..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
DimensionX skrev:
Antagligen därför alla använder uTorrent.
Så här långt vet jag inte om jag sett nån som kört rTorrent.
(skall bli intressant att se svaret på det)
Alla? Ta en titt på de andra svaren här i tråden.
Själv kör jag dock nästan allt i terminal. Det enda jag (nästan) alltid använder GUI till är att Surfa på Webben (Firefox), och sköta mailen (Apple Mail).
Och IM också.
Annars så är det bara terminalen. Snabbt och kraftfullt.
Där ser man. Visst jobbar jag mycket med tangentbordet, men då främst med genvägar.
Vanligaste klienterna när man tittar är.........
UTorrent (har tagit över precis senaste halvåret)
Bitcomet
Azureus
Bitlord
Transmission
ABC
Mainline
Ibland ser man dock någon som använder Ktorrent eller Libtorrent. I sällsynta fall numera kan man se nån stackare som kör den Officiella skräpversionen. Men jag vet inte om jag sett någon så här långt med rTorrent. Men om den är bra så lär den öka i antal.
Fördelningen med Windowsklienter är:
µTorrent - 98%
Azureuz - 1.8%
Övriga 0.2%
På nästan alla ställen är ABC, BitLord och BitComet helt bannad. Och även äldre versioner av ovan nämnda klienter.
(Alt Gr + M =µ)
Själv använder jag Deluge. Det är lite av Linux svar på just µTorrent enligt mitt tycke.
The Black Mountain Scorpion Hoedown Bluegrass Experience Gang
From Left to Right: Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle.
Förr använde jag µTorrent, men jag bytte för inte så länge sedan till rTorrent+n2hell efter en ominstallation.
Ville inte ha X på servern.
Sen de få gånger jag använder windows nuförtiden blir det µTorrent eller Azureus.... Men Azureus som jag använde mycket för gjorde min internet uppkoppling helt amok och jag blev frånkopplad hela tiden..
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar. Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Jag tycker Ktorrent är helt grymt. Körde Utorrent (µtorrent, microtorrent) till 100% under Windows. På Mac fick man köra Azureus som tog 50% av CPU och RAM, hehe...
Då jag alltid tagit för givet att det är min lina som är dålig, så har jag fortsatt med Azureuz även i OS X. Aldrig riktigt funderat på varför det går snabbare i Linux (Ja, med azureuz där med).
Men nu är det som det ska även i OS X :
nu känner jag mig lite dum igen, men även om det står att ett program, t ex ktorrent, "..integreras väl i Kubuntudesktop.." så funkar det välan bra även i gnome-miljö?