RAR-Filer???
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: RAR-Filer???
Det måste jag nästan prova bara för att se hur det funkar. Han kan inte dra in mycket pengar på oss GNU/Linux användare.
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Nej det tror inte jag heller att han gör. Marknaden är för Windows främst.Sid skrev:Det måste jag nästan prova bara för att se hur det funkar. Han kan inte dra in mycket pengar på oss GNU/Linux användare.
Han kan nog inte dra in mkt på Windowsanvändarna heller. Det känns som att 90% av alla som använder RAR pysslar med piratkopiering, resterande 10% är nötter på dA som envisas med att packa ner väggpapper etc som RAR-filer.Sid skrev:Det måste jag nästan prova bara för att se hur det funkar. Han kan inte dra in mycket pengar på oss GNU/Linux användare.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
-
I och för sig kanske Novell och Xandros har det i sina system. Då kanske han får in lite.
-
Man skulle få scenen att gå över till tar och ogg. Då skulle det bli fart på skutan.Hund skrev:Han kan nog inte dra in mkt på Windowsanvändarna heller. Det känns som att 90% av alla som använder RAR pysslar med piratkopiering, resterande 10% är nötter på dA som envisas med att packa ner väggpapper etc som RAR-filer.Sid skrev:Det måste jag nästan prova bara för att se hur det funkar. Han kan inte dra in mycket pengar på oss GNU/Linux användare.
Hej,
Jag har rar och unrar installerat, men när jag drar igång funktionen "packa upp" på första rarfilen så startar processen sedan händer absolut ingenting mer. Hur skall jag göra?
Jag har rar och unrar installerat, men när jag drar igång funktionen "packa upp" på första rarfilen så startar processen sedan händer absolut ingenting mer. Hur skall jag göra?
cd /din/mappTuben skrev:Hej,
rar e *.r*
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
ǁ Q: Why is top posting so bad?
cd /din/mapp
rar e *.r*[/quote]
Guld, tack det verkar fungera. Lite ovan med promten och alla commands,
rar e *.r*[/quote]
Guld, tack det verkar fungera. Lite ovan med promten och alla commands,
Hej!
Varje gång jag försöker att packa upp rar filer så får jag frågan efter lösenord.
Hur kommer man runt det här problemet?`Jag har installerat unrar som det flesta säger att man ska göra.
Mvh Kimka
Varje gång jag försöker att packa upp rar filer så får jag frågan efter lösenord.

Mvh Kimka
Låter som att arkivet är skadat, man brukar få upp en sådan lösenordsdialog då.kimka skrev:Hej!
Varje gång jag försöker att packa upp rar filer så får jag frågan efter lösenord.Hur kommer man runt det här problemet?`Jag har installerat unrar som det flesta säger att man ska göra.
Mvh Kimka
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Men filerna fungerar i Windowsmiljö. Mycket märkligt.
Hej!
Jag tror jag hittade felet. Filerna som jag försökte packa upp ligger på min NAS. Jag tog och kopiera rar filerna till datorns hårddisk och vips så fungerar unrar
.
Men finns det inget sätt att packa upp filerna direkt från min NAS? Jag har en Netgear ReadyNAS DUO.
mvh Kimka
Jag tror jag hittade felet. Filerna som jag försökte packa upp ligger på min NAS. Jag tog och kopiera rar filerna till datorns hårddisk och vips så fungerar unrar

Men finns det inget sätt att packa upp filerna direkt från min NAS? Jag har en Netgear ReadyNAS DUO.
mvh Kimka
Hej hej.
Jag har installerat både unrar och rar. Genom synaptic och rar genom terminalen. När jag då ska packa upp ett rar bibliotek så högerklickar jag på en rar fil men det finns inget som indikerar på att unrar är installerat, det finns inte med på varken med i "öppna med annat program" eller på program listen i panelen.
Då testade jag att installera rar genom terminalen och extrakta det genom terminalen. Men detta funkade inte heller... får snart panik
Detta står i terminalen:
--------------------------------
borg@borg-laptop:~/Video/Entourage.S05E08.HDTV.XviD-aAF$ rar e *.r*
RAR 3.80 beta 2 Copyright (c) 1993-2008 Alexander Roshal 16 Jun 2008
Shareware version Type RAR -? for help
aaf-ent.s05e08.r00 is not RAR archive
No files to extract
------------------------------
Jag har installerat både unrar och rar. Genom synaptic och rar genom terminalen. När jag då ska packa upp ett rar bibliotek så högerklickar jag på en rar fil men det finns inget som indikerar på att unrar är installerat, det finns inte med på varken med i "öppna med annat program" eller på program listen i panelen.
Då testade jag att installera rar genom terminalen och extrakta det genom terminalen. Men detta funkade inte heller... får snart panik

Detta står i terminalen:
No files to extract
- micke_nordin
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Testa att höger klicka på den fil som heter .rar (alltså inte .r00 eller liknande) och välj "Öppna med arkivhanterare"borg skrev:Hej hej.
Detta står i terminalen:
No files to extract
Jag tror att problemet med ditt terminalkommando är att du försöker öppna alla filer i mappen, inte bara de som slutar på .rar
/Micke

när jag öppnar rar filen med arvikhanteraren kommer det en tom mapp upp... i win funkade det att packa upp filerna....