Tråden för inställningar av Avancerade skrivbordseffekter (CompizConfig) i 7.10

Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

SV: Tråden för inställningar av Avancerade skrivbordseffekter (CompizConfig) i 7

Inlägg av farmfield »

Mekaniserad Apelsin skrev:
farmfield skrev: Gör ju en snabbinställning på varje enskild burk nu... SKulle det vara möjligt att skapa ett enkelt script för att generera samma inställningar på burk efter burk tro?
Längst ner till vänster har du preferences, klicka på den och du kan exportera dina inställningar till en fil som du kan importera på dina andra datorer.
Jättetack för denna enkla lösning. ...och som vanligt är du löjligt påläst, Apelsin. ;D
Användarvisningsbild
Victor
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

SV: Compiz Fusion - Vart är inställningen?

Inlägg av Victor »

ser gärna fram emot ett svar om någon vet.. Letar också efter den inställningen eller den funktioner ö.h.t.
// So long, and thank you for all the fish

"Your Ubuntu User number is # 10448"
Användarvisningsbild
Victor
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

SV: Compiz Fusion - Vart är inställningen?

Inlägg av Victor »

Victor skrev: ser gärna fram emot ett svar om någon vet.. Letar också efter den inställningen eller den funktioner ö.h.t.
Har hittat inställningen, dock inte i Compiz-Fusions kontrollpanel, utan i Ubuntu Tweak kontrollpanelen.

klicka först på Desktop, sen Compiz-Fusion. Där kan man ställa in olika effekter för skrivbordets alla hörn. Den som du ska välja är "Pick all windows" i ett hörn som du vill dra musen till, då kommer alla fönster upp som finns på de olika skrivborden.
// So long, and thank you for all the fish

"Your Ubuntu User number is # 10448"
Användarvisningsbild
Rasmus
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

SV: Tråden för inställningar av Avancerade skrivbordseffekter (CompizConfig) i 7

Inlägg av Rasmus »

farmfield skrev:
Mekaniserad Apelsin skrev:
farmfield skrev: Gör ju en snabbinställning på varje enskild burk nu... SKulle det vara möjligt att skapa ett enkelt script för att generera samma inställningar på burk efter burk tro?
Längst ner till vänster har du preferences, klicka på den och du kan exportera dina inställningar till en fil som du kan importera på dina andra datorer.
Jättetack för denna enkla lösning. ...och som vanligt är du löjligt påläst, Apelsin. ;D
Gar det att i gconf valja filen nar man gjort den, eller mastet det gora med ccsm?
Linkert

Inlägg av Linkert »

Jag har installerat compiz men det funkar inte. Asså där jag bestämmer alla effekter osv funkar men inga effekter vill gå igång..
Vad är "Super" för någon knapp?. Tex Super+E?
Senast redigerad av 1 Linkert, redigerad totalt 9 gånger.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Linkert skrev: Jag har installerat compiz men det funkar inte. Asså där jag bestämmer alla effekter osv funkar men inga effekter vill gå igång..
Vad är "Super" för någon knapp?. Tex Super+E?
Superkey brukar vara windowstangenten
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
jkw
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Kontakt:

Inlägg av jkw »

Är det jag som har gjort något fel eftersom jag var tvungen att installera 'compiz-settings-manager' manuellt?
Annars vore det kanske eventuellt bra att nämna att man bör installera den.
Bild
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Nej, den får man dessvärre installera manuellt... =(
Användarvisningsbild
Rasmus

Inlägg av Rasmus »

jkw skrev: Är det jag som har gjort något fel eftersom jag var tvungen att installera 'compiz-settings-manager' manuellt?
Annars vore det kanske eventuellt bra att nämna att man bör installera den.
Du ska installera compiz-config-settings-manager (ccsm), compiz-settings-manager är bara till compiz. Du bör köra compiz fusion och med det ccsm.
Användarvisningsbild
pl1sk3n

Inlägg av pl1sk3n »

