Tänk på att det finns andra sätt att utnyttja svagheter, social engineering till exempel, vilket till vardags är omåttligt roligt (in real life). Det vill säga, "hackaren" utnyttjar svagheter hos dig som individ istället för själva datorn. Nu tänker ni "men jag lämnar väl inte ut mitt lösenord till vem som helst" - Jodå, i väldigt många fall så är det i princip så.
Som exempel; Många använder samma lösenord till alla möjliga saker, första steget kan vara så simpelt som att kolla vad din "secret question" är på tjänster som t.ex hotmail - och ta reda på svaret.
Social engineering är väldigt underskattat, tyvärr. Eller stryk "tyvärr", det beror ju på vilken "sida" man står på...
Det enda som är hotat är Vista. Och utför du bankärenden skulle jag inte lita på Windows för 5-öre.
Precis, samma här. Jag ser ingen direkt anledning till att ha dual boot överhuvudtaget med de anledningar du nämner, det är betydligt smidigare att isåfall köra Vista / XP / whatever i Virtualbox, kör du dual boot måste du ju starta om datorn.. och vem vill göra det i onödan?