En forumtråd försvinner varför?

Diskussion gällande forumet
Sid
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: En forumtråd försvinner varför?

Inlägg av Sid »

Mekaniserad Apelsin skrev:
Sid skrev:De flesta moderatorer tycker jag är duktiga på att berätta varför trådar flyttas eller låses. Undantaget är ZXSpektrum. Han tar bort och flyttar trådar till höger och vänster utan förklaring.
ZXSpectrum har vid många tillfällen hoppat in när det väl behövts och stod (som jag minns det) för den första upprensningsaktionen av det slag som du efterfrågat (fast ca 8 månader tidigare och även i de öppna delarna av forumet). ZXSpectrum är ytterst duktig och kompetent och det är faktiskt mest sorgligt att han inte hojtat till om när han gjort ändrignar för honom än för oss andra, för då skulle man se vilket enormt arbete han gjort för att uppfylla just de saker som du oberopat som viktiga vid moderering annars.
Jag har inte ifrågasatt att han gör mycket arbete. Det vet jag ingenting om. Jag ifrågasatte hur han modererar trådar. Han följer inte reglerna. Senast idag tog han bort en post ur fotbollstråden utan kommentar. Trots att posten handlade om en offentlig person och är ett uråldrigt internt skämt i fotbollskretsar. Det är regelvidrigt och det är inte första gången han ställer sig över regelverket.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Är enbart EN kommentar Sid hakar upp sig på och jag tar mig friheten att länka till den här:

http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/viewtop ... 85&t=29630

Är det någon mer "felmoderering" som jag har gjort som du tänker på Sid?
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Sid

Inlägg av Sid »

ZX Spectrum skrev:Är enbart EN kommentar Sid hakar upp sig på och jag tar mig friheten att länka till den här:

Förutom att du skriver i låsta trådar och låter inlägg försvinna mystiskt?
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Inlägg av ZX Spectrum »

Sid skrev:
ZX Spectrum skrev:Är enbart EN kommentar Sid hakar upp sig på och jag tar mig friheten att länka till den här:

Har du belägg för att jag låter inlägg försvinna? Vad jag kan minnas så anklagade du mig för detta för några månader sen och då fixade jag snabbt fram vittnen till min fördel. Bad dessa vittnen att läsa moderationsloggen för att se om jag att modererat vid den tidpunkten som du angav. Så var inte fallet. Du godtar inte detta?
När det gäller att skriva i låsta trådar så har vi redan fått förklaringen. Gick att skriva i låsta trådar om man citerade. Du godtar inte den?
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Sid

Inlägg av Sid »

ZX Spectrum skrev:
Sid skrev:

Har du belägg för att jag låter inlägg försvinna? Vad jag kan minnas så anklagade du mig för detta för några månader sen och då fixade jag snabbt fram vittnen till min fördel. Bad dessa vittnen att läsa moderationsloggen för att se om jag att modererat vid den tidpunkten som du angav. Så var inte fallet. Du godtar inte detta?
När det gäller att skriva i låsta trådar så har vi redan fått förklaringen. Gick att skriva i låsta trådar om man citerade. Du godtar inte den?
Många inlägg från det gamla bollplanket är spårlöst försvunna. Jag har aldrig trott på den förklaringen som gavs angående den låsta tråden.

Har du lust att ge en förklaring till varför du tog bort inlägget i fotbollstråden?
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Inlägg av ZX Spectrum »

Sid skrev:Jag har aldrig trott på den förklaringen som gavs angående den låsta
Har du någon bättre förklaring?
Sid skrev:Många inlägg från det gamla bollplanket är spårlöst försvunna.
Har du bevis för detta och om inte, hur ska vi kunna få reda på detta så långt efteråt?
Moderationsloggen finns dock kvar men är tämligen jobbig att gå igenom så här långt efteråt.
Sid skrev:Har du lust att ge en förklaring till varför du tog bort inlägget i fotbollstråden?
Sunt förnuft säger att den kommentaren är alldeles för grov för att få vara kvar.
Netikett

Det forum du är medlem/besökare på är Ubuntu.coms utvalda Svenska Ubuntuforum. Vi ingår i deras kedja av anslutna LoCo:s. Ubuntu står för medmänsklighet och det skall vi anstränga oss för att låta genomsyra vårt forum.

