David Andersson skrev:Hoppas??!! Det räcker inte att hoppas. Du måste se till att Beatrice Ask, Thomas Boström, och andra som är alltför undfallna mot EU och USA (eller som bara är dumma) förlorar jobbet resp inte får jobbet.
Var är min mitt?
Mittpartiet som inte har partiledare som ser ut som uteliggare och som i alla andra frågor än miljön mest verkar stå till vänster om vänsterpartiet..? Som inte tror på att gud skapade jorden på 7 dagar och därför är emot homobröllop..? Som inte röstar nej till en Öresundsbro för att det kommer förstöra för lantbrukarna..? Som inte 'gömmer' sig så mycket att man aldrig kommer ihåg vem som är partiledare och/eller föreslår att vi skall förbjuda bensinbilar (Om 25 år!)..?
Får be om ursäkt om jag förolämpade nån nu, hehe, jag överdriver ordentligt i texten ovan... Men tanken är såklart att våra mittpartier är så inne i hela grejen att köra sitt eget 'race' istället för att fokusera på vad som är bra och dåligt i dom två stora partierna till höger och vänster och kombinera ihop det till något bra. Vi skulle helt enkelt behöva ett 'riktigt' mitt-i-mitten-parti i Sverige...
Hylas skrev:Det är inte helt lyckat att tala om vad som är bra genom att tala om vad som inte är bra. Typiskt mittenpartier?
Det är väldigt sant, hehe, men skulle jag börja skriva ihop vad jag anser 'behövs' så blir det ju jag som startar partiet & jag är inte intresserad av att driva politik - inte på sån nivå... ...så skulle ha hållit käft helt enkelt...
Nu har jag inte sagt att jag har nått behov av att dölja mitt ip, men jag tycker inte man behöver fundera så mycket över nödvändighet. Argumentet "den som har rent mjöl i påsen behöver inte oroa sig för FRA/KGB/Gestapo/valfri organisation" ger jag inte mycket för. Historien har visat att det argumentet inte stämmer.
OBS! Jag påstår inte att dmz använt det argumentet.
Jag har inte sagt att du har sagt att du har ett behov av det, jag undrade mest var du såg en vits med att använda proxy eller dylikt vid fildelning av fri programvara.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
IFPI, deras advokatbyråer & liknande måste visa sina kunder att dom gör nåt för pengarna skivbolagen betalar dom. Självklart gör en blockering av TPB absolut ingen skillnad.
Skulle det vara så att det till slut skulle leda till nåt extremt, t.ex. att vi fick en lagstiftning som tvingade operatörerna att filtrera bort trafiken så kommer man gå runt det med tekniska lösningar, nya system o.s.v... Det här är bara 'politik' och 'juridik' utan förankring i verkligheten.
Varför går ingen 'expert' (nån nisse från Sisco eller Sigma typ, nån som faktiskt vet vad dom talar om) ut och berättar för media och politikerna att det inte går att förhindra fildelning lika lite som det går att förhindra att folk knäcker kopieringsskydden på programmen - eller få dom att sluta fortköra - det går inte. Det är omöjligt. Y est improbalisito imopissible el fragranta finito! Does not compute. O.s.v...
Äh, glömde att 10.000 pers sagt det innan mig och att dom ändå inte lyssnar...
Ett problem som vi Ubuntuntister har är ju att massor laddar ner Windows olagligt och sen skryter om det!
Och fortsätter det så..så kommer Windows inte tjäna några pengar i framtiden och deras marknadsdominans kommer sjunka i en rasande takt och dom måste sparka ännu fler människor som i sin tur kommer leda till att skillnaderna i marknadsandelar kommer jämnas ut väldigt snabbt!
Men såna problem har inte vi och motverkar det faktiskt väldigt effektivt på andra sätt genom att vi har ett bättre, snabbare och säkrare system!
Och Ubuntu är ju lagligt att fildela!
Hmmm....framtiden är intressant just nu!
Edit:
Vad idioterna som tankar windows olagligt och är Windows fanboys inte fattar är att dom lägger krokben för sig själva!