det behövs inte. det handlar inte om vilken hastighet du kommer upp i på en viss fil utan vad du kommer upp i som max. om någon i australien laddar ut i 10mbs så ska du kunna tanka från honom i 10mbs.Henrik Mundt skrev:inte för jag vill göra mig till expert men efter vad jag har erfaret och vad som jag har låtet mig berätta så finns det flera faktorer som på verkarar downloadhastigheten.
Låt mig ta ett ex: Jag önskar att ta hem en film. Den finns på en server i Australien. Jag har Bredbandsbolaget som operatör.
Bredbandsbolaget har lovat mig 2 Mb. Kan dom påverka nätet i Australien? Nä! har dom koll på trafiken halva jorden runt? Nä! Hur ser trafikmönstret ut fram till din anslutningspunkt??? Är yrkestrafiken prioriterat i förhållande til privatkunder??
Således har vi många som också vill ha den bäst möjliga nerladdningshastighet.
Upload smakar lite det samma - fast den andra vägen runt.
Tidiga morgnar har jag iblant haft en mycket god hastighet och konstaterar att när kontor, industrier mv starter så sjunker hastigheten ganska fort. IP telefoni? Fast mobiltelefoni är inte så trådlös som många tror! Trådlöst till första mast - sedan bliver det opto för resten fram till siste mast.
Så vi är många som vill "komma fram" med våra budskap
Hur påverkar uppladdningshastigheten nedladdningshastigheten
Re: Hur påverkar uppladdningshastigheten nedladdningshastigheten
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Hur påverkar uppladdningshastigheten nedladdningshastigheten
Tror du ja, det är omöjligt för en ISP att säga att du kan även om du ska kunna, ladda ner maxat från en lina som är på andra sidan jorden! Du kan få riktig kass hastighet från en som klarar av att leverera 100Mbit i upload här i Sverige med. Man är olika bra peerad mot andra ISPer.Tesla skrev:det behövs inte. det handlar inte om vilken hastighet du kommer upp i på en viss fil utan vad du kommer upp i som max. om någon i australien laddar ut i 10mbs så ska du kunna tanka från honom i 10mbs.Henrik Mundt skrev:inte för jag vill göra mig till expert men efter vad jag har erfaret och vad som jag har låtet mig berätta så finns det flera faktorer som på verkarar downloadhastigheten.
Låt mig ta ett ex: Jag önskar att ta hem en film. Den finns på en server i Australien. Jag har Bredbandsbolaget som operatör.
Bredbandsbolaget har lovat mig 2 Mb. Kan dom påverka nätet i Australien? Nä! har dom koll på trafiken halva jorden runt? Nä! Hur ser trafikmönstret ut fram till din anslutningspunkt??? Är yrkestrafiken prioriterat i förhållande til privatkunder??
Således har vi många som också vill ha den bäst möjliga nerladdningshastighet.
Upload smakar lite det samma - fast den andra vägen runt.
Tidiga morgnar har jag iblant haft en mycket god hastighet och konstaterar att när kontor, industrier mv starter så sjunker hastigheten ganska fort. IP telefoni? Fast mobiltelefoni är inte så trådlös som många tror! Trådlöst till första mast - sedan bliver det opto för resten fram till siste mast.
Så vi är många som vill "komma fram" med våra budskap