Katten Pardus 2008 har snart landat.

Nyheter i datorvärlden.
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Katten Pardus 2008 har snart landat.

Inlägg av CryingFreeman »

tweeek

Inlägg av tweeek »

Vanguard skrev: tack för svaret. då kanske man kan flytta tråden så att den hamnar rätt då. väldigt vad folk blev arga för den hamnade fel. lol
Ja, de som folk är "arga" för är att tråden ligger i fel forumkategori.

Öhh, Not!

EDIT: Lägger till lite på CryingFreeman's lista:
http://linux1.no/forum/viewtopic.php?t=198019
http://community.datormagazin.se/forums/t/8610.aspx
http://community.datormagazin.se/forums/t/8586.aspx
http://ubuntu.se/forum/showthread.php?t=452
http://ubuntu.se/forum/showthread.php?t=223
Senast redigerad av 1 tweeek, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Jag måste ju säga att det här är en av de mer neutrala trådarna om denna (ö?)kända katt, så på så viss kan jag tycka att kritiken är väl hård.

Men Klurig, bara för att du enligt gällande regler inte gjort några direkta övertramp innebär det ju inte att du inte sticker ut när du nästan uteslutande skriver om ett alternativt operativsystem och deltar i debatter om detta vs. Ubuntu i ett officiellt forum för det senare.

Du inser väl att detta agerande, om än "legitimt" kan kännas provocerande för många? Att du sedan säger dig vara påhoppad (av det som går att läsa i forumet) titt som tätt för de reaktioner du drar på dig tycker jag ändå är lite överdrivet - du blir ställd mot väggen för ditt arbete att sprida Pardus här helt enkelt.

Jag ville bara få det här sagt. Har förövrigt testat Pardus och var riktigt imponerad av gränssnittet, KDE är inte så dumt alla gånger ;D
Användarvisningsbild
Vanguard

Inlägg av Vanguard »

jag tyckte väl att man blev lite väl arg för att en tråd hamnade fel men då var det inte det då som var orsaken då. tack för att du förklarade varför ni blev så arga.
Användarvisningsbild
CryingFreeman

Inlägg av CryingFreeman »

Vanguard skrev: jag tyckte väl att man blev lite väl arg för att en tråd hamnade fel men då var det inte det då som var orsaken då. tack för att du förklarade varför ni blev så arga.
Arg är fel ord för mig. Mer trött ... :)
Användarvisningsbild
Osprey
Kontakt:

Inlägg av Osprey »

Jag har en bestämd känsla av att Max Klurig är både tillräckligt klurig och därtill intelligent nog att räkna ut att detta är ett av de mest effektiva sätten att sprida ett budskap. Oavsett om man blir trött, arg eller glad av hans inlägg/spammande så finns det nog numera i stort sett ingen på det här forumet som inte vet vad både Pardus och Foresight är. Därtill är jag också övertygad om att det med att han skulle bli sårad för att folk här opponerar sig, bara är et spel för gallerierna som stämmer in i skådespelet. Han har väl inte heller, ens med sitt nick, påstått att han inte är klurig... :D :D ;D

Javisst, jag har väl också tyckt att det varit lite väl mycket om Pardus och Foresights absoluta förträfflighet, men samtidigt har han uttryckt sig väl och definitivt lyckats väcka ett intresse för de båda andra distributionerna. Liksom vad mig beträffar, som ännu inte provat någon av dem, lyckats skapa en tro på att de här distributionerna i alla fall tillhör toppskiktet av Linux-distar...

Så med lite klurighet kan man bevisligen komma långt om man vill... ;D
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Användarvisningsbild
defatist
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av defatist »

Jag tycker att det verkar som om kattens nio(9) liv håller på att ta slut genom detta onyanserade spammet.

Pga detta kommer jag aldrig att ens vilja prova pardusen.
DimensionX

Inlägg av DimensionX »

Verkar vara en bra dist Max. Skall testas. :)

Aldrig fel att testa nya distar och lära sig lite mer.

Tack för länkarna!
DimensionX

Inlägg av DimensionX »

När Max för en gångs skull gör "som vi sade till honom", så blir det mass protest? Att han "höll igen" var inte bra, då klagades det ännu värre på att han inte lade fram poängen med Pardus. Hade han gjort det så hade han fått för det på direkten med tanke på hur det gick vid tidigare försök.

Fullständigt obegripligt för min del.

Så här kan vi inte hålla på.