Hjälp oss att följa ett antal trivselregler på forumet, som t.ex.:

* Var trevlig mot andra medlemmar och besökare i vårt forum.
* Behandla din omgivning på samma sätt som du själv vill bli behandlad.
* Läs poster/trådar i sin helhet innan du besvarar.
* Visa respekt för andras åsikter. Var och en har rätt till sin egen.
Bild
Sid

Inlägg av Sid »

Har du någon bättre förklaring?
Att du ville få sista ordet.
Har du bevis för detta och om inte, hur ska vi kunna få reda på detta så långt efteråt?
Moderationsloggen finns dock kvar men är tämligen jobbig att gå igenom så här långt efteråt.
Nej jag har inga bevis men flera inlägg som jag vet fanns är nu spårlöst försvunna. Bl.a den tråden där jag utmålas som fotbollshuligan.

Från reglerna:
Könsord eller liknande samt att negativt rikta svordomar mot någon som inte är en offentlig person är därför inte tillåtet.
Tilläggas kan att det jag skriver om att bajsa på vår målvakts motorhuv är en hänvisning till att en djurgårdare på 80-talet gjorde det på vår målvakts motorhuv. Jag uppmanar ingen att bajsa på AIK:s målvakts motorhuv. Tvärtom.
KiviE
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av KiviE »

Sid skrev:Jag har aldrig trott på den förklaringen som gavs angående den låsta tråden.
Inte för jag vet om du tror mig men vi moderatorer kan välja citera i en låst tråd och posta. Jag tycker inte det är fel att vi kan posta i låsta trådar dock borde man få upp en varning att den är låst så man inte gör misstaget ZX råkade göra.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Inlägg av ZX Spectrum »

Till Sid:
Istället för att argumentera så anmäl mig till förtroenderådet om du inte tycker att allt har gått rätt till.
Gällande min skrivning i den låsta tråden så är det utagerat. Detta var uppe i förtroenderådet, men det finns säkert annat du kan anmäla mig för om du letar ordentligt.
Bild
Sid

Inlägg av Sid »

ZX Spectrum skrev:Till Sid:
Istället för att argumentera så anmäl mig till förtroenderådet om du inte tycker att allt har gått rätt till.
Gällande min skrivning i den låsta tråden så är det utagerat. Detta var uppe i förtroenderådet, men det finns säkert annat du kan anmäla mig för om du letar ordentligt.
Du är anmäld. Jag hade hoppats på att du skulle ge en motivering i den modererade tråden men du vägrar tydligen.
Sid

Inlägg av Sid »

KiviE skrev:
Sid skrev:Jag har aldrig trott på den förklaringen som gavs angående den låsta tråden.
Inte för jag vet om du tror mig men vi moderatorer kan välja citera i en låst tråd och posta. Jag tycker inte det är fel att vi kan posta i låsta trådar dock borde man få upp en varning att den är låst så man inte gör misstaget ZX råkade göra.
Jag tror på förklaringen att ni kan välja citera i en låst tråd. Däremot tror jag att ZXSpektrum var medveten om att tråden var låst när han postade.
Användarvisningsbild
Konservburk

Inlägg av Konservburk »

Sid skrev:
ZX Spectrum skrev:
Sid skrev:Många inlägg från det gamla bollplanket är spårlöst försvunna.
Nej jag har inga bevis men flera inlägg som jag vet fanns är nu spårlöst försvunna. Bl.a den tråden där jag utmålas som fotbollshuligan.
Den tråden du pratar om finns kvar. Enligt moderationsloggen så flyttades den från bollplanket till moderatortavlan, men det var inte ZX som flyttade på den.
Sid skrev:Jag tror på förklaringen att ni kan välja citera i en låst tråd.
Moderatorer kan posta som vanligt i låsta trådar utan att behöva citera något. Jag har gjort så varje gång efter att jag låst en tråd, dvs postat ett inlägg om varför tråden har blivit låst. Man får däremot ingen som helst varning om att tråden faktiskt är låst.
Sid

Inlägg av Sid »

