Är ni helt lagliga på nätet?
- Grön Göling
- Städsegrön
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
SV: Är ni helt lagliga på nätet?
Jag är jättelaglig på nätet!
Anledningen är den att jag inte vet hur man ska bära sig åt för att vara olaglig.
Sorgligt men sant.
Anledningen är den att jag inte vet hur man ska bära sig åt för att vara olaglig.
Sorgligt men sant.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Grön Göling skrev: Jag är jättelaglig på nätet!
Sorgligt men sant.

Det var den mest ärliga och vettiga orsaken jag hört så här långt om varför man är laglig på nätet.

- Grön Göling
- Städsegrön
Tipsa mig bara om ett schysst program som jag kan ladda ner musik med så.......DimensionX skrev: Det var den mest ärliga och vettiga orsaken jag hört så här långt om varför man är laglig på nätet.![]()

OBS! Det måste vara så enkelt att jag begriper det.

En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
<a class="postlink" href="http://www.cdon.com">http://www.cdon.com</a>Grön Göling skrev:Tipsa mig bara om ett schysst program som jag kan ladda ner musik med så.......DimensionX skrev: Det var den mest ärliga och vettiga orsaken jag hört så här långt om varför man är laglig på nätet.![]()
OBS! Det måste vara så enkelt att jag begriper det.![]()
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Tja, själv är jag för lat, hänger mest hos kompisar som syndar åt mig 
Men jag försöker hålla mig till radio och webbtv, men kvalité och utbud är så jäkla sällsynt fortfarande. 60-80 tals rock är ju lätt att hitta, men försök hitta avsnitt av Scrubs eller Vänner fritt och legalt...
Betalar så mycket åt staten för musik och tv via SR och SVT (varför kan inte de följa SRs exempel och göra en sjyst kanal likt P3 för den yngre publiken!) så jag känner inte att jag har råd med mer än det

Men jag försöker hålla mig till radio och webbtv, men kvalité och utbud är så jäkla sällsynt fortfarande. 60-80 tals rock är ju lätt att hitta, men försök hitta avsnitt av Scrubs eller Vänner fritt och legalt...
Betalar så mycket åt staten för musik och tv via SR och SVT (varför kan inte de följa SRs exempel och göra en sjyst kanal likt P3 för den yngre publiken!) så jag känner inte att jag har råd med mer än det

- Grön Göling
- Städsegrön
*ASG*Hund skrev: <a class="postlink" href="http://www.cdon.com">http://www.cdon.com</a>
- Konservburk
Barnkanalen?upnorth skrev: SVT (varför kan inte de följa SRs exempel och göra en sjyst kanal likt P3 för den yngre publiken!)
- kollektivist
- Kontakt:
Om du bara vill ladda ner olagligt (inte musik då), så ta första bästa ofria bild (alltså i stort sett vilken bild som helst), högerklicka på den och tryck spara som... (eller hämta).Grön Göling skrev:Tipsa mig bara om ett schysst program som jag kan ladda ner musik med så.......DimensionX skrev: Det var den mest ärliga och vettiga orsaken jag hört så här långt om varför man är laglig på nätet.![]()
OBS! Det måste vara så enkelt att jag begriper det.![]()
Deluge är ett bra torrentprogram om du vill ladda ner musik olagligt.
Crunchbang linux, ubuntu med openbox direkt!
Got me!Konservburk skrev:Barnkanalen?upnorth skrev: SVT (varför kan inte de följa SRs exempel och göra en sjyst kanal likt P3 för den yngre publiken!)

Jorå, bolibompa och partiledardebatter fixar dem, tråkigt att hamna mellan stolarna.
- Konservburk
Allt jag laddar ner är lagligt, själva nerladdandet är däremot inte alltid lagligt.DimensionX skrev: Eller laddar ni sånt som inte anses som lagligt ibland?
- Eric Tranehag, inAbsurdum
- Kontakt:
Eh... vet inte om jag är trött eller om jag bara är dum, men det där måste du nog förklara för mig.Konservburk skrev:
Allt jag laddar ner är lagligt, själva nerladdandet är däremot inte alltid lagligt.

