För att jag får komma närmare vad en dator är och inse vad den kan göra för mig om jag skaffar mig kunskaperna.
För att jag såg en möjlighet att lämna en dominans från ett företag som beter sig som en Enterprisejätte och tappat kontakten med sin grund.
För att Ubuntu funkar bra på min dator (ett par saker är inte 100 förvisso.. men de kan jag ta. Jag vet att det kommer bli bättre med tiden)

För att jag ser att jag kommer sitta på en bra position när MS börjar tappa mark och den stora massan faktiskt börjar se Linux som ett riktigt alternativ (vilket redan är på väg att ske i vågor nu).
För att varje nyhet i Linux värld ger mig hopp och inte ett "jahapp, så hur ska de försöka dominera mig nu då med detta?"
För att jag vet att det är ett system som inriktar sig på att göra världen mer jämlik och det kostar mig inte ett öre

För att jag har inte behövt bry mig om ett enda problem av spyware, malware och det är bara sååååå enormt befriande.
För att jag har inte behövt lägga in en sketen serienummerskod på lääääänge

För att jag slipper hacka program längre iom att jag har ett väldigt stort behov men väldigt liten plånbok.
Oh well, listan kan göras lång och den kommer repetera mycket som redan sagts där ute på nätet. Håll till godo iallafall