Uppgradera till 7.10?

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Användarvisningsbild
Turbo
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

SV: Uppgradera till 7.10?

Inlägg av Turbo »

Hund!      Ja, jag vet inte riktigt vad Automatix kan ställa till med.  Har märkt t.e.x. att då man installerar Vmware player eller sever genom Automatix så stannar det kvar en massa "skit" på datorn då man avinstallerar programmen.  Vad gäller Wine så får jag följande problem vid uppgradering från 7.04 till 7.10:  Min Midinotate composer arbetar perfekt i 7.04, men i Gibbon så spelar det inte och markören till noterna flyttar sig inte heller.  Det kan man delvis lösa genom att avinstallera Wine och installera ett äldre från 7.04.  Cnr-plugin finns tydligen inte att ladda ner för Gibbon ännu. Vad gäller 3D så kan man tydligen installera en manager för att styra upp sitt Nvidia-kort.  Sidor på internet fick eftersläpningar då man flyttade fönster.  Körde ändå utan förvalda effekter.  Upplösningen hade jag problem med. 1024x768x 50  Försökte ställa om i Nvidia managern men det gick inte att spara ändringarna. Vesa funkade inte. NV funkade men inte till 3D-spel.  Gibbon var väl tänkt som en dist där allt skulle funka från början ex.v. grafiken. 
Nu är det nog så att för dems dator som 7.10 passade för så är allt frid och fröjd. Men jag misstänker att en del får problem med 3D + effekter i Gibbon. I 7.04 kunde man installera Beryll
och få ett gui men i gibbon hittade jag inga inställningar för kuben m.m.  Om man nu ska behöva installera saker för att få igång det, eller att man måste gå till terminalen och skriva in kommandon,  då kunde man lika gärna ha haft ikvar det som det var i 7.04.  Jag gillar Festisen för där får jag saker att fungera, allt utom ljudet till mitt TV-kort. Buhu (gråter)    ;)
Användarvisningsbild
Turbo
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

SV: Uppgradera till 7.10?

Inlägg av Turbo »

En sak är underlig. Jag har brännt en 7.10 och startar upp med den. Då jag kommer till inlogg så dör skärmen, den gröna lampan blir gul. Gäller även  recovery mode.  Det är inte fel på skivan för den startar upp på en gammal skrutt-dator utan problem.  Har provat både med cd-brännaren och dvd-brännaren att starta skivan, men nej
Jag har Nvidia Geforce FX 5200.  Om ni säger att det inte funkar med det kortet så: jo, Med PCLinuxOS2007 kör jag 3D och alla effekter. Tell me vhatś Wrong?    ???
Skriv svar

Återgå till "Experimentverkstad"