DC++ till Ubuntu?

Användarvisningsbild
cupe
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: DC++ till Ubuntu?

Inlägg av cupe »

Vad jag menade var att det är enkelt att ändra tagen till t.ex "DC++ 0.674" eller "Rullstol". Jag vet inte hur de annars ska se vad du använder för klient?
KiviE
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av KiviE »

freddie skrev:... men där jag sitter ser vi vilken klient alla users har.
De kan inte se om du sitter på LinuxDC++ eller DC++(, gick kanske för länge sedan?).
KiviE
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av KiviE »

cupe skrev:Vad jag menade var att det är enkelt att ändra tagen till t.ex "DC++ 0.674" eller "Rullstol". Jag vet inte hur de annars ska se vad du använder för klient?
Tagen är på intet sätt lätt att ändra på om man inte ändrar i källkoden, finns otillåtna klienter som man kan ställa in tagen på men de är nästan inte tillåtna någonstans.

En DC++ tag kan se ut så här <++ V:0.674,M:A,H:0/3/0,S:2>. Den ser exakt likadan ut för LinuxDC++, det som skiljer mellan olika versioner av DC++ är versionnumret V:0.674.

För tex AirDC++ ser tagen ut så här <AirDC++ V:2.03,M:A,H:0/0/2,S:1>. AirDC++ kan dock genom en inställning ändra så den visar en likadan tag som DC++ så man kommer in i hubbar som förbjuder AirDC++.

Nu finns det lite fler sätt att kolla vilken klient som används genom att kolla hur klienten kommunicerar med hubben etc men det är överkurs.
Användarvisningsbild
cupe
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av cupe »

KiviE skrev:
cupe skrev:Vad jag menade var att det är enkelt att ändra tagen till t.ex "DC++ 0.674" eller "Rullstol". Jag vet inte hur de annars ska se vad du använder för klient?
Tagen är på intet sätt lätt att ändra på om man inte ändrar i källkoden, finns otillåtna klienter som man kan ställa in tagen på men de är nästan inte tillåtna någonstans.

En DC++ tag kan se ut så här <++ V:0.674,M:A,H:0/3/0,S:2>. Den ser exakt likadan ut för LinuxDC++, det som skiljer mellan olika versioner av DC++ är versionnumret V:0.674.

För tex AirDC++ ser tagen ut så här <AirDC++ V:2.03,M:A,H:0/0/2,S:1>. AirDC++ kan dock genom en inställning ändra så den visar en likadan tag som DC++ så man kommer in i hubbar som förbjuder AirDC++.

Nu finns det lite fler sätt att kolla vilken klient som används genom att kolla hur klienten kommunicerar med hubben etc men det är överkurs.
Jo, det var snarare de icke tillåtna klienterna jag tänkte på. I och för sig borde det inte vara särskilt svårt att ändra det i källkoden heller.
ubot
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av ubot »

farmfield skrev:Ok, vet inte om man går över gränsen när man tar upp det, men DC++ är ju den av 'fildelningssysemen' som man 'åker dit' på, eller dom som åkt dit, blivit åtalade o.s.v. har ju spårats via DC++

...och då utgår jag ju ifrån att man skulle hålla på med olagligheter vilket kanske inte är fallet, men jaja, ville bara infoga det där...
Jo, jag vet. Jag föredrar torrents, OM jag skulle få för mig att fildela alltså, men min kompis (det är faktiskt en kompis) har aldrig riktigt gillat det, plus att han inte är så insatt i datorer.
ubot

Inlägg av ubot »

Hm, det låter ju lite tveksamt, inte bra om LinuxDC buggar så han åker ut från hubbarna om dom ser att han har "fel" program.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

ubot skrev:Hm, det låter ju lite tveksamt, inte bra om LinuxDC buggar så han åker ut från hubbarna om dom ser att han har "fel" program.
Det där låter som en gammal myt eller något. Jag har använt LinuxDC++ i 1.5 år och det har aldrig varit några problem eftersom LinuxDC++ använder DC++ taggen av den enkla anledningen att LinuxDC++ är en port av DC++.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
ubot

Inlägg av ubot »

Hund skrev:
ubot skrev:Hm, det låter ju lite tveksamt, inte bra om LinuxDC buggar så han åker ut från hubbarna om dom ser att han har "fel" program.
Det där låter som en gammal myt eller något. Jag har använt LinuxDC++ i 1.5 år och det har aldrig varit några problem eftersom LinuxDC++ använder DC++ taggen av den enkla anledningen att LinuxDC++ är en port av DC++.
Jaja, jag litar på det. Annars får jag väl installera Wine-versionen på polarens dator. Inte för det, men Hund sover nog aldrig, du är ju här inne 24h/dygn. ;) Jag bugar och bockar iofs, jag får ju hjälp.
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"