Nybörjar- hur och vad gör jag och vad händer då?

Användarvisningsbild
Quartus
Kontakt:

Inlägg av Quartus »

[quote="JohanUpp"]Ok, då förstår jag :)

Men jag tror själv inte att en vanlig anledning till att vissa webbsidor ser bra ut i Exploder och inte i Firefox är att de följer standarder korrekt..[/quote]
Tja, jag sa aldrig att sidor som blir fel i Firefox nödvändigtvis ser bra ut i Explorer. Följer man många nya standarder till punkt och pricka ser det nog inte bra ut i någon webbläsare.

[quote="JohanUpp"]Jag ska ta en titt på Opera, men jag gillar gränsnittet och tilläggen i Firefox (och är ju också open source) så jag tror Firefox är det bästa för mej.[/quote]
Den (Firefox) funkar ypperligt för mig. ;)
Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode.
Ubuntu guide
Användarvisningsbild
ozamosi
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av ozamosi »

Jag bryr mig inte så mycket om komplett stöd. Det som är viktigt är vad som händer när något INTE stödjs. Skit samma om en CSS-tagg inte fungerar, men om den gör något helt annat än den är till för, då borde personen som inte slängde ut den koden innan release... Ja...
Användarvisningsbild
Quartus
Kontakt:

Inlägg av Quartus »

Jag vågar nog inte fantisera om vad du tänkte borde hända med personen... :P
Ubuntu guide
Belsebub
Kontakt:

Inlägg av Belsebub »

hehe.. denna tråd övergick till en klassisk firefox vs internet explorer kamp :D

för att återgå litegrann:
[quote="beear"]tex fins ms explorer till ubuntus? för mozilla funkar tyvärr inte över alt tex internet bank försäkrings kassan mm..[/quote]
Har själv haft detta problem med just internetbanken "handelsbanken" där man måste ha ett separat certifikatprogram installerat som inte utvecklas för linux (grrrrr!!)

Du kan i detta fall köra internet explorer och certifikatprogrammet via wine. Funkade för mig även om de var ett tag sen jag provade nu
Användarvisningsbild
Quartus
Kontakt:

Inlägg av Quartus »

[quote="sebastean"]Har svårt att tro att någon större internetbank eller försäkringskassan inte skulle gå att använda och visas korrekt i Firefox. Ge gärna några exempel.[/quote]
Stötte faktiskt på en lista när jag slösurfade idag.
http://wiki.linuxportalen.se/index.php/Internetbanker
I historiken ser man att sidan uppdaterats flera gånger i år så någorlunda uppdaterad bör den vara.

Och som Belsebub mycket riktigt skriver finns Handelsbanken bland de svarta fåren:
"Handelsbanken <a class="postlink" href="http://www.handelsbanken.se">http://www.handelsbanken.se</a> NEJ, använder iD2Personal (windowsprogram)"
Ubuntu guide
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"