Den tråden du pratar om finns kvar. Enligt moderationsloggen så flyttades den från bollplanket till moderatortavlan, men det var inte ZX som flyttade på den.
Då vill jag att den tråden flyttas ut i det öppna forumet. Den handlar trots allt om mig.
Användarvisningsbild
Konservburk

Inlägg av Konservburk »

Sid skrev:Då vill jag att den tråden flyttas ut i det öppna forumet. Den handlar trots allt om mig.
Jag antar att det finns en bra anledning till att den flyttades till just moderatortavlan, men jag har väldigt dålig koll på hela det här bråket eftersom allt skrevs innan jag blev moderator, och jag vill egentligen inte börja gräva i något gammalt.
Sid

Inlägg av Sid »

Konservburk skrev:
Sid skrev:Då vill jag att den tråden flyttas ut i det öppna forumet. Den handlar trots allt om mig.
Jag antar att det finns en bra anledning till att den flyttades till just moderatortavlan, men jag har väldigt dålig koll på hela det här bråket eftersom allt skrevs innan jag blev moderator, och jag vill egentligen inte börja gräva i något gammalt.
Hade det som skrevs i bollplanket på den tiden modererats på samma sätt som det som skrevs här ute så hade fler än jag blivit avstängda härifrån.
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

Sid skrev:Hade det som skrevs i bollplanket på den tiden modererats på samma sätt som det som skrevs här ute så hade fler än jag blivit avstängda härifrån.
Ochg vi hade kanske haft en trevliga stämning överallt, eftersom jag helt enkelt antar att du menar "här ute" som här, idag och "på den tiden" som i hela forumet, då!
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Användarvisningsbild
Konservburk

Inlägg av Konservburk »

Sid skrev:Hade det som skrevs i bollplanket på den tiden modererats på samma sätt som det som skrevs här ute så hade fler än jag blivit avstängda härifrån.
Det är mycket möjligt. Men utan att sätta mig in i hela den historien så vet jag varken varför du blev eller någon annan inte blev avstängd. Jag har som sagt ingen lust att gräva i gammalt från innan min tid.

Hade jag fått bestämma så skulle bollplanket ha avvecklats helt, framförallt med tanke på hur du baktalades där. Som bollplanket är nu passar det mesta där i min mening egentligen lika bra under den vanliga forum-talvlan.
Sid

Inlägg av Sid »

Konservburk skrev:
Det är mycket möjligt. Men utan att sätta mig in i hela den historien så vet jag varken varför du blev eller någon annan inte blev avstängd. Jag har som sagt ingen lust att gräva i gammalt från innan min tid.

Hade jag fått bestämma så skulle bollplanket ha avvecklats helt, framförallt med tanke på hur du baktalades där. Som bollplanket är nu passar det mesta där i min mening egentligen lika bra under den vanliga forum-talvlan.
Inte bara jag baktalades där. Flera personer blev baktalade. Det var inte i stridens hetta det skedde som vissa har påstått utan systematiskt. Framför allt från en person.
Användarvisningsbild
Konservburk

Inlägg av Konservburk »

Sid skrev:Inte bara jag baktalades där. Flera personer blev baktalade. Det var inte i stridens hetta det skedde som vissa har påstått utan systematiskt. Framför allt från en person.
Jag minns inte att det var fler än du som baktalades, men jag är som sagt inte helt insatt. Jag har även för mig att det var fler än en person som var på dig. Men det kanske bara var en som gjorde det utanför "stridens hetta"?
Sid

Inlägg av Sid »

Konservburk skrev:
Sid skrev:Inte bara jag baktalades där. Flera personer blev baktalade. Det var inte i stridens hetta det skedde som vissa har påstått utan systematiskt. Framför allt från en person.
Jag minns inte att det var fler än du som baktalades, men jag är som sagt inte helt insatt. Jag har även för mig att det var fler än en person som var på dig. Men det kanske bara var en som gjorde det utanför "stridens hetta"?
Ja det var flera personer som baktalade mig. Samma gamla vanliga personer, de baktalade också en annan medlem av forumet vid flera tillfällen. Flera andra baktalades också, om än inte systematiskt vad jag vet.
Skriv svar

Återgå till "Forum"