Sugen på att testa spotify?
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Sugen på att testa spotify?
Licensierar inte Sun sina program under GPL v3?
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Vet inte vilken licens de använder men det med MySQL var det väl så att MySQL hade tänkt släppa lite stängd kod men iom uppköpet så sa SUN nej och ingen kod blev släppt stängd.Sid skrev:Licensierar inte Sun sina program under GPL v3?
-
Varför använder du "skiten" om det inte är bra nog för dig?upnorth skrev:Buhu, det är aldrig fri mjukvara som ska behöva få tummen ur och leverera eller?Sid skrev:Ännu ett exempel på att Wine är skadligt för fri mjukvara.
Som sagt, kommer du på hur man blir rik på att licensera sin produkt med GPL så kommer de coola programmen sen också.
-
Varför börjar så många prata om spotify?
Vad är det för speciellt med det?

Vad är det för speciellt med det?

Jag använder det jag känner för från både skiten och fri mjukvara.Sid skrev:Varför använder du "skiten" om det inte är bra nog för dig?upnorth skrev:Buhu, det är aldrig fri mjukvara som ska behöva få tummen ur och leverera eller?Sid skrev:Ännu ett exempel på att Wine är skadligt för fri mjukvara.
Som sagt, kommer du på hur man blir rik på att licensera sin produkt med GPL så kommer de coola programmen sen också.
Wine gör att du t.ex. kan köra 90% fritt och 10% ofritt istället för tvärt om, hur skadar det fri mjukvara?
EDIT: Ubuntu33, det är den hittills bästa tjänsten för strömmande musik, var jag än läst omdömen har det fått hurrarop. Har inte provat än, mest för att min dator är så högljudd, så jag vet inte från egen erfarenhet.
-
Nä Wine gör att jag kan köra 98% fritt istället för 99%upnorth skrev:Jag använder det jag känner för från både skiten och fri mjukvara.Sid skrev:Varför använder du "skiten" om det inte är bra nog för dig?upnorth skrev:Buhu, det är aldrig fri mjukvara som ska behöva få tummen ur och leverera eller?Sid skrev:Ännu ett exempel på att Wine är skadligt för fri mjukvara.
Wine gör att du t.ex. kan köra 90% fritt och 10% ofritt istället för tvärt om, hur skadar det fri mjukvara?
EDIT: Ubuntu33, det är den hittills bästa tjänsten för strömmande musik, var jag än läst omdömen har det fått hurrarop. Har inte provat än, mest för att min dator är så högljudd, så jag vet inte från egen erfarenhet.
Prioritera så du så kör jag Spotify istället.Sid skrev:..
Nä Wine gör att jag kan köra 98% fritt istället för 99%
-
Vilket vi andra också kunde gjort om dom inte hade någon Wine-lösning att luta sig emot...upnorth skrev:Prioritera så du så kör jag Spotify istället.Sid skrev:..
Hur är en stängd webb-baserad tjänst bättre än motsvarande klient, det begriper jag inte?Sid skrev:Vilket vi andra också kunde gjort om dom inte hade någon Wine-lösning att luta sig emot...upnorth skrev:Prioritera så du så kör jag Spotify istället.Sid skrev:..
-
Det är skit båda två men jag slipper installera aset hemma hos mig. Jag tror att många skulle se det fina i fri programvara om dom tvingades göra en klient till GNU/Linux. Nu kommer alla undan med att den funkar i Wine.upnorth skrev:Hur är en stängd webb-baserad tjänst bättre än motsvarande klient, det begriper jag inte?Sid skrev:Vilket vi andra också kunde gjort om dom inte hade någon Wine-lösning att luta sig emot...upnorth skrev:Prioritera så du så kör jag Spotify istället.Sid skrev:..
Du får väl skicka ett mail: support@spotify.comSid skrev:Det är skit båda två men jag slipper installera aset hemma hos mig. Jag tror att många skulle se det fina i fri programvara om dom tvingades göra en klient till GNU/Linux. Nu kommer alla undan med att den funkar i Wine.upnorth skrev:Hur är en stängd webb-baserad tjänst bättre än motsvarande klient, det begriper jag inte?
-
Ja jag ska göra det. Glöm inte att skicka ett mejl till Sun och reklamera GPL.upnorth skrev:Du får väl skicka ett mail: support@spotify.comSid skrev:Det är skit båda två men jag slipper installera aset hemma hos mig. Jag tror att många skulle se det fina i fri programvara om dom tvingades göra en klient till GNU/Linux. Nu kommer alla undan med att den funkar i Wine.upnorth skrev:Hur är en stängd webb-baserad tjänst bättre än motsvarande klient, det begriper jag inte?
Är klassisk musik tillgänglig via spotifys tjänster?
- Är det en rättighet att förbli okunnig?
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!
Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Eller så skulle de få bolagen efter sig om de släppte källkoden fri eftersom det skull snabbt skapas "downloadSpotofysMusic"-klienter ännu snabbare och ännu mer okontrollerat och då skulle de vara tvungna att stänga. Inte sagt att det inte går att spela in vad spotify spelar upp.micke_nordin skrev:Det här är ju en tjänst som skulle passa perfekt som fri programvara, ingen tjänar ju pengar på licensförsäljning av programvaran som det ser ut nu. Det är ju bara dumt av dem att inte släppa källkoden. Förmodligen skulle de få en linuxklient gratis om de gjorde det. I det hyär fallet beror det säkert bara på okunskap.
Det är helt enkelt ett sätt att leva med kniven högt tagen mot strupen, om bolagen inte vill ha det så höjer de avgifterna för dem och dödar spotify.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
- prafjessor
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Japp! Men utbudet är en smula underligt, t.ex. har Vivaldi bara två "egna" album, resten är enstaka låtar på diverse samlingar; Philip Glass, däremot, har 20 album.Kerath skrev:Är klassisk musik tillgänglig via spotifys tjänster?
- micke_nordin
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Även om det finns msn-kloner så måste man ju ändå ha användarnamn och lösenord för att logga in menar jag.Mekaniserad Apelsin skrev:Eller så skulle de få bolagen efter sig om de släppte källkoden fri eftersom det skull snabbt skapas "downloadSpotofysMusic"-klienter ännu snabbare och ännu mer okontrollerat och då skulle de vara tvungna att stänga. Inte sagt att det inte går att spela in vad spotify spelar upp.
Det är helt enkelt ett sätt att leva med kniven högt tagen mot strupen, om bolagen inte vill ha det så höjer de avgifterna för dem och dödar spotify.
Det borde väl förövrigt vara ganska lätt att spela in vad som finns på spotify, kommer det ut ur högtalaren borde man kunna skicka ljudet till ett inspelningsprogram rätt enkelt...
/Micke
Senast redigerad av 2 micke_nordin, redigerad totalt 20 gång.

- Eldräven
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Några fler som sitter på inbjudningar de vill bli av med? 

Tweaking the tweakable, hacking the hackable, and breaking the breakable!
Skulle inte heller tacka nej, om ni har någon som bara ligger och skräpar.Eldräven skrev:Några fler som sitter på inbjudningar de vill bli av med?

- Är det en rättighet att förbli okunnig?
Vill åxå ha en! 

Skicka din mail.upnorth skrev:Vill åxå ha en!
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
ǁ Q: Why is top posting so bad?