Nej då. Omröstningen håller på i 29 dagar till.Urban Anjar skrev:Den frågan är avgjord i en omröstning.
Förresten. Är omröstningen rådgivande eller beslutande?
Nej då. Omröstningen håller på i 29 dagar till.Urban Anjar skrev:Den frågan är avgjord i en omröstning.
Oops, det var lång tid. Såg fel på månad.HakanS skrev:Nej då. Omröstningen håller på i 29 dagar till.Urban Anjar skrev:Den frågan är avgjord i en omröstning.
Förresten. Är omröstningen rådgivande eller beslutande?
Att anmäla inlägg är definitivt bästa sättet att hjälpa till. Givetvis är det inte fel att stötta någon som blir utsatt för kränkande tillmälen, men däremot så är det defintivit ingen hjälp om någon försöker gå in och "näpsa" nån annan, då är man ju inte bättre själv. Öht så bidrar det knappast att lugna en överhettad diskussion att gå in och lägga mer ved på brasan genom att vara ironisk, provocerande, mästrande osv, bättre då att försöka hålla en så sansad ton som möjligt. Det är ju förstås inte så lätt, det kan jag gärna hålla med om.Det finns 4 sätt att fixa en snabbare moderering.
1. Vi ser till att ha en ruskigt massa fler moderatorer, tex en majoritet av alla aktiva användare.
2. Vi tvingar alla moderatorer/admins att vara inne i forumet dygnet runt.
3. Vi sätter en väldigt lång tid som det måste gå mellan dom inlägg en medlem kan göra, kanske en timme mellan varje inlägg. (OBS! Ironi.)
4. Alla hjälps genom att anmäla inlägg men avstår från okynnesanmälningar.
Av ovanstående är det bara 4 och i viss mån 1 som är realistisk. Visst kan vi tillsätta fler moderatorer, ju fler det finns, ju större chans är det att någon är inne när det hettar till. Dom som finns nu är inloggade frekvent och det är möjligt att det är för få. Förslag på fler kandidater mottages tacksamt.
Om inlägg som är felplacerade, OT, kränkande, otrevliga osv anmäls till moderator så snabbar det givetvis upp behandlingen. Det finns knappast någon som orkar läsa alla trådar och det är därför lätt att missa om någon tråd går överstyr och ingen anmälan görs.
Det förekommer också då och då att meningsmotståndare i en tråd anmäler i stort sett samtliga av den andra personens inlägg. Det är däremot inte till nån hjälp.
Allra bäst är förstås om alla kunde uppföra sej så väl att den enda moderationen som behövs är att flytta nån felplacerad tråd då och då ... *ack, ljuva dröm*
Jag håller helt med om vad du säger. Att liera sig och sedan attackera i flock med avsikt att trycka till någon som felat känns inte bra. Det är som med mobbing, ta bort den som mobbar, mobba inte själv.vulfgar skrev: Att anmäla inlägg är definitivt bästa sättet att hjälpa till. Givetvis är det inte fel att stötta någon som blir utsatt för kränkande tillmälen, men däremot så är det defintivit ingen hjälp om någon försöker gå in och "näpsa" nån annan, då är man ju inte bättre själv. Öht så bidrar det knappast att lugna en överhettad diskussion att gå in och lägga mer ved på brasan genom att vara ironisk, provocerande, mästrande osv, bättre då att försöka hålla en så sansad ton som möjligt. Det är ju förstås inte så lätt, det kan jag gärna hålla med om.![]()
Håller med.Little John skrev:För att svara på topic:
STENHÅRD
Det är ju bara att strunta i att logga in om du vill härifrån.DimensionX skrev:Kör på bara så jag kommer härifrån.
Jag tror snarare att det ska vara flexibelt. En nybörjare kanske uttrycker sigLittle John skrev:För att svara på topic:
STENHÅRD
(min fetning)Time-out = Skriv/posträttigheten i forumet tas ifrån medlemmen i högst 24 timmar. Time-out kan delges en medlem som trots tillsägelse uppträder på ett sådant sätt att denne riskerar att få en varning, bryter mot forumsreglerna, förorsakar misstämning eller vållar merarbete för moderatorerna.
Jag vet att det inte är en söndagsskola eller barnkammare (DimensionX skrev:
[---]
Och Hylas, internet är inte en söndagsskola.
Om ett troll går in och kallar dig "nazistjävel, stick och dö."
3 gånger i rad.
Tycker du fortfarande synd om den personen då? Om man skulle gå in och försvara dig?
I så fall, tänk om, internet är ingen barnkammare och vilket forum som helst kan få in troll.
[---]
Så här inte vad då? Var del fel att ta bort inlägget?Little John skrev:Åter till topics fråga:
Så här inte !
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=85&t=28557
Jo, jag tycker det.Hund skrev:Så här inte vad då? Var del fel att ta bort inlägget?Little John skrev:Åter till topics fråga:
Så här inte !
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=85&t=28557
Hund...........Hund skrev:Det var ett OT inlägg vars enda poäng var att nedsätta moderatorerna.