Att köra ROOT som standard är naturligtvis att motverka ett sunt säkerhetstänkande, men det verkar Exton ändå gå ifrån nu efter all kritik...
Sen så verkar han göra sitt för att sprida GNU/Linux och erbjuder sina remixade skivor för gratis nedladdning. Huruvida nån vill betala 2-300:- för att få en specialare på DVD är väl upp till köparen, skivavbilderna finns ju för nedladdning om nån vill bränna själv som sagt...
Jag uppfattar det som att anledningen till varför det är sånt dj-a liv runt Exton och hans remastrade skivor är för att han faller utanför ramen av hur en GNU/Linux-nisse "skall vara" - och så verkar folk flippa ur när dom läser "advokat" och "linux" på en och samma sida verkar det... Usch vad dåligt.
Sedan var det ju lite tjafs om benämningarna på diverse skivor och nån hade reagerat på att han "skiter i juridiken" (när han är advokat) men detta tycker jag en bagatell i sammanhanget - det är ju försumbara mängder avbilder/skivor vi pratar om...
Vad gäller gnället om designen på hemsidan så tycker jag nästan är lika illa som att gnälla på hur folk stavar i inlägg m.m. och håller ingen egentlig relevans.

Dålig ubuntu folk!