..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Pinky skrev:
Det står förviss att för vista home basic behövs endast 512mb ram, men vem som helst som använt vista 5 minuter förstår att det inte funkar... Det är fruktansvärt att de ens säljer en sån dator
5 minuter då har man ju inte äns hunnit starta, körde vista en gång på en dator med 768MB ram, 3GH processor. Boot-tiden låg på runt 7-8 min.
Som DeepThought är inne på: Kan man inte reklamera en vara som fungerar undermåligt? http://www.arn.se/anmalan/hurmangorenanmalan/
Jag skulle bråka som f*en om jag köper en dator med Vista förinstallerat och det inte fungerar tillfredsställande. OM de säljer Vista + dator i paket så ska det funka. Och funka betyder att det ska starta upp innom rimlig tid och fungera som det är tänkt.
Att sedan Ubuntister eller andra skruvare lyckas fixa till det på något sätt är ju en annan sak.
Nu har redan fått datorn och hon får klara sig med 512 Mb ram.
Men visst, reklamera kanske vore en idé om hon hör av sig till polaren om att datorn suger (det gör den).
* Detta meddelande har granskats av FRA *
Celeron M 420 1.6GHz
512MB Internminne
80GB 5400 rpm HDD
DVD-brännare
Trådlöst nätverk
Windows Vista BASIC
Vi har suttit med datorn nu och försökt få datorn att funka bra men det är tämligen helt omöjligt. Datorn är så seg att det inte finns ord för det. Att installera iTunes tar hur lång tid som helst. Jag skulle vilja påstå att datorn är oanvändbar, det känns som jag sitter på en 7 år gammal laptop.
Hur kan man sälja dessa datorer när de bevisligen måste finnas vetskap om att datorn i stort sett är oanvändbara från start.
Finns det några tips om att få datorn snabbare, kan man stänga av processer m.m.?
Vissa datortillverkare erbjuder i efterhand uppgradering till XP.
Har varit inne på de tre stora elektronik kedjornas websidor och kollat runt lite.
Alla hade burkar med 1,7 GHz Celeron, 512 RAM och Vista basic.
Man borde kanske ta och besöka någon av butikerna och ställa dem frågan hur de kan sälja dessa med gott samvete. Om de verkligen inte det är ett sätt att lura sina kunder !?
Är det verkligen god marknadsföring !?
Alla ni som är lediga i mellandagarna kan ju ha det som tidsfördriv.
Dator: Professional från ubox
2,2Ghz Intel Core2Duo
2Gb RAM 320+80 Gb HD
Nvida GeForce 8600GT
Hardy Heron 8.04
Det är lättare att fördöma än att vara ett föredöme.
En uppdatering. Tjejen ringde kompisen nu och sa att hon måste fått nåt virus för datorn är jätteseg, hårddisken låter jättemycket hela tiden och den är långsam värre.
Jag bara sucka och sa "Jag vet inte, kanske en funktion i Vista."
* Detta meddelande har granskats av FRA *
Jag minns en krånglande datorserie för en massa år sedan. Då var det fel på OEM-installationen så de första leveranserna hade hemska problem med nätverkskortet. Fel chipset var installerat, eller fel drivrutin hur man nu ser på det.
Levernatören rättade till OEM:en och fick ordning på det hela.
Dags att klaga hos försäljaren?
Den här burken vi pratar om har ju ungefär samma specar som vår Acer och den kommer ju med Vista Basic i "original"... Om jag tänker mig tillbaka till mina dagar på ComputerCity eller Inet så skulle jag inte sälja en sån burk eftersom jag skulle förstå att det var stor chans att kunden skulle komma tillbaka och gnälla - vilket är, iaf i mina ögon, det värsta som finns för en säljare... Men glinen ute på Siba, Elgiganten & co. har väl lite "modernare" sälj-idéer än jag har, skiter väl i om det kommer folk tillbaka...
Sen är det ju fortfarande 30 dagars öppet köp i många av dom butikerna, skumt att inte fler returerar såna burkar...
Fast det går väl att stänga av en massa funktioner i Vista som slöar. Windows manager är bra på att modifiera ock rensa om nu den går på Vista. Men kodningen är det inget att göra åt. Fy sådant skräp.