Vad gjorde ni idag?
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
SV: Vad gjorde ni idag?
då f-svann den liret...
Senast redigerad av 1 to wonder, redigerad totalt 21 gånger.
Vi faddrar här inne, bok vad/hur/ fattar nada nuto wonder skrev: av nyfikenhet....faddrar ni från någon bok..?

eller du kanske inte menade faddrar här inne?
lite trött du vet.

-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
Förklara dig lite merto wonder skrev: av nyfikenhet....faddrar ni från någon bok..?

-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
de va helt enkelt sen timme, om de är någon ursäkt not
måste vara skönt att dela med sig av sin erfarenhet, speciellt om de är svårt
OCH att man får feedback så att säga.
nu ska jag skapa en ny tråd, för jag e skrivsjuk...
måste vara skönt att dela med sig av sin erfarenhet, speciellt om de är svårt
OCH att man får feedback så att säga.

nu ska jag skapa en ny tråd, för jag e skrivsjuk...

-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Skulle börja skolan men sov över allt p.g.a sömntabletter och för mycket chattande före det och sen nu ska jag springa till Posten och hämta ut SMK-biljetter
- Eric Tranehag, inAbsurdum
- Kontakt:
Vaknade, gick ner till fiket på hörnet och tog en cigarett, espresso och en chokladcroissant/cornetto.
Tog med mig flickvännen, tog tunnelbanan in till stan, matade lite katter i ruinerna vid Largo Argentina, tog bussen ut till pendelstationen och tog tåget utåt badorten Lido.
Stannade till ett par stationer innan havet och gick runt ett par timmar i ruinerna av den 2400 år gamla romerska hamn/handelsstaden Ostia. Nu mitt på dagen, 35 grader varmt och brännande sol.
Tog tåget vidare till havet och slappade på stranden tillsammans med andra badsugna storstadsbor. Sov en stund i solstolen, käkade frukt, badade lite, åkte tillbaka till stan.
Vandrade runt lite mitt i stan vid Piazza Navona, Pantheon, Piazza di Spagna och Fontana di Trevi ett tag, hittade en genomtrevlig liten trattoria i en gränd ett par stenkast från Colosseum, käkade mycket god middag. Åkte hem och sov (klockan är nu efter midnatt).
Undrar vad jag ska hitta på i morgon?
Tog med mig flickvännen, tog tunnelbanan in till stan, matade lite katter i ruinerna vid Largo Argentina, tog bussen ut till pendelstationen och tog tåget utåt badorten Lido.
Stannade till ett par stationer innan havet och gick runt ett par timmar i ruinerna av den 2400 år gamla romerska hamn/handelsstaden Ostia. Nu mitt på dagen, 35 grader varmt och brännande sol.
Tog tåget vidare till havet och slappade på stranden tillsammans med andra badsugna storstadsbor. Sov en stund i solstolen, käkade frukt, badade lite, åkte tillbaka till stan.
Vandrade runt lite mitt i stan vid Piazza Navona, Pantheon, Piazza di Spagna och Fontana di Trevi ett tag, hittade en genomtrevlig liten trattoria i en gränd ett par stenkast från Colosseum, käkade mycket god middag. Åkte hem och sov (klockan är nu efter midnatt).
Undrar vad jag ska hitta på i morgon?

-- inabsurdum.se --[br]-- tranehag.se/eric --[br][img width=350 height=19]http://img212.imageshack.us/img212/2904/ubd5071an4.png[/img]
-
- Kontakt:
Låter som om du har det härligtinAbsurdum skrev: Vaknade, gick ner till fiket på hörnet och tog en cigarett, espresso och en chokladcroissant/cornetto.
Undrar vad jag ska hitta på i morgon?![]()

- Eric Tranehag, inAbsurdum
- Kontakt:
Ett par kilometer från Vatikanstaten... en massa nunnor och präster springer förbi på gatorna 

