Två funktioner saknas i Pidgin, men finns funktionerna?

ubot
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Två funktioner saknas i Pidgin, men finns funktionerna?

Inlägg av ubot »

Hund skrev:
ubot skrev:
Hund skrev:Enklast är väl bara att skapa ett statusmeddelande som har olika status för de olika kontona. Och gruppera kontakterna så varje konto har en egen grupp.
Går det verkligen att ha två olika statusmeddelanden? Jag trodde att man bara kunde ha ett statusmeddelande oavsett om precis som när det gäller kontos status, dvs online, osynlig osv.
Jag är stensäker, och jag dubbelkollade tidigare idag med. :P
Hur är det egentligen med att skicka meddelanden till folk över MSNP som osynlig i Pidgin, går det att ordna?
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

ubot skrev:
Hund skrev:
ubot skrev:
Hund skrev:Enklast är väl bara att skapa ett statusmeddelande som har olika status för de olika kontona. Och gruppera kontakterna så varje konto har en egen grupp.
Går det verkligen att ha två olika statusmeddelanden? Jag trodde att man bara kunde ha ett statusmeddelande oavsett om precis som när det gäller kontos status, dvs online, osynlig osv.
Jag är stensäker, och jag dubbelkollade tidigare idag med. :P
Hur är det egentligen med att skicka meddelanden till folk över MSNP som osynlig i Pidgin, går det att ordna?
Inte idagsläget när dom använder MSNP9, med MSNP14 vet jag inte? Förmodar att det fungerar då.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
ubot

Inlägg av ubot »

Hund skrev:Inte idagsläget när dom använder MSNP9, med MSNP14 vet jag inte? Förmodar att det fungerar då.
Nja, det vet ej sjutton. Jag installerade ju Pidgin med MSNP14 enligt en guide. Så vitt jag såg så fungerade det inte att skicka från osynlig. Det är jag ganska säker på.

Snälla hjälp mig med min fråga om Emesene: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=193&t=30276
xoob

Inlägg av xoob »

ubot skrev:
KiviE skrev:
ubot skrev:Vad har ni emot Emesene egentligen? Jag tycker att det är ett mycket bra alternativ till Live Messenger.
Vi gillar kanske inte Live Messenger? ;)
Nej, men Emesene har en hel del fördelar jämfört med Pidgin. Man kan ha två versioner av programmet igång samtidigt, et tprogram per konto, med valfri status, statusmeddelande, kontaktlista osv per session/program. sedan finns det ju säkert en hel del andra fördelar med Pidgin, men, men.
Men, men, om du hade brytt dig om att läsa den här tråden hade du lärt dig att man kan göra detta med pidgin också.
...och amsn om något är väl ett bra alternativ till microsofts klient.
ubot

Inlägg av ubot »

xoob skrev:
ubot skrev:
KiviE skrev:
ubot skrev:Vad har ni emot Emesene egentligen? Jag tycker att det är ett mycket bra alternativ till Live Messenger.
Vi gillar kanske inte Live Messenger? ;)
Nej, men Emesene har en hel del fördelar jämfört med Pidgin. Man kan ha två versioner av programmet igång samtidigt, et tprogram per konto, med valfri status, statusmeddelande, kontaktlista osv per session/program. sedan finns det ju säkert en hel del andra fördelar med Pidgin, men, men.
Men, men, om du hade brytt dig om att läsa den här tråden hade du lärt dig att man kan göra detta med pidgin också.
...och amsn om något är väl ett bra alternativ till microsofts klient.
Jag har läst tråden, men är inte nöjd med att Pidgin inte kan skicka meddelanden från osynlig status (vilket jag inte tror att jag kunde med MSNP14 i Pidgin). Annars går nog det mesta att ordna som jag vill ha det. amsn vägrar jag använda pga utseendet. Annars fungerar amsn bra. Eventuellt använder jag amsn när jag vill chatta med cam någon gång då och då.
xoob

