Grannen har fest.

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
Beer

Re: Grannen har fest.

Inlägg av Beer »

Ja, ett antal fredags- och lördagskvällar blev förstörda. Gick inte att se på TV då den överröstades av vrål och skrik.
Hund skrev:Många har/haft problem med grannar.. Varför inte anmäla dom till hyresvärden?
Ja, om det ändå vore så enkelt.
Första hyresgästen hade fest var och varannan dag med ett sjuhelvetes ståhej. Ringde störningsjouren varje gång och tog kontakt med bostadsbolaget flera gånger per vecka. Det gjorde även andra grannar. Månaderna gick och tillslut blev hyresgästen vräkt. Ny hyresgäst kommer och allt är lugnt tills denne flyttar, in kommer en ny suput och festandet är igång igen. Lägenheten vägg i vägg blir ledig och in kommer en ny förmåga som tycker det är helt okej att låta som en gorilla och man kan ju räkna ut hur det slutar efter en flaska. Sen kommer gorillans vänner på nattliga besök och man har sig ett litet zoo. Man ringer och ringer och tjatar och tjatar och månaderna går och... Ja, tillslut orkar man inte längre.
Alla ska ges en chans till bättring, tyvärr är det på övriga hyresgästers bekostnad. Om och om igen.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Då har man nog hamnat i fel område. Där jag bor har jag under mina 4,5 år aldrig blivit lite störd bortsett från en gång då det spelades lite hög musik i ca 1 timme. Här är det så tyst att jag ibland funderar om grannarna bor kvar. :P
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Ulsak »

när jag, Bossieman o Farmfield hade "projekt-kickoff" när min fru var bortrest, resulterade det i att grannen, en ung pojk lackade ur och dunkade en sko väggen.
Jag kände mig tvungen att köpa en chokladask som försoningspresent.
Ibland blir det "beyond ape" :-[
Användarvisningsbild
cupe
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av cupe »

Har fått en del klagomål från min grannar i mina unga dagar. Bor dock fortfarande kvar, troligen med tanke på att jag till slut köpte ett par ordentliga hörlurar. Vågar dock inte använda högtalarna och förstärkaren längre. Grannen är även med i Jehovas Vittnen och han är grymt känslig. Gissa vad som händer om man drar igång Marilyn Manson på lite högre volym.. ack ack.
Användarvisningsbild
nicefinger
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av nicefinger »

För att återknyta lite till strådens start.
Jag var inte särskilt störd av festen. Tyckte mest det var en lite skojig upplevelse. Anledningen är att stojjet var "analogt" så att säga, ingen stereo med i bilden. Sången och trummet var väl någorlunda musikaliskt; inget random slumpartar brölande .. riktigt svängigt ibland :)
Stereoapparater har massa watt som dom kan störa med ...
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
vodka
Kontakt:

Inlägg av vodka »

Nu kör de igen, och jag sitter här och vill se på film. Suck.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"