En kompis börja med Ubuntu precis :)

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Roccas
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Kontakt:

SV: En kompis börja med Ubuntu precis :)

Inlägg av Roccas »

hm kan det va mig du pratar om Bossieman :D  och ja jag är en stor gud :D
Användarvisningsbild
Turbo
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

Inlägg av Turbo »

Roccas skrev: hm kan det va mig du pratar om Bossieman :D  och ja jag är en stor gud :D
välkommen Roccas!    :)
Senast redigerad av 1 Turbo, redigerad totalt 26 gånger.
Användarvisningsbild
Pinky
Kontakt:

Inlägg av Pinky »

om de tär dig jag träffad eikväll, så ja: diu är den ultimata ubuntaren :D grattis :D
svartis
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Inlägg av svartis »

Jag hade problem med det i början, men man vänjer sig. Jag hade jätteproblem med skånskan också i början. :) Bara någon månad på mitt nya jobb så säger min chef att han skulle behöva ett snöre,, men han säger ju att det snöar!! :) pinsamt värre.... Men nu efter två år så är det få skåningar jag inte förstår. :)

Mjukost skrev: Ni menar att ni förstår danskarna? Och ni är inte skåningar?
Måste vara något som är fel... Knappt så jag förstår danskarna (och jag kan se Köpenhamn från min lägenhet).
Visst kan man förstå mycket som dem säger men det är väldigt mycket som man får gissa sig till.
Skriven danska har jag däremot inget problem att förstå. Ser/hör inte så mycket norska här nere så svårt att bilda sig en uppfattning om hur svårt/lätt det är.
tweeek

Inlägg av tweeek »

Jag installerade Ubuntu hos en kompis häromveckan. Han var trött på virus, spyware och vista. Så jag brände en Ubuntu LiveCD åt honom och installerade på hans dator. Det som inte fungerade var drivrutinerna till hans ATI-kort. Det fungerade lite halvt, compiz fungerade inte helt och det var lite problem med att spela upp videos. Vi provade att installara olika drivrutiner, med eller utan hjälp av Envy. Det slutade sedan med att Vista skivan åkte tillbaka in i datorn och att vi gjorde en deal att alltid köpa nvidiakort hädanefter.

Riktigt surt. Han hade blivit en exemplarisk Ubuntuist, men nu får det vänta tills han skaffar en ny dator. Vi får hoppas att det inte tar allt för lång tid.
Roccas
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Kontakt:

Inlägg av Roccas »

Pinky skrev: om de tär dig jag träffad eikväll, så ja: diu är den ultimata ubuntaren :D grattis :D

Yepp det var mig du träffa :)
Användarvisningsbild
Bossieman
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Inlägg av Bossieman »

Hur går det Roccas med Ubuntu, vet att du hoppat in i proftpd, fått det att funka ännu?
* Detta meddelande har granskats av FRA *
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Ulsak »

apropos kompisar, efter långa förhandlingar har lyckats få med mig ännu en kompis på tåget.

Jag får: En tallrik av hans goda linsgryta på jobbet
Han får: Gutsy Gibbon 7.10 Live-CD

yummie! ;D
Användarvisningsbild
Eric Tranehag, inAbsurdum
Kontakt:

Inlägg av Eric Tranehag, inAbsurdum »

Ulsak skrev: apropos kompisar, efter långa förhandlingar har lyckats få med mig ännu en kompis på tåget.

Jag får: En tallrik av hans goda linsgryta på jobbet
Han får: Gutsy Gibbon 7.10 Live-CD

yummie! ;D
Mmmhmm, sitter precis och avnjuter en trevlig nordafrikansk-ish gryta med linser. Man kanske borde sälja sina tjänster mot mat? Win-win-situation för min del :P
Användarvisningsbild
joda
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av joda »

tjena...

jag är verkligen ingen gud... inte nån gudinna heller för den delen.. ;D men jag fick faktiskt oxå igång skrivbordseffekterna i compis med mitt ati radeon direkt på min första ubuntu installation som ägde rum för 11 dagar sen nu...

däremot har jag haft en del andra problem som jag INTE löste lika snabbt...  ??? men det går framåt sakta med säkert...

så visst blir man lite avis när man hör att allt går så kanonsmidigt som för dig roccas... GRATTIS !!!  ;)

//jonatan
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"