Gäller Ubuntu-användare
SV: Gäller Ubuntu-användare
Valde principskäl eftersom jag tycker att öppen mjukvara är en frisk fläkt i branschen. Sen vill man ju lära sig något nytt. Linux fascinerar.
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Har funderat lite över de som svarat "Något annat".
Fler alternativ kan ju vara "snyggare", "familjen vägrar köra annat", eller som någon sa, svårt att välja mellan alternativen.
Annat alternativ kunde ha varit "WinXP fungerar inte på datorn (för slö) och jag vägrar lägga in buggiga WinME och därför passar Ubuntu bättre".
Annars så tycker jag svaren är som jag hade förväntat mig hittills.
Fler alternativ kan ju vara "snyggare", "familjen vägrar köra annat", eller som någon sa, svårt att välja mellan alternativen.
Annat alternativ kunde ha varit "WinXP fungerar inte på datorn (för slö) och jag vägrar lägga in buggiga WinME och därför passar Ubuntu bättre".
Annars så tycker jag svaren är som jag hade förväntat mig hittills.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Det retar nästan ihjäl mej att ett företag ska ha nästan hela marknaden och kunna diktera under vilka vilkor som jag, trots att jag har betalat, får använda deras programvara. Att jag inte äger det som finns på OS-skivan utan bara under vissa vilkor får nyttja den. Jag skulle kunna tänka mej att betala en slant för Linux, om jag bara får göra vad jag "vill" med det. 

-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
egentligen så började jag med ubuntu av Principskäl jag letade efter något som var Bättre än Vista
att det var både Gratis och Enklare gjorde ju inte saken sämmre
Något annat kan jag nog inte komma på, så jag skulle nog vilja markera alla alternativen
att det var både Gratis och Enklare gjorde ju inte saken sämmre
Något annat kan jag nog inte komma på, så jag skulle nog vilja markera alla alternativen