Jag har träning fram till 19.30, men då dyker jag upp efter det och eftersom det sker på Lindöskolan så är det nära och bra. Hur många Ubuntudatorer ska jag ha med mig?

blir nog svårt med annat än laptops, är jag räddCalmeida skrev:Klockan 19.00, den 30:e?
Jag har träning fram till 19.30, men då dyker jag upp efter det och eftersom det sker på Lindöskolan så är det nära och bra. Hur många Ubuntudatorer ska jag ha med mig?Nej, vi tar det enkelt... "släpar" med en Eee PC 900 (Kör Ubuntu 8.10 på den nu) samt min Dell XPS m1330 som dubbelbootar.
Det beror väl lite på hur mycket man orkar bemöda sig.tann skrev:blir nog svårt med annat än laptops, är jag räddCalmeida skrev:Klockan 19.00, den 30:e?
Jag har träning fram till 19.30, men då dyker jag upp efter det och eftersom det sker på Lindöskolan så är det nära och bra. Hur många Ubuntudatorer ska jag ha med mig?Nej, vi tar det enkelt... "släpar" med en Eee PC 900 (Kör Ubuntu 8.10 på den nu) samt min Dell XPS m1330 som dubbelbootar.
2008-10-30 när 8.10 släpps, såklartLao Tzu skrev:En liten fråga bara. Vilket datum pratar vi om?
det är ju alltid nått! detta va väl den bästa lokalen man kunde skrapa fram med såhär kort varsel, får planera lite bättre till 9.04Calmeida skrev:Handikappat utan internetaccess, men fräsh flyer. Jag tar med mig en Tre-dongle för mobilt "bredband" som jag vet fungerar smidigt i 8.10 (Betan jag kört hittills) och det finns säkerligen ett antal till sådana ibland intressenterna så nödlösningsinternetaccess kan man ju fixa även om det går lite slött.![]()
Fan vet om inte min Wippies-router går att köra Huawei 220-dongeln på och dela ut via WLAN. Jag tror det, men har aldrig testat. Massa arbetsresor just nu, men har jag tid så ska jag testa igenom det hela, och fungerar det så tar jag med mig den med även om den inte är världens smidigaste.
hade ju varit kalas. nåja, min tanke är att köpa en spindel med cd-skivor och bränna ubuntu/kubuntu/xubuntu etc på plats för de som vill ha, så installationer ska bli av för de som vill!Urban Anjar skrev:Jag tror det där med Internet-accessen går att lösa, visserligen inte via Sunet utan via ett
delat ADSL, så det är väl inte lysande om alla tänker tanka Intrepid den vägen, men vi som
har access till Sunet kan ju alltid tanka och bränna i så fall.
Måste bara komma ihåg att kolla upp det där med linan...