Enligt RFC 3171 så är 239.255.105.10 en broadcast-adress. Hur fördelas de över nätverket egentligen? Det verkar ju dumt att låta det belasta stackars kunder som inte använder IP-TV.Malou skrev: Comment: This block is reserved for special purposes.
Comment: Please see RFC 3171 for additional information.
Skum nätverkstrafik.
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
SV: Skum nätverkstrafik.
Nu är problemet borta iallafall, jag antar att det var något knas min ISP sysslade med. Nu tar jag emot sporadiskt 30-250 b/s lite då och då och skickar just inget alls, oombett. Jag inbillar mej att sån trafik är fullt normal.
Har du digital-TV över IP?hkkla skrev: Det var märkligt, kör man namnuppslagning så leder 239.255.105.10 till en server som heter dot.ep.net eller hostmaster.ep.net.
Surfar man in på ep.net så hittar man nån koinstig sida, nån organisation som erbjuder nån form av tjänster på internet är det iallafall. Verar inte vara något skumt.
Namnuppslagning på 193.222.141.165 leder till en server som heter dns1.bbtv.se eller postmaster.bbtv.net och det ska tydligen ha med IPTV att göra enligt min ISP.
Ingen av adresserna är min. I vart fall är trafiken igång fortfarande även om den möjligtvis har minskat lite nu men det gjorde den igår natt med.
Jag har möjlighet till det, har dock ingen sån utrustning hemma eller beställt något sånt alls.