Vad gjorde ni idag?

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
to wonder
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

SV: Vad gjorde ni idag?

Inlägg av to wonder »

då f-svann den  liret...
Senast redigerad av 1 to wonder, redigerad totalt 21 gånger.
Användarvisningsbild
zenbios
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av zenbios »

to wonder skrev: av nyfikenhet....faddrar ni från någon bok..?
Vi faddrar här inne, bok vad/hur/ fattar nada nu  ;D
eller du kanske inte menade faddrar här inne? 
lite trött du vet.  :)
Bild
koch
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Kontakt:

Inlägg av koch »

to wonder skrev: av nyfikenhet....faddrar ni från någon bok..?

Förklara dig lite mer ;) Fattar inte vad du menar, dock känns detta lite OT (sry XD)
to wonder
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av to wonder »

de va helt enkelt sen timme, om de är någon ursäkt  not

måste vara skönt att dela med sig av sin erfarenhet, speciellt om de är svårt
OCH att man får feedback så att säga. :)

nu ska jag skapa en ny tråd, för jag e skrivsjuk... :)
bittin
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Inlägg av bittin »

Skulle börja skolan men sov över allt p.g.a sömntabletter och för mycket chattande före det och sen nu ska jag springa till Posten och hämta ut SMK-biljetter
Användarvisningsbild
Eric Tranehag, inAbsurdum
Kontakt:

Inlägg av Eric Tranehag, inAbsurdum »

Vaknade, gick ner till fiket på hörnet och tog en cigarett, espresso och en chokladcroissant/cornetto.

Tog med mig flickvännen, tog tunnelbanan in till stan, matade lite katter i ruinerna vid Largo Argentina, tog bussen ut till pendelstationen och tog tåget utåt badorten Lido.

Stannade till ett par stationer innan havet och gick runt ett par timmar i ruinerna av den 2400 år gamla romerska hamn/handelsstaden Ostia. Nu mitt på dagen, 35 grader varmt och brännande sol.

Tog tåget vidare till havet och slappade på stranden tillsammans med andra badsugna storstadsbor. Sov en stund i solstolen, käkade frukt, badade lite, åkte tillbaka till stan.

Vandrade runt lite mitt i stan vid Piazza Navona, Pantheon, Piazza di Spagna och Fontana di Trevi ett tag, hittade en genomtrevlig liten trattoria i en gränd ett par stenkast från Colosseum, käkade mycket god middag. Åkte hem och sov (klockan är nu efter midnatt).

Undrar vad jag ska hitta på i morgon?  ;D
koch
Kontakt:

Inlägg av koch »

inAbsurdum skrev: Vaknade, gick ner till fiket på hörnet och tog en cigarett, espresso och en chokladcroissant/cornetto.

Tog med mig flickvännen, tog tunnelbanan in till stan, matade lite katter i ruinerna vid Largo Argentina, tog bussen ut till pendelstationen och tog tåget utåt badorten Lido.

Stannade till ett par stationer innan havet och gick runt ett par timmar i ruinerna av den 2400 år gamla romerska hamn/handelsstaden Ostia. Nu mitt på dagen, 35 grader varmt och brännande sol.

Tog tåget vidare till havet och slappade på stranden tillsammans med andra badsugna storstadsbor. Sov en stund i solstolen, käkade frukt, badade lite, åkte tillbaka till stan.

Vandrade runt lite mitt i stan vid Piazza Navona, Pantheon, Piazza di Spagna och Fontana di Trevi ett tag, hittade en genomtrevlig liten trattoria i en gränd ett par stenkast från Colosseum, käkade mycket god middag. Åkte hem och sov (klockan är nu efter midnatt).

Undrar vad jag ska hitta på i morgon?  ;D
Låter som om du har det härligt ;) Får man fråga var du håller hus? ;)
Användarvisningsbild
Galgalid

Inlägg av Galgalid »

Italien?
Användarvisningsbild
Eric Tranehag, inAbsurdum
Kontakt:

Inlägg av Eric Tranehag, inAbsurdum »

Ett par kilometer från Vatikanstaten... en massa nunnor och präster springer förbi på gatorna  ;D
SakJur
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Kontakt:

Inlägg av SakJur »

inAbsurdum skrev: Ett par kilometer från Vatikanstaten... en massa nunnor och präster springer förbi på gatorna  ;D
;D Nojs

