Ubuntu ska bli snyggare än Mac OS X
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Ubuntu ska bli snyggare än Mac OS X
Kubuntu så klart
Jag antar dom menare snyggare än Mac OS X fastän i GNU/Linux & Ubuntu anda.
Utanför ämnet: Fastän? Är det ens ett ord?
Utanför ämnet: Fastän? Är det ens ett ord?

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
hoppas 9.10 eller 10.04 blir skitsnyggt!
Kubuntu 9.04 det är det som gäller om man vill ha ett snyggt gränsnitt utan lägga ner flera timmars jobb.mcNisse skrev:Kubuntu så klart
Det är bara att byta bakgrundsbild...
Dessutom följer det med ordentliga/proffsiga program i Kubuntu, typ k3b, amarok med flera...
Samma som med Ubuntu då.Rune.K skrev:Kubuntu 9.04 det är det som gäller om man vill ha ett snyggt gränsnitt utan lägga ner flera timmars jobb.mcNisse skrev:Kubuntu så klart
Dessutom följer det med ordentliga/proffsiga program i Kubuntu, typ k3b, amarok med flera...
ja det andra men inte det första...Hund skrev:Samma som med Ubuntu då.Rune.K skrev:Kubuntu 9.04 det är det som gäller om man vill ha ett snyggt gränsnitt utan lägga ner flera timmars jobb.mcNisse skrev:Kubuntu så klart
tycker ubuntu borde satsa mer på utséendet
Du får nog vänta tills Gnome lanserar version 3.095monye skrev: tycker ubuntu borde satsa mer på utséendet
Vad jag jag vet så plockar Ubuntu ihop sin distribution från i första hand Debian Sid och lägger på lite nya paket från t.ex Gnome.
Vill du ha en kompetent distribution (som är enkel att installera) vad det gäller bling och funktion så är Kubuntu 9.04 ett självklart alternativ för en finsmakare...
hade gärna gjort det, men så länge inte det går att få rgba support så är kde oanvädbart för mig
tyvärr.

Nu är jag bara nyfiken.95monye skrev:hade gärna gjort det, men så länge inte det går att få rgba support så är kde oanvädbart för migtyvärr.
Kan du visa några skärmdumpar på hur "rgba" ser ut...
Och även ge några länkar där jag kan läsa mer om "rgba" och hur "rgba" ser ut...

som du ser är fönsterna transparenta...
men inte text,inmatningsrutor,ikoner etc etc.
här kan man ladda ner gtk motorn som behövs för att få det att fungera, finns även patchar och pluins där...
och här är cimis blogg. skaparen av murrine motorn...
dä kan du läsa allt. (typ)
EDIT: skärmbilden e rätt gammal , jag ska ladda upp en som är mer ny och snyggare!
Ubuntu är inte en remix. Det borde väl du veta? Ubuntu är inte kompetent? Flame on Sir.Rune.K skrev:Du får nog vänta tills Gnome lanserar version 3.095monye skrev: tycker ubuntu borde satsa mer på utséendet
Vad jag jag vet så plockar Ubuntu ihop sin distribution från i första hand Debian Sid och lägger på lite nya paket från t.ex Gnome.
Vill du ha en kompetent distribution (som är enkel att installera) vad det gäller bling och funktion så är Kubuntu 9.04 ett självklart alternativ för en finsmakare...

Du för det själv på tal om att Ubuntu är en remixHund skrev:Ubuntu är inte en remix. Det borde väl du veta? Ubuntu är inte kompetent? Flame on Sir.Rune.K skrev:Du får nog vänta tills Gnome lanserar version 3.095monye skrev: tycker ubuntu borde satsa mer på utséendet

Vill man vara noga så är faktiskt Ubuntu en remix av Debian Sid.
Tack för det Hund!
Jag har inte tänkt så mycket på att just Ubuntu Linux faktiskt är en remix...
Ibland har du helt rätt Hund!
Om du missade det så förespråkar jag Kubuntu 9.04 , som förhoppningsvis är en del av Ubuntu även för dej Hund

Det var du som sa att Ubuntu är en remix av Debian, vilket det inte är. Vilket jag även trodde du visste men tydligen inte. Men nu vet du att det inte är en remix.Rune.K skrev:Du för det själv på tal om att Ubuntu är en remix
Vill man vara noga så är faktiskt Ubuntu en remix av Debian Sid.
Tack för det Hund!
Jag har inte tänkt så mycket på att just Ubuntu Linux faktiskt är en remix...
Ibland har du helt rätt Hund!
Om du missade det så förespråkar jag Kubuntu 9.04 , som förhoppningsvis är en del av Ubuntu även för dej Hund
Förespråka på du, men tänk på att Ubuntu och Kubuntu finns under samma läger.. Det är inte vidare smart att sätta eld på det läger man befinner sig i genom att snacka skit om det.
Då går vi OT och reder upp detta enorma problem:
Remix grundar sig på remixar av låtar, dvs när någon gör om en annan artists låt, och lägger på t.ex mer bas osv för att göra t.ex en trance/dance version av en pop/låt. (När ett band spelar in en helt egen version av någons låt så är det en "Cover").
Ubuntu.se's remix, är helt klart en remix. Man använder Ubuntus officiella utgåva, men lägger bara på lite saker på "ytan".
Ubuntu har en helt egen administration, och har inget att göra alls med debian (förutom att de tar paket och hjälper varandra). Om Debian väljer att gå en helt annan väg, så är det möljligt för Ubuntu att ta en annan väg.
Alltså, Ubuntu är mer en "cover" av Debian.
Remix grundar sig på remixar av låtar, dvs när någon gör om en annan artists låt, och lägger på t.ex mer bas osv för att göra t.ex en trance/dance version av en pop/låt. (När ett band spelar in en helt egen version av någons låt så är det en "Cover").
Ubuntu.se's remix, är helt klart en remix. Man använder Ubuntus officiella utgåva, men lägger bara på lite saker på "ytan".
Ubuntu har en helt egen administration, och har inget att göra alls med debian (förutom att de tar paket och hjälper varandra). Om Debian väljer att gå en helt annan väg, så är det möljligt för Ubuntu att ta en annan väg.
Alltså, Ubuntu är mer en "cover" av Debian.

Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Det köper jag att Ubuntu är en cover av Debian Sid.Emil.s skrev: Alltså, Ubuntu är mer en "cover" av Debian.
Frågan blir då naturligtvis...hade Ubuntu-distributionen existerat överhuvudtaget om inte Debian hade funnits?
Ubuntu bygger på Debian. Självklart hade den inte funnits.Rune.K skrev:Det köper jag att Ubuntu är en cover av Debian Sid.Emil.s skrev: Alltså, Ubuntu är mer en "cover" av Debian.
Frågan blir då naturligtvis...hade Ubuntu-distributionen existerat överhuvudtaget om inte Debian hade funnits?
inte kubuntu heller. rätt , fel?
Nope.95monye skrev:inte kubuntu heller. rätt , fel?

dåså, vad bråkar ni om??
ajaja , ubuntu måste bli snyggare!

ajaja , ubuntu måste bli snyggare!

Jag bråkar inte om något.
Jag tycker Ubuntu ser helt okej ut nu. Men det är ju svårt att göra något som faller alla i smaken.