Dags för en liten uppdatering:
Har fått en ny studievägledare då jag bytt program som är bra mycket bättre än min förra. Jag berättade om mina planer och hon tyckte att det verkade vara en sjyst idé. Vi gick igenom mina alternativ och de regler som gäller för avhoppande av program och studerande av annat, men allt verkade vara ok.
Har nu fått blanketten för studieuppehåll, hon rekommenderade 1 år ifall jag ville tillbaka till programmet efteråt. Då skulle det ganska smärtfritt gå att komma i fas med nästa års ettor. Men hon tyckte ändå att jag skulle lägga manken till och klara de kurser jag kunde innan jag hoppade av, rätt logiskt kan man tycka, men jag behöver ett par sparkar i baken om det ska gå. Så i helgen ska jag försöka plöja mig vidare genom programmeringen (man måste ha MVG i läsförståelse för svenska för att begripa instruktionerna...)!
Nästa steg blir alltså att förhandla med chefen på OnOff om att ge mig en deltid, får hoppas att jag är så populär på stället att de kan ge mig lite mer tid. Nu ringer han iofs i tid och otid när folk är sjuka och annat, men det innebär ju inte att han har behov av permanent extrapersonal... nåja, fortsättning följer.
Sedan måste jag komma på vad jag ska läsa istället. Tror att jag satsar på 50% studier även om det innebär ännu mindre studiebidrag. Jag kommer liksom ändå inte att lägga mer än 20 timmar per vecka på att plugga. Engelska och filosofi känns mest intressant just nu.
Var ett bra tag sedan jag läste språk och efter att ha kollat på film utan undertext sedan början på vårterminen har jag plockat upp en hel del som jag skulle vilja ha "på papper"

Filosofin är jag mest nyfiken på, har aldrig läst något sådant. Psykologi snackade jag ju om också, men det verkar mest ha med metoder att hjälpa personer igenom diverse svårigheter att göra, och det är lite för konkret för min smak just nu...
Vad gäller resandet efteråt har jag postat en tråd på
http://www.backpacking.se/ men det verkar vara en rätt död sida, någon som har ett bättre tips? Är ju ute efter upplevelser av det adrenalinstinna slaget, mycket gott käk och roligt folk att lära känna! Skulle gärna snubbla förbi någon festival eller liknande om det är möjligt också...