EDIT: Hur arbetar ni med DNG?
Otroligt härlig bild - basenji om jag inte har fel (eller en r.ridgeback?)Hrodvitner skrev:En av vovvarna hittade en solstrimma i soffan tidigt en morgon [...]
Hrodvitner skrev:En av vovvarna hittade en solstrimma i soffan tidigt en morgon
Taget med min Pentax K10D och kitobjektivet SMC-DA 18-55 3,5-5,6
Ojojoj!! Snygg! kan du lanka till originalbilden please.Hrodvitner skrev:En av vovvarna hittade en solstrimma i soffan tidigt en morgon
Taget med min Pentax K10D och kitobjektivet SMC-DA 18-55 3,5-5,6
Tummen ner för bilderna, min fru har ormfobiLadyFrost skrev:Jag vill också ha en bunt ormar att öva macrofoto på! Tummen upp för bilderna.
Ja!christer skrev:Är det ljuset, som gör bilden ?
Hur gör man egentligen ? Hur får man de fina studiobilderna ?
hahaha... tack...Ulsak skrev:Tummen ner för bilderna, min fru har ormfobiLadyFrost skrev:Jag vill också ha en bunt ormar att öva macrofoto på! Tummen upp för bilderna.![]()
* letar efter moderator*
eftersom ormar är en av mina hobbisar så blir det ju att man fotar dom en hel del, men jag är ute i naturen och fotar allt möjligt på vår/sommar/höst... så jag håller med dig... man kan hitta snygga macro objekt överallt... bara man håller ögonen öppna och har lite fantasi...christer skrev:Man behöver inte ormar för att få fina makrobilder.
Det räcker med blommor, myror, småkryp. Hela världen är full.
När man tröttnat att stå på knä, kan man köpa mikroskop och få ännu en ny värld.
börjar ju längta till sommaren när du skickar in såna bilder...christer skrev:
Kunde inte hålla mig. De är så fina och goda.
Den gamla sortens krusbär
Shit pommes frites - värsta gatukorsningen. Snyggare än farmors gamla hund: lite pudel + mycket annat. Såg ut som lite trassel på snöretHrodvitner skrev:Tack så mycket.
[...]
blandraskillen Egon, [...] mamma är 50/50 papillon/karelsk björnhund [...] pappa är 50/50 papillon/tax.
Eller något så enkelt som en tom filmrulle (motsv.) Jag tänkte testa inom kort.Emil.s skrev:[...] miljoner spotlights [...] Eller så några [...] paraply blixtar.christer skrev:Är det ljuset, som gör bilden ?
Nej, det var ju detta jag tänkte på: Bygg ditt eget ljustält för fem kronor (typ).per9000 skrev:Eller något så enkelt som en tom filmrulle (motsv.) Jag tänkte testa inom kort.Emil.s skrev:[...] miljoner spotlights [...] Eller så några [...] paraply blixtar.christer skrev:Är det ljuset, som gör bilden ?
http://photojojo.com/content/diy/diy-fi ... -diffuser/
Ett annat hett tips är förmiddag/eftermiddag - inte mitt på dagen.
/Per
Tutorialen ovan var tydligen inspirerad från en tutorial från instructables: http://www.instructables.com/tag/category:photography/