LAN -Huawei problem 8.10 Löst

Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Re: LAN -Huawei problem 8.10

Inlägg av farmfield »

Leffe skrev:Hallå! Nu har jag info på min fråga om Mobilt Bredband (Telia) till Eeepc701 original Xandros. Det är bara att välja Network Connections .sedan .. Create..och svara på några frågor ...sen är det klart! Inga Terminalcommandon alls. Happy Days!...Summa summarum av det här. Jag skall hålla mig låååååångt från 8.10..men min 8.04 , Mandriva och Xandros går som en dröm!..Mvh Leffe
Mmm, jag har också märkt av en del skumma grejer i 8.10 det senaste dygnet efter att ha försökt nyinstallera 8.10 på tjejens burk. 8.04 var inga problem alls, med 8.10 bootade varken Live-CD'n eller systemet efter installationen med alternative-skivan... Udda.

Men kul att det fungerar som sagt, det är ju det viktiga.

På tal om andra distar så undrar jag om Mandriva 2009 är lika vansinnigt ful efter installation som på Live-CD'n? Mandriva 2008.x var ju snygg ju, hehe...
Leffe
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Inlägg av Leffe »

Hej när det gäller utseendet på Mandriva 2009 har jag provat både KDE och Gnome och har fastnat för Gnome som blir riktigt snygg efter lite intrimning. Man laddar alltså ner vilken version man vill ha och sedan bränna som ISO CD. Ja det är synd på 8.10 att det fungerar så dåligt med Internet hos mig och som jag sagt tidigare det är inte mitt problem att knäcka det får Ubuntu utvecklarna tackla snarast om dom vill ta marknadsandelar från Microsoft! Mvh Leffe
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Leffe skrev:Hej när det gäller utseendet på Mandriva 2009 har jag provat både KDE och Gnome och har fastnat för Gnome som blir riktigt snygg efter lite intrimning. Man laddar alltså ner vilken version man vill ha och sedan bränna som ISO CD. Ja det är synd på 8.10 att det fungerar så dåligt med Internet hos mig och som jag sagt tidigare det är inte mitt problem att knäcka det får Ubuntu utvecklarna tackla snarast om dom vill ta marknadsandelar från Microsoft! Mvh Leffe
Absolut, jag har själv foluserat massor just på GUI den senaste tiden, bl.a. hållit på med Cairo-Dock och USP2 (Ubuntu System Panel) men min reaktion hänger just ihop med vad man som användare möts av med Live-CD'n - det ju bara inte att säga att det ser bra ut, hehe, det ser vansinnigt taskigt ut... Och Mandriva 2008.x som var så snygg både på Live-CD och installerad...

Där har ju Ubuntu ett problem också, man kan inte påstå att det bruna temat verkar speciellt populärt. Jag själv kör mycket grönt i mina teman för att blått ger mig WIndows-vibbar och grått/silver ger mig OS X vibbar - vill ju ha en distink GNU/Linux-känsla på skrivbord och fönster.

Och ang. skrivbord och teman så tycker jag fortfarande att en 'komplett temahanterare' skulle vara helt grymt för GNU/Linux. =)
Leffe
Kontakt:

Inlägg av Leffe »

Hallå igen alla Ubuntu freaks!..och god fortsättning på nya året. Nu skall JAG komma med ett tips om Internet anslutning på mina DELL Laptops..inte den bästa lösningen men det fungerar!
Jo har man en Dator som går helt OK med 8.04 men inte med 8.10..helt enkelt installera VirtualBox i 8.04 och i den virtuella datorn installera 8.10 och då kommer man ut på nätet åtminstone med det trådbundna och det är bra nog för mig just nu! Bra va..?
Sen behöver jag hjälp hur jag skall installera drivrutiner för bildskärmskortet på min Dell Inspiron 9300. Kortet heter ATI Mobility Radeon X300. Jag ser att det finns drivrutiner på nätet men jag greppar inte hur det skall installeras. Help Please!...Leffe
Leffe
Kontakt:

Inlägg av Leffe »

Calmeida skrev:Hehe, jag som trodde att tid var just det pensionärer hade. Men men, happy laptoping och så får vi se om 8.10 växer till sig mycket nog.

Ha det gott!
Hallå igen alla Ubuntu freaks!..och god fortsättning på nya året. Nu skall JAG komma med ett tips om Internet anslutning på mina DELL Laptops..inte den bästa lösningen men det fungerar!
Jo har man en Dator som går helt OK med 8.04 men inte med 8.10..helt enkelt installera VirtualBox i 8.04 och i den virtuella datorn installera 8.10 och då kommer man ut på nätet åtminstone med det trådbundna och det är bra nog för mig just nu! Bra va..?
Sen behöver jag hjälp hur jag skall installera drivrutiner för bildskärmskortet på min Dell Inspiron 9300. Kortet heter ATI Mobility Radeon X300. Jag ser att det finns drivrutiner på nätet men jag greppar inte hur det skall installeras. Help Please!...Leffe
misselina
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av misselina »

Hej! Jag har nyligen installerat Ubuntu 8.10 på en Dell Latitude D600 och jag hade också problem med att hitta mitt trådlösa nätverks kort, men efter lite fixande så installerade jag Windows-drivrutiner för trådlösa nätverk (Windows Wireless Drivers) i Program>Lägg tll/Ta bort program, sedan hämtade jag windows drivrutner från Dell:s hemsida (i mitt fall Broadcom mini PCI card DW1350) , startade Windows-drivrutiner för trådlösa nätverk ock letade upp filen bcmwl5.inf, sedan var det bara att ansluta till trådlöst nätverk på normalt vis. När jag ändå höll på installerde jag även uppdateringen av Openoffice 3.0 på följande vis: Starta System>Administration>Programvarukällor och välj Tredjepartsprogramvara, lägg till på APT-rad http://ppa.launchpad.net/openoffice-pkgs/ubuntu och starta installationen.
Leffe
Kontakt:

Inlägg av Leffe »

Hej o tack för tipset det är bara det att jag är inne i ett moment 22! Jag kan inte ens ansluta med det trådburna för att hämta hem paketen! Mvh Leffe
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"