Var inte det vad de sa om Windows Vista?Sid skrev:Funkar utmärkt för mig. Du får väl köpa ny hårdvara. gNewSense har aldrig påstått att den fungerar med all hårdvara.

Var inte det vad de sa om Windows Vista?Sid skrev:Funkar utmärkt för mig. Du får väl köpa ny hårdvara. gNewSense har aldrig påstått att den fungerar med all hårdvara.
Ahaaa...dom räknar kallt med att folk inte ska köpa hårdvara som kräver såna drivrutiner!?Sid skrev:Funkar utmärkt för mig. Du får väl köpa ny hårdvara. gNewSense har aldrig påstått att den fungerar med all hårdvara.
Hahahaha!!! LMFAO!!!Sid skrev:Nu är det bråk här hemma. Jag och gNewSense är utsatt för ett massivt artelleri. Jag får inte installera på laptopen tydligen. Jag får vänta med laptopen tills hon går och jobbar imorrn. Det åker in på den stationära nu i alla fall.
Vadå räknar kallt. Den riktar sig till en publik som tycker att det är viktigt. Har inte du nåt Windowsforum att spamma istället?Ubuntu33 skrev:Ahaaa...dom räknar kallt med att folk inte ska köpa hårdvara som kräver såna drivrutiner!?Sid skrev:Funkar utmärkt för mig. Du får väl köpa ny hårdvara. gNewSense har aldrig påstått att den fungerar med all hårdvara.
Kallas inte det bojkott?
Här blir ingen dualboot. Hon har gnällt på mig och min Gnash nu i ett år. Hon säger att vi är dom enda i hela världen som inte kan se filmklipp på internet. Jag får sätta på mig en hjälm imorgon när hon kommer hem från jobbet och uptäcker att vi inte har någon VLC längre.Du får väl köra med dualboot.
Du missförstog mig tydligen!Sid skrev:Vadå räknar kallt. Den riktar sig till en publik som tycker att det är viktigt. Har inte du nåt Windowsforum att spamma istället?Ubuntu33 skrev:Ahaaa...dom räknar kallt med att folk inte ska köpa hårdvara som kräver såna drivrutiner!?Sid skrev:Funkar utmärkt för mig. Du får väl köpa ny hårdvara. gNewSense har aldrig påstått att den fungerar med all hårdvara.
Kallas inte det bojkott?
Hehehe!Sid skrev:Nu är det bråk här hemma. Jag och gNewSense är utsatt för ett massivt artelleri. Jag får inte installera på laptopen tydligen. Jag får vänta med laptopen tills hon går och jobbar imorrn. Det åker in på den stationära nu i alla fall.
Jag är helt fel person att svara på det tyvärr. Jag använder dom aldrig. Det enda jag kan säga är att Gimp startar när man klickar på det i menynHur funkar Inkscape och GIMP?
stoffe@desktop:~$ lspci
00:00.0 Host bridge: VIA Technologies, Inc. VT82C693A/694x [Apollo PRO133x] (rev c4)
00:01.0 PCI bridge: VIA Technologies, Inc. VT82C598/694x [Apollo MVP3/Pro133x AGP]
00:07.0 ISA bridge: VIA Technologies, Inc. VT82C686 [Apollo Super South] (rev 22)
00:07.1 IDE interface: VIA Technologies, Inc. VT82C586A/B/VT82C686/A/B/VT823x/A/C PIPC Bus Master IDE (rev 10)
00:07.2 USB Controller: VIA Technologies, Inc. VT82xxxxx UHCI USB 1.1 Controller (rev 10)
00:07.4 SMBus: VIA Technologies, Inc. VT82C686 [Apollo Super ACPI] (rev 30)
00:0a.0 Ethernet controller: D-Link System Inc DGE-528T Gigabit Ethernet Adapter (rev 10)
00:0b.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8139/8139C/8139C+ (rev 10)
00:0c.0 Multimedia audio controller: Ensoniq 5880 AudioPCI (rev 02)
01:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation NV44A [GeForce 6200] (rev a1)
Jag antar att det är en markering mot mozilla pga varumärkesskyddet och backportspatchningen. Det stör inte mig i och för sig eftersom jag ändå använder Epiphany.Emil.s skrev:Hm, varför har de tagit bort FF? Duger det inte med att göra som Debian? Dvs ta bort loggorna (eller vad det nu var som var © skyddat.), och döpa det till "Iceweasel"...
Free as in freedom var det va?Sid skrev:Jag har trappat upp kriget nu. Den här datorn routrade förut till laptopen. Jag vägrar fixa routningen innan även laptopen har gNewSense. Hon kan väl sitta där med debian-laptopen offline. Vi får se hur länge hon klarar sig utan internet.