Inlägg av xoob »

ubot skrev:Jag har läst tråden, men är inte nöjd med att Pidgin inte kan skicka meddelanden från osynlig status (vilket jag inte tror att jag kunde med MSNP14 i Pidgin). Annars går nog det mesta att ordna som jag vill ha det. amsn vägrar jag använda pga utseendet. Annars fungerar amsn bra. Eventuellt använder jag amsn när jag vill chatta med cam någon gång då och då.
Jaha? Det gör inte dina andra påståenden mindre felaktiga. Varför inte komna tillbaka och göra reklam för Emesene när det klarar både AUDIO och video chat över msn och gärna innan någon annan klient gör det. Det vore mer imponerande än någon av de sakerna du nämnt hittills och skulle säkert tas emot med öppna armar av alla.
ubot

Inlägg av ubot »

xoob skrev:
ubot skrev:Jag har läst tråden, men är inte nöjd med att Pidgin inte kan skicka meddelanden från osynlig status (vilket jag inte tror att jag kunde med MSNP14 i Pidgin). Annars går nog det mesta att ordna som jag vill ha det. amsn vägrar jag använda pga utseendet. Annars fungerar amsn bra. Eventuellt använder jag amsn när jag vill chatta med cam någon gång då och då.
Jaha? Det gör inte dina andra påståenden mindre felaktiga. Varför inte komna tillbaka och göra reklam för Emesene när det klarar både AUDIO och video chat över msn och gärna innan någon annan klient gör det. Det vore mer imponerande än någon av de sakerna du nämnt hittills och skulle säkert tas emot med öppna armar av alla.
Jag vet baar en enda klient som fixar cam över msn och det är amsn, alla andra jag har testat går bet på det. Pidgin är bra, en av dom bästa, kanske bäst, men det saknas fortfarande ett och annat. Framförallt att skicka meddelanden som osynlig, ha multipla konton igång samtidigt med möjlighet till olika visningsbild, status osv samt sist men inte minst möjligheten att chatta med cam. Året är 2008, då ska en chattklient ha stöd för cam, så enkelt är det. :)
Användarvisningsbild
dmz

Inlägg av dmz »

Året är 2008, då borde alla använda ett öppet protokoll, så enkelt är det. :)
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
ubot

Inlägg av ubot »

dmz skrev:Året är 2008, då borde alla använda ett öppet protokoll, så enkelt är det. :)
Mhm, kanske det kanske. Strunt samma, jag kör Emesene som ersättningsprogram för Live Messenger än så länge. Det kommer jag rekommendera andra att göra också eftersom det liknar Live Messenger i utseende och funktion. Efterhand kanske jag går över till Pidgin, men då vill jag kunna skicka meddelanden även om de tinte ser ut som om jag är online. Jag gillar att vara diskret och kanske bara chatta med någon enstaka person lite mer än att babbla med allt och alla som tar kontakt. Upptagen status duger inte åt mig i det här fallet.
Användarvisningsbild
dmz

Inlägg av dmz »

ubot skrev:
dmz skrev:Året är 2008, då borde alla använda ett öppet protokoll, så enkelt är det. :)
Mhm, kanske det kanske. Strunt samma, jag kör Emesene som ersättningsprogram för Live Messenger än så länge. Det kommer jag rekommendera andra att göra också eftersom det liknar Live Messenger i utseende och funktion. Efterhand kanske jag går över till Pidgin, men då vill jag kunna skicka meddelanden även om de tinte ser ut som om jag är online. Jag gillar att vara diskret och kanske bara chatta med någon enstaka person lite mer än att babbla med allt och alla som tar kontakt. Upptagen status duger inte åt mig i det här fallet.
Du kanske är intresserad av detta: http://code.google.com/p/msn-pecan/
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
ubot

Inlägg av ubot »

dmz skrev:
ubot skrev:
Du kanske är intresserad av detta: http://code.google.com/p/msn-pecan/
Hm, ja, det kanske är någonting. Jag väntar dock på att Emesene, amsn eller Pidgin ska få fler funktioner.
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"