Vad jobbar ni med?
- WilhelmBerg
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
SV: Vad jobbar ni med?
Usch.. har alltid varit rädd för det frågan.
Jobbar sedan mer är 20 år !! på ett företag som heter Emotron.
De flesta av er har säkert aldrig hört talas om det. Vi tillverkar styr och övervaknings enheter till elmotorer. Det är vakter, mjukstart och frekvens omriktare, till motorer på 1 kw till 1 mw.
Så det är inga grejer som var och en har i sitt hem precis. Man vi har försäljnings kontor i stort sett hela världen. Så kanske någon har sett en silvergrå låda någonstans som det står Emotron på !?
Vad jag gör ? Jag färdigställer kundorder, ser till att allt blir ordentligt packat och levererat.
Jobbar sedan mer är 20 år !! på ett företag som heter Emotron.
De flesta av er har säkert aldrig hört talas om det. Vi tillverkar styr och övervaknings enheter till elmotorer. Det är vakter, mjukstart och frekvens omriktare, till motorer på 1 kw till 1 mw.
Så det är inga grejer som var och en har i sitt hem precis. Man vi har försäljnings kontor i stort sett hela världen. Så kanske någon har sett en silvergrå låda någonstans som det står Emotron på !?
Vad jag gör ? Jag färdigställer kundorder, ser till att allt blir ordentligt packat och levererat.
Dator: Professional från ubox
2,2Ghz Intel Core2Duo
2Gb RAM 320+80 Gb HD
Nvida GeForce 8600GT
Hardy Heron 8.04
Det är lättare att fördöma än att vara ett föredöme.
2,2Ghz Intel Core2Duo
2Gb RAM 320+80 Gb HD
Nvida GeForce 8600GT
Hardy Heron 8.04
Det är lättare att fördöma än att vara ett föredöme.
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Reparatör på livsmedel? Menar du att du lagar mat? xD *lol*Thomas skrev: jobbar som repratör på ett livsmedföretag.
(sorry, off topic)
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
- Thomas
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
hahah den var nästan roligfarmfield skrev:Reparatör på livsmedel? Menar du att du lagar mat? xD *lol*Thomas skrev: jobbar som repratör på ett livsmedföretag.
(sorry, off topic)

nej jag lagar inet mat.. jag lagar maskiner som lagar mat

Arbetssökande. Tillfälliga jobb fyller upp halva tiden.
Skadade mig i en olycka för några år sedan, och det har varit en lång väg tillbaka. Innan var jag en väldigt fysisk person, och sökte mig mest till jobb som gjorde att jag fick utlopp för min energi, oftast involverade de att lyfta och bära tunga saker. Huvudet har jag vilat upp under arbetstid, så att jag orkat ägna mig åt en massa roliga hobbies (däribland datorer). Ibland har hobbiesarna varit mer lönsamma än arbetet, men det har aldrig riktig varit meningen.
Nu verkar det som jag inte kan försörja mig med mina muskler längre, utan får börja jobba med huvudet istället. Inte kul. Dels blir det svårt at få några sådana jobb, utan några egentliga meriter. Dels kommer det att göra, att jag inte orkar med lika många hobbies. Dessutom avskyr jag att skyffla papper och smila mot folk, vilket de flesta jobb, som jag fortfarande är kvalificerad för, innebär.
Skadade mig i en olycka för några år sedan, och det har varit en lång väg tillbaka. Innan var jag en väldigt fysisk person, och sökte mig mest till jobb som gjorde att jag fick utlopp för min energi, oftast involverade de att lyfta och bära tunga saker. Huvudet har jag vilat upp under arbetstid, så att jag orkat ägna mig åt en massa roliga hobbies (däribland datorer). Ibland har hobbiesarna varit mer lönsamma än arbetet, men det har aldrig riktig varit meningen.
Nu verkar det som jag inte kan försörja mig med mina muskler längre, utan får börja jobba med huvudet istället. Inte kul. Dels blir det svårt at få några sådana jobb, utan några egentliga meriter. Dels kommer det att göra, att jag inte orkar med lika många hobbies. Dessutom avskyr jag att skyffla papper och smila mot folk, vilket de flesta jobb, som jag fortfarande är kvalificerad för, innebär.
- HOLMEN
- Fadder
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
Jag håller på och ska starta upp ett IT företag. Ska syssla med allt möjligt. Ifrån kabeldragning, servrar, hemsidor och underhåll.
Ubuntu-användare sedan 2005.
Del av Core apps Dev
Del av Core apps Dev
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Omsorgsförvaltningen, personlig assistent, autistisk 12 åring - sammanfattar väl det hela i mitt nuvarande löneslaveri inom kommunen.
-
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Pensionär
Heltidsarbete

