Jo, men det var först för någon vecka sedan som phpBB3 vart stabilt.

Jo, men det var först för någon vecka sedan som phpBB3 vart stabilt.
Ja, så kan man se det. Själv vet jag inte... Ett forum är ett forum är ett forum -- svårt att bli religiös för det ena eller andra som ren användare. Bland adminsen verkar det däremot råda en rörande enighet för ett byte och då är det nog bra. Jag menar är det nya så mycket bättre att sköta så att det "betalar" tiden det tar att byta, så är det värt det.
En nog så viktig kommentar och vi kan gärna invänta de första buggfixarna till den stabila versionen också innan vi kör igång i skarp drift. Ubuntu-se's forum är en verksamhetskritisk applikation.Med glimten i ögat (blinkande)
Samma härguttergod skrev: Jag har inga problem att skriva inlägg som det är.
Det har du säkert inte, men det blir lättare för de som sköter forumet med phpBB3.guttergod skrev: Jag har inga problem att skriva inlägg som det är.
Har inte hört något nytt om det.upnorth skrev: Tänkte höra vad som gäller framöver när det gäller server?
Det var ju lite strul vid lanseringen av 7.10, är det inte nödvändigt att göra något åt det?vulfgar skrev:Har inte hört något nytt om det.upnorth skrev: Tänkte höra vad som gäller framöver när det gäller server?
Det var ett untantag runt kl 20 igår kväll. Jag var inne och fixade en del med servern då, och kanske sammanföll det med att någon arbetade mycket i Drupal? Annars har det varit relativt lugnt sedan början av december (då ubuntu-fi flyttade).Urban Anjar skrev: Fast igårkväll var den skitseg ett tag, möjligen nere, jag gick ifrån ett tag.
Johan RE som "ansvarar" för bytet har vart på semester, men bör vara tillbaka nu?Zhaozhou skrev: Hur går det för er? (:
Any progress?
Hur menar du? phpBB3 bör vara mycket resurssnålare vad det gäller bandbredd iallafall. Men det är nog det minsta problemet. Men vad jag vet skulle phpBB3 ha en "smart" funktion som gjorde databasen snabbare (och därmed mindre minneskrävande).upnorth skrev: Vad snackar vi för bandbredd, prestanda osv här?
Det är hög tid att vi lobbar för sponsring känns det som...
Smart funktion? Vad är det för något?Emil.s skrev: Men vad jag vet skulle phpBB3 ha en "smart" funktion som gjorde databasen snabbare (och därmed mindre minneskrävande).