upnorth skrev:Jag tycker att iTunes verkar både automatisk, lättanvänd och kraftfull i synkronisering av iPod osv?
Helt plötsligt funderar jag på hur svårt det egentligen skall vara att synka lurar o.s.v. med burken - varför kan inte t.ex. SonyEricsson hålla sig till en 'variant'..?
Ta iSync i OS X som exempel, där fungerar det mesta direkt men nya S-E-lurar lurar tar ett tag innan dom får stöd - men varför ändrar dom på protokollet eller vad det nu kan vara så att dom inte fungerar likadant allihop? Visst, att det är olika mellan tillverkarna, det förstår jag, det har vi ju sett i åratal hur dom vägrar komma överens om format (VHS vs Betamax, HD-DVD vs Blyeray o.s.v.) men hur svårt kan det vara för en tillverkare att hålla sig till samma standard..?
Och självklart är synk mot mobilen inget 'dealbreaker' för alla, men det är en av grejerna som kan vara det - och då måste det såklart lösas. Dock hade det väl inte varit ett problem om det inte hade varit för att alla tillverkarna som sagt kör olika system, protokoll eller vad man skall kalla det...