Nån här som har installerat compiz-switch?

http://forlong.blogage.de/article/pages/Compiz-Switch

Hur installerade ni ???
Användarvisningsbild
Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Det finns ett .deb paket, tanka och dubbelklicka :D
Annars rekommenderar jag hellre fusion-icon(som finns i föråden) för att byta mellan compiz, metacity, kwin och xfwm4 (andra?) Du kan även välja om du vill ha GTK+ eller Emerlad som "Window Decorator"(kommer inte på någon bra svensk översättning)

Jag vet dock inte vad compiz-switch klarar för funktioner. Men jag håller mig till "originalet" ;)
Användarvisningsbild
pl1sk3n

Inlägg av pl1sk3n »

Tack Rasmus ;)

Låter ju klart bättre det du föreslog.
Fusio-icon hittar jag inte i synaptic, installerade ett compiz paket som
skulle ha samma funktion, av & på.
Nu ska jag bara hitta den på datorn :P vet inte vad själva appen heter.
Användarvisningsbild
Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Det brukar vara bra att veta ;) iaf om man vill använda det.

Hmm. den finns kanske bara i hardy-förråden? Där fanns även screenlets, så nu slipper man ändra i systemfiler för att få det att flyta på fint :D Det märks att dem stödjer ögongodis. Men kul att du hittade ett motsvarande paket, och hoppas du lyckas hitta det.
Användarvisningsbild
pl1sk3n

Inlägg av pl1sk3n »

Tack iaf.
Får leta vidare här i väntan på hardy....
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

pl1sk3n skrev: Tack Rasmus ;)

Låter ju klart bättre det du föreslog.
Fusio-icon hittar jag inte i synaptic, installerade ett compiz paket som
skulle ha samma funktion, av & på.
Nu ska jag bara hitta den på datorn :P vet inte vad själva appen heter.
fusion-icon_1.0-1_i386.deb

;)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
pl1sk3n

Inlägg av pl1sk3n »

Tackar så mycket Hund :)
lezimon

SV: Tråden för inställningar av Avancerade skrivbordseffekter (CompizConfig) i 7.10

Inlägg av lezimon »

Någon som vet hur man fixar så att man styr "kuben" genom att trycka ner scrollhjulet när man har program/fönster uppe?

När man minimerar alla fönster så man bara ser skrivbordet går det ju att rotera på det viset. Hur får jag samma funktion "hela tiden"?
Johanna
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Johanna »

Hur gör man för att få en bakgrundsbild för varje sida? Gärna en steg för steg-förklaring ;) Har compiz-config-settings-manager installerat och kuben fungerar precis som den ska, men har inte fattat exakt hur man fixar just det.
Användarvisningsbild
Cadryc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Cadryc »

Jag har en fråga: I Feisty+Beryl kunde jag ställa in att flytta fönster när jag höll inne en av extraknapparna på musen, men i Gutsy funkar inte det. Försöker jag ändra till nåt annat än <Alt>Button1 så blir det bara Button1 och jag får använda tangentbordet för att navigera och ändra tillbaka (tab för att välja fält och enter för att at skriva nytt, om nån hjälpsam själ skulle få för sig att prova själv...) Nån som vet om det går att få till?
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.

Har du tid över så ta en titt här
Användarvisningsbild
Cadryc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Cadryc »

Förra frågan var nog för svår så här får ni en lättare en  :P

Hur gör jag så att mina WaterMark Screenlets undantas från "Geleaktiga fönster" ?
Kollade på den här sidan http://wiki.compiz-fusion.org/WindowMat ... 81d1df2104
och prövade att skriva in !(class=WaterMarkScreenlet) och snarlika varianter lite varstans men det funkar inte.

såhär skaffar man Watermark
http://ubuntu-bossieman.blogspot.com/20 ... ordet.html
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.

Har du tid över så ta en titt här
Skriv svar

Återgå till "Skrivbordet - inaktuell"