iPod osv?
Bowmore

Inlägg av Bowmore »

farmfield skrev:En brist är alla brister. Alla brister skall bort - detta är en av dom.

Håller med, brister ska vara en bristvara ;D

God fortsättning på er!
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

upnorth skrev:Jag tycker att iTunes verkar både automatisk, lättanvänd och kraftfull i synkronisering av iPod osv?
Helt plötsligt funderar jag på hur svårt det egentligen skall vara att synka lurar o.s.v. med burken - varför kan inte t.ex. SonyEricsson hålla sig till en 'variant'..? ::)

Ta iSync i OS X som exempel, där fungerar det mesta direkt men nya S-E-lurar lurar tar ett tag innan dom får stöd - men varför ändrar dom på protokollet eller vad det nu kan vara så att dom inte fungerar likadant allihop? Visst, att det är olika mellan tillverkarna, det förstår jag, det har vi ju sett i åratal hur dom vägrar komma överens om format (VHS vs Betamax, HD-DVD vs Blyeray o.s.v.) men hur svårt kan det vara för en tillverkare att hålla sig till samma standard..? ::)

Och självklart är synk mot mobilen inget 'dealbreaker' för alla, men det är en av grejerna som kan vara det - och då måste det såklart lösas. Dock hade det väl inte varit ett problem om det inte hade varit för att alla tillverkarna som sagt kör olika system, protokoll eller vad man skall kalla det... ::)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"