"Därför kommer Linux aldrig att slå på skrivbordet"

Nyheter i datorvärlden.
Användarvisningsbild
upnorth

SV: "Därför kommer Linux aldrig att slå på skrivbordet"

Inlägg av upnorth »

Fint att du skrev koch :)

Kanske inte ska börja brevet med "Men herrejösses vilket ordentligt skitsnack." bara, annars var det riktigt bra argumenterat!
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Kattskrället »

Ja jäklar Koch, vackert!  :D
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Blev inspirerad och skrev en ganska lång kommentar, gick inte att posta en direktlänk dock, men här är länken till kommentarerna iallafall: http://techworld.idg.se/2.2524/1.120463 ... stpostings

Jag kallar mig PRobie på idg.se...
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Broder Tuck »

;D
Till skillnad från vad som sägs i en del av inläggen här ovan, är jag inte så säker på att den intervjuade är emot Linux. Men han har fångat Linux dilemma i dagsläget. Det som är emot Linux utveckling till att kunna bli en stor och jämbördig motspelare till det som finns idag. . . . . .    ;)

Skulle rörelsen av Linux kunna fokusera mot gemensamma mål och nämnare, skulle det kunna vara något helt annat. Det är faktiskt vad jag tror att den intervjuade också avser. För mig känns det som att hon/han (Kim kan väl vara antingen eller ?  ;) ) önskar sig en sådan utveckling, där Linux tar en större plats i utvecklingen.

Det som ligger Linux i fatet i dagsläget, är splittringen och diversionerna. Det i sin tur, är enbart något som kan gagna konkurrenterna och de större "drakarna" på nuvarande marknad. Jag ser inte det negativa i uttalandena, men däremot en avsaknad av fokusering mot gemensamma och tydliga mål för Linux-rörelsen som sådan .

Det är vad jag uppfattar att hon/han ger uttryck för.

Att denna avsaknad sannolikt är negativ, det tycker jag själv och det är oerhört ledsamt.
Vi har det bästa, men få, utanför vår egen krets, efterfrågar det. De är nöjda med vad de har och vill inte titta ut över stängslet från där de är inspärrade, i vad de tror är det enda rätta. . . .  :'( :( ;)

Linux är den bästa produkten, (det kan även vara den intervjuades inställning) men har den svagaste framtoningen gentemot dem som inte har hunnit, velat, orkat eller har brytt sig. Det är Linux´akilleshäl.

Det är vad vi tillsammans kan göra åt det, som blir det slutgiltiga avgörandet. . .

Det är artiklar/intervjuer av detta slag som kan och bör ge oss och producenterna i Linux-världen den rätta kicken. Det kan bli väldigt mycket av att ge, istället för att ta, men det kan det i slutänden vara värt.  :-\ :-* ;D

Ha det gott, allesamman.
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
TForsman
Kontakt:

Inlägg av TForsman »

Konsulten Kim har vaknat upp och sett att folk börjar använda saker som han inte har i sin säljarkatalog, och blir helt förvirrad.  8)
Min personliga blog | Min personliga Linux dist |

Gamla hederliga Zinden som har bytt användarnamn.
Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

Inlägg av zero gravity »

Abusus non tollit usum
Användarvisningsbild
oGGe
Kontakt:

Inlägg av oGGe »

Tyvärr så drog han upp några av våra större brister. :(
The tux generation is now.
Behöver du hjälp?
[img width=88 height=31]http://ubuntucounter.geekosophical.net/ ... user=13227[/img]
cattan
Utgåva: 8.04 Hardy LTS

Inlägg av cattan »

upnorth skrev: Blev inspirerad och skrev en ganska lång kommentar, gick inte att posta en direktlänk dock, men här är länken till kommentarerna iallafall: http://techworld.idg.se/2.2524/1.120463 ... stpostings

Mycket scrollande innan ditt inlägg dök upp. Mycket bra skrivet, du borde anlitas som den marknadsförare som efterlyses.  ;)

I övrigt tycker jag att de flesta här reagerar humorlöst på de 13 punkterna.  ::)
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

cattan skrev:
upnorth skrev: Blev inspirerad och skrev en ganska lång kommentar, gick inte att posta en direktlänk dock, men här är länken till kommentarerna iallafall: http://techworld.idg.se/2.2524/1.120463 ... stpostings

Mycket scrollande innan ditt inlägg dök upp. Mycket bra skrivet, du borde anlitas som den marknadsförare som efterlyses.  ;)

I övrigt tycker jag att de flesta här reagerar humorlöst på de 13 punkterna.  ::)
Tack för det ;)

Har redan sökt jobbet :)
hassesthlm

Inlägg av hassesthlm »

Den dan du kan knata iväg till spelbutiken o köpa vilket spel som helst o installera det på en Linux burk då kommer det att bli jordbävning hos Microsoft
Generations byte på chefposter inom större företag eller chef som kan/har intresse för teknik då smäller det oxå

Men den dan kommer o den är nog inte så långt borta tror jag i alla fall

Kan ju berätta att jag brukar ominstaller UBUNTU bara just för att det är så djävla imponerande o roligt att se hur han , för visst är det en HAN  ;D , tuggar igenom allt o efter 10 minuter med några frågor så har man en burk som snurrar på utan problem o slutar aldrig snurra heller förutom när man stänger av den då  ;D
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

hassesthlm skrev: Den dan du kan knata iväg till spelbutiken o köpa vilket spel som helst o installera det på en Linux burk då kommer det att bli jordbävning hos Microsoft
Generations byte på chefposter inom större företag eller chef som kan/har intresse för teknik då smäller det oxå

Men den dan kommer o den är nog inte så långt borta tror jag i alla fall

Kan ju berätta att jag brukar ominstaller UBUNTU bara just för att det är så djävla imponerande o roligt att se hur han , för visst är det en HAN  ;D , tuggar igenom allt o efter 10 minuter med några frågor så har man en burk som snurrar på utan problem o slutar aldrig snurra heller förutom när man stänger av den då  ;D
Hehe, jag gjorde 4 ominstallationer av Ubuntu på en timme med min laptop :P

Man börjar bli bortskämd när man tror att datorn hängt sig för att partitionering/formatering står på 5% i mer än någon minut (totalt tar det väl 5 min kanske) ;D
Användarvisningsbild
Galgalid

Inlägg av Galgalid »

På tal om spel....så ska jag än 1 gång skriva till utvecklarna bakom flyff idag och be dom göra en Linux-klient :)
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"