Samtliga skulle haft en tillsägelse i den tråden för olämpligt uppträde eftersom man inte kan angripa någon och bara luta sig tillbaka på det som "har hänt". Max fick kritik, ändrade sig och gjorde som vi sa. Då skulle inte vi varit sämre än att ge ett bra bemötande tillbaka tycker jag. :(
Användarvisningsbild
Kerath

Inlägg av Kerath »

Klurig skrev:Jag presenterar en nyhet här skall inte föras någon diskussion. Sen har jag rätt att skriva till mina egna åsikter om Pardus. Nyheter är en tråd där man kan presentera nyheter i datorvärlden. För det första är jag inte ensam om att ha skrivet om Pardus på Ubuntu. Men jag har tydligen blivit någon form av syndabock. Men kan säkert vara så att det är lite känsligare att ge sig på övriga. För de är på något sätt involverad i Ubuntu. Jag håller med er fullt ut om jag skrivet i en rubrik som handlar om Ubuntu. Men så länge ni har en sådan rubrik som nyheter får ni eller skall tåla nyheter om andra distributioner. Alternativet är att ändra regler för nyheter. Hur jag skriver skall inte spela någon roll. Jag har min säljar stil och andra går på djupet. Min uppgift är att ge snabb information. Om man är intresserad får man gå vidare till distributionens hemsida eller lokal hemsida. Jag arbetar ideellt. Mer svar får ni inte av mig. :(

M.v.h

Max Klurig
Du beskriver Pardus som något helt felfritt som ingen kan bli besviken på, dessutom gör du det väldigt ofta (i samband med dina nyheter). Är det konstigt att folk blir irriterade? Visst har du rätt i att du både får ha och uttrycka en åsikt, men varför blir du så sårad över att vi uttrycker våra? Istället för att ta allt som personangrepp kan du lära dig av det istället.
- Är det en rättighet att förbli okunnig?
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!

Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
DimensionX

Inlägg av DimensionX »

Kerath skrev:
Klurig skrev:Jag presenterar en nyhet här skall inte föras någon diskussion. Sen har jag rätt att skriva till mina egna åsikter om Pardus. Nyheter är en tråd där man kan presentera nyheter i datorvärlden. För det första är jag inte ensam om att ha skrivet om Pardus på Ubuntu. Men jag har tydligen blivit någon form av syndabock. Men kan säkert vara så att det är lite känsligare att ge sig på övriga. För de är på något sätt involverad i Ubuntu. Jag håller med er fullt ut om jag skrivet i en rubrik som handlar om Ubuntu. Men så länge ni har en sådan rubrik som nyheter får ni eller skall tåla nyheter om andra distributioner. Alternativet är att ändra regler för nyheter. Hur jag skriver skall inte spela någon roll. Jag har min säljar stil och andra går på djupet. Min uppgift är att ge snabb information. Om man är intresserad får man gå vidare till distributionens hemsida eller lokal hemsida. Jag arbetar ideellt. Mer svar får ni inte av mig. :(

M.v.h

Max Klurig
Du beskriver Pardus som något helt felfritt som ingen kan bli besviken på, dessutom gör du det väldigt ofta (i samband med dina nyheter). Är det konstigt att folk blir irriterade? Visst har du rätt i att du både får ha och uttrycka en åsikt, men varför blir du så sårad över att vi uttrycker våra? Istället för att ta allt som personangrepp kan du lära dig av det istället.
Kerath, det där måste ha varit något av det absolut dummaste jag någonsin har läst. Jag skall posta det på mitt forum så vi får något till humorhörnan.

On ni manglar en person i tråden, och förlöjligar denna, så är det "åsikter"?

Menar du verkligen detta på fullt allvar? :o

Och att INGEN.

Hallå Kerath, rymden anropar Kerath...............

Tar du allting "bokstavligt" som någon skriver? :o

Suck, inte undra på att man lämnar detta stället. ::)

Det var ett dåligt sätt att försöka försvara det som hände.
Användarvisningsbild
Kerath

Inlägg av Kerath »

DimensionX skrev:
Kerath, det där måste ha varit något av det absolut dummaste jag någonsin har läst. Jag skall posta det på mitt forum så vi får något till humorhörnan.

On ni manglar en person i tråden, och förlöjligar denna, så är det "åsikter"?

Menar du verkligen detta på fullt allvar? :o

Och att INGEN.

Hallå Kerath, rymden anropar Kerath...............

Tar du allting "bokstavligt" som någon skriver? :o

Suck, inte undra på att man lämnar detta stället. ::)
Det är inte personen utan sättet han för fram reklam för Pardus/Foresight som stör. Det är väl i allra högsta grad en åsikt när man tycker illa om den sortens reklam.

Nej jag tar det inte bokstavligt, men jag ville hålla fram det som ett exempel på vad som jag stör mig på.

Det är upp till dig att lämna det här stället av vilka anledningar som helst, jag bryr mig inte. Men lite mer kan du väl ändå dramatisera?! ??? ::)
- Är det en rättighet att förbli okunnig?
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!

Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Det känns som om själva ämnet är färdigdiskuterat.

Om Klurig vill kompletter något i tråden så får han skicka ett PM så öppnar vi igen, men nu låser jag den här tråden.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Låst

Återgå till "Nyheter"