Segt att surfa med Ubuntu jämfört med Windows?

Användarvisningsbild
DreamLord
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Re: Segt att surfa med Ubuntu jämfört med Windows?

Inlägg av DreamLord »

Det är ju rena langar taktikerna! Jag är förvånad att skolväsendet är involverade i sådana smutsiga metoder. Låta dom stackars eleverna smaka först så att de sedan sitter fast i skiten. :o
Jag har förstått att en del Linuxanvändare har en von oben-attityd gentemot Windowsanvändare, bla genom infantila inlägg som dessa. Att antyda att man är lite småkorkad och inte vet bättre om man väljer Windows gagnar inte Linuxcommunityn ett enda jävla dugg.
"Att tanka fritt är stort, men att tanka rätt är större." - Thomas Thorild
Sid
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Sid »

DreamLord skrev:
Det är ju rena langar taktikerna! Jag är förvånad att skolväsendet är involverade i sådana smutsiga metoder. Låta dom stackars eleverna smaka först så att de sedan sitter fast i skiten. :o
Jag har förstått att en del Linuxanvändare har en von oben-attityd gentemot Windowsanvändare, bla genom infantila inlägg som dessa. Att antyda att man är lite småkorkad och inte vet bättre om man väljer Windows gagnar inte Linuxcommunityn ett enda jävla dugg.
Det var väl kritik mot Microsofts affärsmetoder. Dom är smutsiga.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Sid skrev:
Det var väl kritik mot Microsofts affärsmetoder. Dom är smutsiga.
Så fattar jag det också. Det har inget med hur bra/dåliga deras produkter är.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Så, vi kombinerar "smutsiga" affärsmetoder med dåliga produkter, hehe, och jag håller fast vid att jag tror dom kommer få svårt att hålla sig kvar som dominerande på OS-marknaden från idag till, säg, om fem år.

Jag tycker intervjun med Steve Jobs på YouTube är intressant också. Han framhåller att kultur kommer från saker som inbundna böcker o.s.v, och att det är delvis är Apples tänkande jämfört med M$ som inte för in nån kultur i sina produkter. Så där har vi ytterligare ett propblem med M$...

http://www.youtube.com/watch?v=upzKj-1HaKw

Sedan kanske inte Apples affärsmetoder inte alltid är så snygga heller, men betydligt bättre än M$ iaf... ::)
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Ulsak »

DreamLord skrev:
Jag tillhör numera en falang som känner mig tillfreds med att gagna FOSS-rörelsen och det gör man bäst genom att bidra till att göra GNU/linux till ett bra alternativ utan att fördjupa sig i det problem och beteenden som jättarna gör sig skyldiga till.(även om man inte kan låta bli att häckla m$ då o då.. :P )
Det är inte användarnas fel att marknaden får dras med ett olagligt monopol på programvarusidan..
Användarvisningsbild
Johnny Rosenberg
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Johnny Rosenberg »

DreamLord skrev:
Äsch, skit i det.
Vänliga hälsningar

Johnny Rosenberg
ジョニー・ローゼンバーグ

IEEE 1541 - binära prefix
ISO 8601 - datum och tid
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"