-- inabsurdum.se --[br]-- tranehag.se/eric --[br][img width=350 height=19]http://img212.imageshack.us/img212/2904/ubd5071an4.png[/img]
- Konservburk
De har ju till och med en gång i tiden gjort en blandning mellan bolibompaupnorth skrev: Jorå, bolibompa och partiledardebatter fixar dem, tråkigt att hamna mellan stolarna.
(eller i alla fall någon slags dockteater) och partiledardebatter...
http://www.youtube.com/watch?v=KEcGEo7lTYA
- Konservburk
Det är olagligt att ladda ner Star Wars från piratebay, men det betyder juEric Tranehag, inAbsurdum skrev:Eh... vet inte om jag är trött eller om jag bara är dum, men det där måste du nog förklara för mig.Konservburk skrev:
Allt jag laddar ner är lagligt, själva nerladdandet är däremot inte alltid lagligt.
![]()
inte att Star Wars är olagligt.
Men t.ex. barnporr är olagligt även om du laddar ner med upphovsmannes
tillstånd.
Men om man tankar ner det olagligt så lär väl kopian av filmen bli olaglig med efter som det är ett föremål för brott? Eller surrar jag i nattmössan nu bara?Konservburk skrev:Det är olagligt att ladda ner Star Wars från piratebay, men det betyder juEric Tranehag, inAbsurdum skrev:Eh... vet inte om jag är trött eller om jag bara är dum, men det där måste du nog förklara för mig.Konservburk skrev:
![]()
inte att Star Wars är olagligt.
Men t.ex. barnporr är olagligt även om du laddar ner med upphovsmannes
tillstånd.

När jag bara hade XP så besökte jag ett visst piratställe ibland. Nu de senaste två åren med Ubuntu så har jag Synaptic att hämta program med. Filmer orkar jag inte se och musik har jag redan så mycket jag vill.

- Iceron
- Kontakt:
Körde mest på crackad mjukvara förr, borta efter byte till linux då men.
Spel kan jag väll ladda ner olagligt. Men det anser jag mest är en "try before buy" eftersom jag är så J*vla kräsen när det gäller spel.. har köpt en hel del förr i affär. men jag tröttnade på de flesta (förutom gran turismo serien). så det kändes som pengar i sjön,
Sedan har vi ju musik å film. (såklart för många)
Spel kan jag väll ladda ner olagligt. Men det anser jag mest är en "try before buy" eftersom jag är så J*vla kräsen när det gäller spel.. har köpt en hel del förr i affär. men jag tröttnade på de flesta (förutom gran turismo serien). så det kändes som pengar i sjön,
Sedan har vi ju musik å film. (såklart för många)
Ang. musik så finns ju möjligheten att låna på bibliotek och möjligen göra en liten kopia.
Beroende på ålder så lyssnar jag inte på senaste rapplåten utan klassisk piano mest.
Det finns förresten en j*kla massa musik på vissa bibliotek. Bara inte det senaste kanske.

Beroende på ålder så lyssnar jag inte på senaste rapplåten utan klassisk piano mest.
Det finns förresten en j*kla massa musik på vissa bibliotek. Bara inte det senaste kanske.

- Konservburk
Ingen aning. Blir allt som är föremål för brott automatiskt olagligt? Och påHund skrev: Men om man tankar ner det olagligt så lär väl kopian av filmen bli olaglig med efter som det är ett föremål för brott? Eller surrar jag i nattmössan nu bara?![]()
vilket sätt? Olagligt att inneha? Olagligt att ...?
Blir t.ex. min bil olaglig om jag kör för fort med den?
Nej det är nog sant. Bara jag som försöker tänka försent på kvällen.Konservburk skrev:Ingen aning. Blir allt som är föremål för brott automatiskt olagligt? Och påHund skrev: Men om man tankar ner det olagligt så lär väl kopian av filmen bli olaglig med efter som det är ett föremål för brott? Eller surrar jag i nattmössan nu bara?![]()
vilket sätt? Olagligt att inneha? Olagligt att ...?
Blir t.ex. min bil olaglig om jag kör för fort med den?

- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Ok, då skall jag vara jobbig... xD
Om jag äger en VHS-kopia av StarWars IV, är det då olagligt för mig att inneha en nedladdad digital kopia av samma film? ...och får jag ladda ner mp3'or som jag redan har på CD?
Edit - tillägg:
Är det olagligt att HA laddat ner? Tänk om dom kan bevisa att jag plockat ner filmen men vid husrannsakan ej finner den på min dator* för jag tagit bort den, eller inte kan bevisa det för den hårddisken jag har den på är krypterad?
Om jag äger en VHS-kopia av StarWars IV, är det då olagligt för mig att inneha en nedladdad digital kopia av samma film? ...och får jag ladda ner mp3'or som jag redan har på CD?
Edit - tillägg:
Är det olagligt att HA laddat ner? Tänk om dom kan bevisa att jag plockat ner filmen men vid husrannsakan ej finner den på min dator* för jag tagit bort den, eller inte kan bevisa det för den hårddisken jag har den på är krypterad?
Senast redigerad av 1 farmfield, redigerad totalt 7 gånger.
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<