-- inabsurdum.se --[br]-- tranehag.se/eric --[br][img width=350 height=19]http://img212.imageshack.us/img212/2904/ubd5071an4.png[/img]
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
inAbsurdum skrev: Ett par kilometer från Vatikanstaten... en massa nunnor och präster springer förbi på gatorna![]()

Jag längtar till Ubuntu imorron...
Jag är inte tyvärr inte särskilt aktiv längre.
sakjur@launchpad
sakjur@launchpad
Jag medSakJur skrev:inAbsurdum skrev: Ett par kilometer från Vatikanstaten... en massa nunnor och präster springer förbi på gatorna![]()
Nojs
Jag längtar till Ubuntu imorron...

- Iceron
- Kontakt:
Vaknade 0620, skippade frukosten (vilket jag ångrade senare) tog bussen till gymnasiet (Börjar andra året som alla andra känns det som
) och lyssnade på rektorns som vanligt mycket flummiga och osammanhängade tal.
Sen så drog jag och en kompis med en bärbar dator och leta öppna nätverk (Hitta 2 st, ett i macken tvärs över vägen till skolan
).
sen så har det inte hänt så mycket mer... JO! Vi kollade på en robot som vi ska programmera... som inte fungerade som den skulle:P

Sen så drog jag och en kompis med en bärbar dator och leta öppna nätverk (Hitta 2 st, ett i macken tvärs över vägen till skolan

sen så har det inte hänt så mycket mer... JO! Vi kollade på en robot som vi ska programmera... som inte fungerade som den skulle:P
Robot? Menar du dom där som man kopplar till en dator och ger instruktioner genom ett "drag 'n drop"-program? Sen kompileras instruktionerna och läggs in på robotens begränsade minne
dom heter något på "NEX" tror jag...
dom heter något på "NEX" tror jag...
- Iceron
- Kontakt:
Nej, en industri robot med hatt och mun 

- Dimi
Jag har försökt lära mig windsurfa på en helt vindstilla östersjö! :-)
Jag är så j***a ägd av brädan. Känns oerhört förnedrande, att konstant och till grannarnas stora nöje bli i knuffad i plurret en hel eftermiddag. Speciellt eftersom det inte blåser.
Vill också tillägga att jag älskar konceptet med att köpa en sommarstuga ute i skärgården och slippa i väg från civilizationen. Bara för att tjata och gnata på grannar och närliggande öbor om att anmäla sig till att telia skulle fixa bredbandsuppkoppling hit.
Jag är så j***a ägd av brädan. Känns oerhört förnedrande, att konstant och till grannarnas stora nöje bli i knuffad i plurret en hel eftermiddag. Speciellt eftersom det inte blåser.
Vill också tillägga att jag älskar konceptet med att köpa en sommarstuga ute i skärgården och slippa i väg från civilizationen. Bara för att tjata och gnata på grannar och närliggande öbor om att anmäla sig till att telia skulle fixa bredbandsuppkoppling hit.
- Iceron
- Kontakt:
Man lär väll sig efter ett tag... fast lite vind skulle nog underlätta i en sådan situationDimi skrev: Jag har försökt lära mig windsurfa på en helt vindstilla östersjö! :-)

Bredband ute i skärgården? Svensk idyll

- Dimi
Jag hoppas det. Sommaren är snart slut och jag har bestämt mig för att åtminstonde kunna kryssa halvbra innan semptember börjar.Iceron skrev: Man lär väll sig efter ett tag... fast lite vind skulle nog underlätta i en sådan situation
Det är underbart. Skönt att kunna ladda ned olika fina bilder på solnedgångar som man kan ha som bakgrundsbild. :-)Iceron skrev: Bredband ute i skärgården? Svensk idyll![]()
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Började Skolan 

-
- Kontakt:
COOLTinAbsurdum skrev: Ett par kilometer från Vatikanstaten... en massa nunnor och präster springer förbi på gatorna![]()