Compiz installation
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Compiz installation
Är texten för stor? Kolla isåfall i System → Inställningar → Utseende → fliken Typsnitt jag har storlek 10 på allt och har inte ändrat det själv vad jag kommer ihåg.
nej, det är alltså allt, panelerna, pidgin, firefox, precis allt, tänk dig att du öppnar firefox så ser jag 1/3 av den, alltså allt är inzoomat typ..Cadryc skrev:Är texten för stor? Kolla isåfall i System → Inställningar → Utseende → fliken Typsnitt jag har storlek 10 på allt och har inte ändrat det själv vad jag kommer ihåg.
Kör du med Compiz zoom? Isf testa Super+scrollhjulet.
- Cadryc
Har du möjlighet att posta en skärmdump?
Har du ett ATI- eller Nvidia-grafikkort, isåfall kan man pröva med deras respektive program för att ställa in upplösning, funkar ibland bättre än System → Inställningar → Skärmuplösning
Om du har Nvidia:
gå till System → Administration → Pakethanteraren Synaptic → sök efter nvidia-settings → högerklicak → Installera → klicka på Verkställ i överkanten av fönstret. Starta det sen med Alt+F2 ock skriv gksudo nvidia-settings
Om du har ATI så byt ut nvidia-settings mot fglrx-control
Har du ett ATI- eller Nvidia-grafikkort, isåfall kan man pröva med deras respektive program för att ställa in upplösning, funkar ibland bättre än System → Inställningar → Skärmuplösning
Om du har Nvidia:
gå till System → Administration → Pakethanteraren Synaptic → sök efter nvidia-settings → högerklicak → Installera → klicka på Verkställ i överkanten av fönstret. Starta det sen med Alt+F2 ock skriv gksudo nvidia-settings
Cadryc skrev:Har du möjlighet att posta en skärmdump?
Om du har Nvidia:
Jag har upplösningen 1280x800 så det är inte det som spökar, det var bra från början, sen gick jag in högerklick -> Change desktop background och sen var jag inne och pillade i teman, och sen efter det så blev det inzoomat, har tagit screenshot, ska bara hitta nån sida och ladda upp..
- Cadryc
Jag få till precis samma utseende om jag ändrar textstorleken för systemet. Högerklick på skrivbordet → Change desktop background → fliken på Font (eller vad det kan heta på engelska) är samma ställe som man kommer till med System → Inställningar → Utseende → fliken Font, bara två olika vägar. Ställ in textstorlek 10 på allt, det är vad jag har och jag har aldrig ändrat där.
Cadryc skrev:Jag få till precis samma utseende om jag ändrar textstorleken för systemet. Högerklick på skrivbordet → Change desktop background → fliken på Font (eller vad det kan heta på engelska) är samma ställe som man kommer till med System → Inställningar → Utseende → fliken Font, bara två olika vägar. Ställ in textstorlek 10 på allt, det är vad jag har och jag har aldrig ändrat där.
ja se på fan!