Jag längtar till Ubuntu imorron...
Jag är inte tyvärr inte särskilt aktiv längre.
sakjur@launchpad
Användarvisningsbild
Galgalid

Inlägg av Galgalid »

SakJur skrev:
inAbsurdum skrev: Ett par kilometer från Vatikanstaten... en massa nunnor och präster springer förbi på gatorna  ;D
;D Nojs

Jag längtar till Ubuntu imorron...
Jag med :D
Användarvisningsbild
Iceron
Kontakt:

Inlägg av Iceron »

Vaknade 0620, skippade frukosten (vilket jag ångrade senare) tog bussen till gymnasiet (Börjar andra året som alla andra känns det som ;) ) och lyssnade på rektorns som vanligt mycket flummiga och osammanhängade tal.
Sen så drog jag och en kompis med en bärbar dator och leta öppna nätverk (Hitta 2 st, ett i macken tvärs över vägen till skolan ;D).

sen så har det inte hänt så mycket mer... JO! Vi kollade på en robot som vi ska programmera... som inte fungerade som den skulle:P
Stationär: p4@2.4ghz, 512MB DDR,  nvidia 7600gs | Laptop: intel c2d@1.5ghz 1gb DDR2 | Mediacenter: p4@3ghz, 1gb ram, nvidia 6100LE | Server: p3@550mhz, 512mb ram, 420gb hd.
Bild
Användarvisningsbild
Galgalid

Inlägg av Galgalid »

Robot? Menar du dom där som man kopplar till en dator och ger instruktioner genom ett "drag 'n drop"-program? Sen kompileras instruktionerna och läggs in på robotens begränsade minne

dom heter något på "NEX" tror jag...
Användarvisningsbild
Iceron
Kontakt:

Inlägg av Iceron »

Nej, en industri robot med hatt och mun :P
Stationär: p4@2.4ghz, 512MB DDR,  nvidia 7600gs | Laptop: intel c2d@1.5ghz 1gb DDR2 | Mediacenter: p4@3ghz, 1gb ram, nvidia 6100LE | Server: p3@550mhz, 512mb ram, 420gb hd.
Bild
Användarvisningsbild
Dimi

Inlägg av Dimi »

Jag har försökt lära mig windsurfa på en helt vindstilla östersjö! :-)

Jag är så j***a ägd av brädan. Känns oerhört förnedrande, att konstant och till grannarnas stora nöje bli i knuffad i plurret en hel eftermiddag. Speciellt eftersom det inte blåser.

Vill också tillägga att jag älskar konceptet med att köpa en sommarstuga ute i skärgården och slippa i väg från civilizationen. Bara för att tjata och gnata på grannar och närliggande öbor om att anmäla sig till att telia skulle fixa bredbandsuppkoppling hit.
Användarvisningsbild
Iceron
Kontakt:

Inlägg av Iceron »

Dimi skrev: Jag har försökt lära mig windsurfa på en helt vindstilla östersjö! :-)

Jag är så j***a ägd av brädan. Känns oerhört förnedrande, att konstant och till grannarnas stora nöje bli i knuffad i plurret en hel eftermiddag. Speciellt eftersom det inte blåser.

Vill också tillägga att jag älskar konceptet med att köpa en sommarstuga ute i skärgården och slippa i väg från civilizationen. Bara för att tjata och gnata på grannar och närliggande öbor om att anmäla sig till att telia skulle fixa bredbandsuppkoppling hit.
Man lär väll sig efter ett tag... fast lite vind skulle nog underlätta i en sådan situation :P
Bredband ute i skärgården? Svensk idyll ;D
Bild
Användarvisningsbild
Dimi

Inlägg av Dimi »

Iceron skrev: Man lär väll sig efter ett tag... fast lite vind skulle nog underlätta i en sådan situation :P
Jag hoppas det. Sommaren är snart slut och jag har bestämt mig för att åtminstonde  kunna kryssa halvbra innan semptember börjar.
Iceron skrev: Bredband ute i skärgården? Svensk idyll ;D
Det är underbart. Skönt att kunna ladda ned olika fina bilder på solnedgångar som man kan ha som bakgrundsbild. :-)
bittin
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Inlägg av bittin »

Började Skolan  :)
koch
Kontakt:

Inlägg av koch »

COOLT :D
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"