Jag rekomenderar detta också.BadOmen skrev:Är det så att du har ett gigantiskt biliotek av musik skulle nog jag köra Amarok med mysql som databas. Men smaken är ju som känt...delad.
Musikspelare
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Musikspelare
Nu har jag hittat en spelare som heter Listen. Den verkar klara av mitt bibliotek hyffsat som är på ca 50 GB, vilket inte är så värst stort men ändå. Lyricsfunktionen fungerar klockrent. Läste någonstans att Amarok's lyrics script kan bugga om man kör Ubuntu eftersom Amarok är ett KDE-program. Synd bara att det är förbannat fult.
Och den saknar EQ.
En skön funktion är wikipedia-funktionen som tar en till wikipedia och information om bandet.
EDIT: Nu är det Amarok som gäller, det är kanske inte det ultimata men det tycks fungera bra iaf. Jag har dock ett problem med Googlyrics. Det kommer upp ett felmeddelande ibland, som jag självklart inte har antecknat
, och scriptet stängs av.

En skön funktion är wikipedia-funktionen som tar en till wikipedia och information om bandet.
EDIT: Nu är det Amarok som gäller, det är kanske inte det ultimata men det tycks fungera bra iaf. Jag har dock ett problem med Googlyrics. Det kommer upp ett felmeddelande ibland, som jag självklart inte har antecknat

Sonata innebär att man måste ha mpd och det är ju en smärta i röven tycker i alla fall jag. Det tar flera timmar att påta ihop så att eländet fungerar och sen brukar sonata själva strula till på köpet. Men eftersom det bara är jag som klagar så antar jag att det bara är jag som är pantad 
50gig musik? Lyssnar du verkligen på alla de låtarna? Jag hade 10gig en gång men jag tror det var ca 5% av det som jag egentligen lyssnade på. Väldigt många verkar ha gigantiska musikbibliotek men är det för att ni verkligen gillar allt eller är det som när man mätte snopp i efter gympan i lågstadiet/mellanstadiet?
Ang. Banshee som jag rekomenderade så är nog inte den att föreslå om man har så stora bibliotek. Jag hade en gigantisk talbok på datorn för ett tag sedan och råkade göra fel med något så att banshee ville lägga in den flera gånger och då somnade den mitt i laddningen (det var bara ca 7000 filer så några 50GB tror jag inte att den skulle tycka om)

50gig musik? Lyssnar du verkligen på alla de låtarna? Jag hade 10gig en gång men jag tror det var ca 5% av det som jag egentligen lyssnade på. Väldigt många verkar ha gigantiska musikbibliotek men är det för att ni verkligen gillar allt eller är det som när man mätte snopp i efter gympan i lågstadiet/mellanstadiet?
Ang. Banshee som jag rekomenderade så är nog inte den att föreslå om man har så stora bibliotek. Jag hade en gigantisk talbok på datorn för ett tag sedan och råkade göra fel med något så att banshee ville lägga in den flera gånger och då somnade den mitt i laddningen (det var bara ca 7000 filer så några 50GB tror jag inte att den skulle tycka om)
Flera timmar? Att konfiguera mpd? Du behöver endast ändra en sak i config-filen, var din musik är. Det tar högst 10 sekunder.Tesla skrev:Sonata innebär att man måste ha mpd och det är ju en smärta i röven tycker i alla fall jag. Det tar flera timmar att påta ihop så att eländet fungerar och sen brukar sonata själva strula till på köpet. Men eftersom det bara är jag som klagar så antar jag att det bara är jag som är pantad
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
ǁ Q: Why is top posting so bad?
Nej man måste ha mpd.pid och grejer och det krånglar alltid! Dessutom om man har det grundinställt så vill aldrig senata (eller gimmix för den delen) logga in i mpd i alla fall :/
Kul att höra att du gillar Amarok.Oskar_ skrev:Nu har jag hittat en spelare som heter Listen. Den verkar klara av mitt bibliotek hyffsat som är på ca 50 GB, vilket inte är så värst stort men ändå. Lyricsfunktionen fungerar klockrent. Läste någonstans att Amarok's lyrics script kan bugga om man kör Ubuntu eftersom Amarok är ett KDE-program. Synd bara att det är förbannat fult.Och den saknar EQ.
EDIT: Nu är det Amarok som gäller, det är kanske inte det ultimata men det tycks fungera bra iaf. Jag har dock ett problem med Googlyrics. Det kommer upp ett felmeddelande ibland, som jag självklart inte har antecknat, och scriptet stängs av.
En funktion jag gillar starkt är "resume playback on start" finns i settings att kryssa i.
Jag kanske inte lyssnar på all musik jag har, men jag GILLAR all musik jag har. Det finns inte ett band jag inte tycker är bra, så det kan vara skönt att slå på shuffle och bara luta sig tillbakaTesla skrev:Sonata innebär att man måste ha mpd och det är ju en smärta i röven tycker i alla fall jag. Det tar flera timmar att påta ihop så att eländet fungerar och sen brukar sonata själva strula till på köpet. Men eftersom det bara är jag som klagar så antar jag att det bara är jag som är pantad

Ett stort musikbibliotek kan också vara väldigt värdefullt när man har förfest. Då man har det mesta slippar folk ladda ner låtarna en och en, och sprida ut dom över hela hårddisken. Det är nästan värre att rensa hårddisken efter en fest än att rensa lägenheten på ölburkar.

Ställ in vilken mapp det ska landa i. Hittar man bra ställen att tanka ifrån så tar det bara några sec att ladda en låt jue. Man kan lika gärna slänga allt som tankats hem under natten