Little John hedersmedlem?

Diskussion gällande forumet
KiviE
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Little John hedersmedlem?

Inlägg av KiviE »

Sid skrev:Så man är hedersmedlem på livstid oavsett om man vill avsluta sitt konto, dör, eller är ett svin?
Vet inte hur det riktigt är tänkt med hedersmedlemmar men skulle tro att det inte är bestämt när man slutar vara det.

Tycker själv att avslutar man sitt konto eller beter sig dåligt här eller på något annat ställe (som rör detta forumet) så kan man ta bort "titeln". Sen om man kommer tillbaka som medlem igen så kan man kanske få tillbaka titeln, men det borde bero lite på varför man avslutade sitt konto.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Sid skrev:Så man är hedersmedlem på livstid oavsett om man vill avsluta sitt konto, dör, eller är ett svin?
Detta är inget som har diskuterats tidigare så det finns ju för tillfället inga riktlinjer. Jag tror inte vi har så många svin som melemmar, men däremot en massa hundar. :P
Jag tycker nog att det ligger en hel del i KiviEs resonemang, men det kan mycket väl finnas fler vettiga funderingar.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
TicToc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av TicToc »

Nu vet inte jag om jag har yppandeförbud, men, orsaken till att det ansågs vara ok för LJ att redan efter en/någon dags frånvaro registrera om sig på nytt här med annat namn var inte det att det gamla kontot skulle anses som avslutat? Då borde rimligen hederstiteln också vara frivilligt uppsagd.

OBS! Jag kan minnas fel, jag är fri från möjligheten att läsa tråden jag tänker på.
Sid

Inlägg av Sid »

Har LJ avslutat sitt konto eller inte?
KiviE

Inlägg av KiviE »

Sid skrev:Har LJ avslutat sitt konto eller inte?
Kommer jag ihåg rätt ville han ha sitt konto återaktiverat och har fått det.
Sid

Inlägg av Sid »

KiviE skrev:
När hände det här?
KiviE

Inlägg av KiviE »

Sid skrev:
KiviE skrev:
När hände det här?
25 juni.
Sid

Inlägg av Sid »

Har han tillgång till fler dolda forum än bollplanket?
Användarvisningsbild
defatist
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av defatist »

KiviE skrev:
Sid skrev:
KiviE skrev:
När hände det här?
25 juni.
Jag tycker att detta är trams! Vet bestämt att jag på Idg.s blogg också har läst att LJ bestämt sej för att sluta med Ubuntu. Men alla LJ bloggar är nu borttagna.

Mönstret är nu mera välkänt hot om avhopp, om det inte får effekt avhopp!
Sen tillbaka igen, undrar bara när nästa LJ cirkus börjar?

Jag anser att detta beteende inte gagnar detta forum.
Sid

Inlägg av Sid »

TicToc skrev:Nu vet inte jag om jag har yppandeförbud, men, orsaken till att det ansågs vara ok för LJ att redan efter en/någon dags frånvaro registrera om sig på nytt här med annat namn var inte det att det gamla kontot skulle anses som avslutat? Då borde rimligen hederstiteln också vara frivilligt uppsagd.

OBS! Jag kan minnas fel, jag är fri från möjligheten att läsa tråden jag tänker på.
Stämmer det?
Sid

Inlägg av Sid »

Det är förbjudet enligt reglerna att ha två konton. Alltså borde Little Johns konto vara avslutat. Om inte så tar jag för givet att han blir bestraffad för att han haft två konton.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Nu handlar inte tråden om LJs konton hit eller dit, han har där inte försökt smyga sej för oss i forumadministrationen. Håll er till ämnet, tack.
Sid

Inlägg av Sid »

Om han har avslutat sitt medlemskap så har han också avslutat sitt hedersmedlemskap.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Sid skrev:Om han har avslutat sitt medlemskap så har han också avslutat sitt hedersmedlemskap.
Just den biten hör till ämnet. :) Ja, hans konto var inaktiverat ett tag.
Sid

Inlägg av Sid »

För att ta ett exempel:

Kungen är hedersordförande och ständig beskyddare av A.I.K. Om han skrev ett öppet brev där han ville avsäga sig sitt medlemskap i klubben så hade vi beviljat det. Då hade inte Kungen kunnat komma tre veckor senare och vilja ha tillbaka sin titel. Han kunde bli medlem i klubben men titeln hade varit bortblåst.
Användarvisningsbild
rancor
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av rancor »

Sid skrev:För att ta ett exempel:

Kungen är hedersordförande och ständig beskyddare av A.I.K. Om han skrev ett öppet brev där han ville avsäga sig sitt medlemskap i klubben så hade vi beviljat det. Då hade inte Kungen kunnat komma tre veckor senare och vilja ha tillbaka sin titel. Han kunde bli medlem i klubben men titeln hade varit bortblåst.
Hallå!!! Ge upp! Bara för att du tycker en sak så ger det dig inte absolut rätt och måste ältas in i absurdum. Det är behandlat och demokratin är mycket tydlig här. Little John har kvar sin titel.

Demokrati betyder inte att alla måste få rätt, det betyder att majoriteten vinner och du är nedröstad. Ge upp nu, du tar bara massor av kraft från alla andra som genast blir negativ och det hjälper knappast Ubuntu.
KiviE

Inlägg av KiviE »

rancor skrev:Hallå!!! Ge upp! Bara för att du tycker en sak så ger det dig inte absolut rätt och måste ältas in i absurdum. Det är behandlat och demokratin är mycket tydlig här. Little John har kvar sin titel.

Demokrati betyder inte att alla måste få rätt, det betyder att majoriteten vinner och du är nedröstad. Ge upp nu, du tar bara massor av kraft från alla andra som genast blir negativ och det hjälper knappast Ubuntu.
Sid måste ju ha rätt att argumentera för sin sak, än så länge tycker inte jag iaf att det har gått så jätte långt och vilken 'majoritet'?
DimensionX
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av DimensionX »

Jag gör som rancor och går in och ger min syn också.

Peter gjorde väldigt mycket för forumet och lade nästan ned all sin tid här, jag såg honom från tidigt på morgonen till sent på kvällen. Han gjorde nog mer jobb än vad någon annan gjort här så att missunna honom en hederstitel är bara småsint. Och det vet jag rätt bra eftersom jag själv var mod vid den tiden och såg mycket av vad Peter gjorde, satt själv och fixade ihop en del grafiskt jobb och hjälpte honom. Faktum är att jag har nog aldrig sett nån jobba så hårt och så länge som Peter gjorde under den tiden. De som är admins och mods nu gör inte tiondelen av vad Peter gjorde på en dag. Det gör ingen annan heller på nåt annat forum för den delen.

Så att ta bort en titel så där tycker jag dels är småaktigt och onödigt dessutom. Låt honom stå som hedersmedlem vetja. Däremot vore jag glad om man plockade bort min bollplankstext. :D

(jag tål att plockas bort helt och hållet faktiskt) :)
Sid

Inlägg av Sid »

DimensionX skrev:Jag gör som rancor och går in och ger min syn också.

Peter gjorde väldigt mycket för forumet och lade nästan ned all sin tid här, jag såg honom från tidigt på morgonen till sent på kvällen. Han gjorde nog mer jobb än vad någon annan gjort här så att missunna honom en hederstitel är bara småsint. Och det vet jag rätt bra eftersom jag själv var mod vid den tiden och såg mycket av vad Peter gjorde, satt själv och fixade ihop en del grafiskt jobb och hjälpte honom. Faktum är att jag har nog aldrig sett nån jobba så hårt och så länge som Peter gjorde under den tiden. De som är admins och mods nu gör inte tiondelen av vad Peter gjorde på en dag. Det gör ingen annan heller på nåt annat forum för den delen.

Så att ta bort en titel så där tycker jag dels är småaktigt och onödigt dessutom. Låt honom stå som hedersmedlem vetja. Däremot vore jag glad om man plockade bort min bollplankstext. :D

(jag tål att plockas bort helt och hållet faktiskt) :)
Jag tycker att den nuvarande administrationen gör ett utmärkt arbete. Dom är dessutom trevliga och rakryggade människor.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Jag har nu delat tråden med OT-inlägg. Håll er till ämnet i fortsättningen, tack.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Låst

Återgå till "Forum"