Heltidsarbete

Arbetslös. Ambulerande datorsupport åt bekanta. Volontärjobbar på katthem. Har varit allt från diskare till Photoshop- och Illustratorlärare.
- Urban Anjar
- Kontakt:
Egentligen är jag biolog, men det har jag aldrig jobbat som, men intresset finns kvar.
Snubblade över datorer under studenttiden och det blev en del kurser med den inriktningen också.
Jobbat som programmerare/systemerare. Jobbade mest i BASIC vilket förklarar att jag blev som jag blev...
Jobbat 10 år som datakom-utbildare inom Televerket/Telia. Modem, TELEX, X.21, X25, ISDN, ATM och i slutändan en himla massa Internet. Var med om att koppla upp sveriges skolor.
Jobbar nu med IT-support på Högskolan i Kalmar. Mest "adidas-support" men också en hel del användardokumentation på webb och papper. Ansvarig för linuxklienter mm. Undervisar lite också.
Ska kanske tillägga att jag har jobbat en hel massa på dagis också eftersom jag har tre barn som gått på föräldrakooperativt dagis. Den yngsta har nu börjat gymnasiet, så det är förstås ett tag sedan...
Snubblade över datorer under studenttiden och det blev en del kurser med den inriktningen också.
Jobbat som programmerare/systemerare. Jobbade mest i BASIC vilket förklarar att jag blev som jag blev...
Jobbat 10 år som datakom-utbildare inom Televerket/Telia. Modem, TELEX, X.21, X25, ISDN, ATM och i slutändan en himla massa Internet. Var med om att koppla upp sveriges skolor.
Jobbar nu med IT-support på Högskolan i Kalmar. Mest "adidas-support" men också en hel del användardokumentation på webb och papper. Ansvarig för linuxklienter mm. Undervisar lite också.
Ska kanske tillägga att jag har jobbat en hel massa på dagis också eftersom jag har tre barn som gått på föräldrakooperativt dagis. Den yngsta har nu börjat gymnasiet, så det är förstås ett tag sedan...
Senast redigerad av 1 Urban Anjar, redigerad totalt 26 gånger.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Jag gick ut gymnasiet 06 och har sedan dess gjort lumpen i finland (finsk medborgare) och jobbat på ett litet företag med dokumentation och lite installation av elektronikkomponenter.
Läser första terminen på sjöingenjörsprogrammet i sjöfartshögskolan i kalmar. Är just nu ute på praktik som motorelev på ett fartyg på nordsjön.
Läser första terminen på sjöingenjörsprogrammet i sjöfartshögskolan i kalmar. Är just nu ute på praktik som motorelev på ett fartyg på nordsjön.
Uppgraderat helt från Windows :-)
Jag har varit högskolelärare för bild och ljudteknik ( TV ) i Tyskland en gång i tiden.
Nu är jag pensionär efter 10 år som eget företagare med reparation av monitorer
och sedan TFT/LCD bilskärmar i Huddinge.
LJ
Nu är jag pensionär efter 10 år som eget företagare med reparation av monitorer
och sedan TFT/LCD bilskärmar i Huddinge.
LJ
Fan, behöver ni folk?Simmeson skrev: Jag knegar som cykelmekaniker!
Jag gjorde praktik som det i 8 veckor, roligaste jobbet jag haft

IT-tekniker på en kommun.
Hanterar servrar, katalogtjänster, hårdvarufel och användarsupport.
Just nu ligger vi i startgroparna för att lansera en ny webbportal baserad på Episerver. Fullständig cirkus
Hanterar servrar, katalogtjänster, hårdvarufel och användarsupport.
Just nu ligger vi i startgroparna för att lansera en ny webbportal baserad på Episerver. Fullständig cirkus

Måste bara säga att med den kunskap som finns här på forumet så måste Ubuntu bara fungera.
IT-tekniker
cykelmekaniker
bild och ljudteknik
installerare av elektronikkomponenter
programmerare/systemerare
Photoshop- och Illustratorlärare
personlig assistent
starta upp ett IT företag
Reparatör på livsmedel
färdigställer kundorder
Supportutvecklare
3D-illustratör/animatör
certifiera mig för Cisco
Helpdesk på STR
musiker
reklam och grafiksk design
universitetsadjunkt Nätadministration/Systemteknik
webdesigner / datasupport
bilmekaniker
kock
butikssäljare på OnOff
fil. kand inom informationsbehandling/ADB
systemutvecklare inom affärssystem, web och Business Intelligence
konsult (Nätverkstekniker) åt staten
webbutveckling, formgivning, e-lärande och bilder
Målare
datakom-utbildare inom Televerket/Telia. Modem, TELEX, X.21, X25, ISDN, ATM
+ alla som inte har svarat.

IT-tekniker
cykelmekaniker
bild och ljudteknik
personlig assistent
Reparatör på livsmedel
färdigställer kundorder
Supportutvecklare
3D-illustratör/animatör
certifiera mig för Cisco
Helpdesk på STR
musiker
reklam och grafiksk design
universitetsadjunkt Nätadministration/Systemteknik
webdesigner / datasupport
bilmekaniker
kock
butikssäljare på OnOff
fil. kand inom informationsbehandling/ADB
systemutvecklare inom affärssystem, web och Business Intelligence
konsult (Nätverkstekniker) åt staten
webbutveckling, formgivning, e-lärande och bilder
Målare
datakom-utbildare inom Televerket/Telia. Modem, TELEX, X.21, X25, ISDN, ATM
+ alla som inte har svarat.

- farmfield
- Kontakt:
I US säger man -"It's all fun and games till someone loose an eye..." - motsvarande inom den branschen blir -"Visst, jättekul tills nån kommer in med ett trasigt 3vxl torpedonav", hehe... Säger en som meckat hoj sedan mitten av -80-talet...upnorth skrev:Fan, behöver ni folk?Simmeson skrev: Jag knegar som cykelmekaniker!
Jag gjorde praktik som det i 8 veckor, roligaste jobbet jag haft![]()
Älskade min sista feting-BMX, ingen fjädring, inga växlar, inga bromsar (!?), 2mm-slangar (inga punkor) & inget som kunde gå sönder när man missade ett trick och kastade cykeln ut för 10 trappsteg (för det är ju alltid hojens fel, hehe)... xD Såhär hojar vi då!
Senast redigerad av 1 farmfield, redigerad totalt 26 gånger.
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Episerver bygger på IIS och adminverktyget kräver IE. Redaktörerna gillar det då redigering av sidor och flytt av olika sidor är smidigt och lätthanterat.Stefan skrev:OT:frippe skrev: Just nu ligger vi i startgroparna för att lansera en ny webbportal baserad på Episerver. Fullständig cirkus![]()
EPIServer var med som plattform i en utvärdering jag gjorde för en ganska tung web för ett par år sedan. Jag ratade den ganska fort och gick på öppna alternativ istället. (Då fick jag intrycket att den var jäkligt beroende av IE & activeX för att ha en chans att fungera alls)
Gjorde jag rätt??
Mallutveckling sker i MS .Net så det finns många leverantörer att jobba med (MS är stort).
Fast jag skulle nog undvika att bygga webbutik med Episerver då allt blir en "sida" i databasen.
Drivit restaurang i 20 år
<a class="postlink" href="http://www.anno1900.se">http://www.anno1900.se</a>
sålde år 2000
Säljer nu "antika" lampor
<a class="postlink" href="http://www.gamlalampor.com">http://www.gamlalampor.com</a>
<a class="postlink" href="http://www.anno1900.se">http://www.anno1900.se</a>
sålde år 2000
Säljer nu "antika" lampor
<a class="postlink" href="http://www.gamlalampor.com">http://www.gamlalampor.com</a>
- prafjessor
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Du glömde undersköterskan...turbo skrev: Måste bara säga att med den kunskap som finns här på forumet så måste Ubuntu bara fungera.
IT-tekniker
cykelmekaniker
bild och ljudteknik
personlig assistent
Reparatör på livsmedel
färdigställer kundorder
Supportutvecklare
3D-illustratör/animatör