Torrent program, stabil nerladdning?

Konfiguration av nätverk, hur man använder Ubuntu som server, och håller sin dator säker
Användarvisningsbild
Thomas
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

SV: Torrent program, stabil nerladdning?

Inlägg av Thomas »

inte för att va så men man kör väl bara på en port i ett torrentprogram? eller har jag fel för mig??

för i utorrent till win kan du bara öppna en port..

du kan sen har hur många torrents sen igång vad din lina klara både upp o ner..har bra fart på alla mina upploads om jag har 1 eller 10 så är min uppload delat upp på 10 st tex..
Användarvisningsbild
Louie
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Inlägg av Louie »

Skummat lite i tråden, hade liknande problem med torrents tidigare, dom "stallade"(gick upp och sedan gick ner på noll igen). Allt var rätt konfigurerat och det irriterade mig bara mer och mer. Hade provat med diverse torrentprogram från apt-get utan resultat. Så jag luskade vidare och hamnade på azureus IRC-kanal och fick prata med en supporter där som berättade för mig att versionen som för tillfället ligger i ubuntus repos är korrupt och har genererat just det felet för många användare. Så jag följde hans råd och gick in på deras hemsida och hämtade hem en ny version där och då fungerade allt super :)

Om du har lust kan du alltid prova med det.

MVH
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
ratm_rip

Inlägg av ratm_rip »

Nu har det gått tillbaka till att ligga under 10kb/s igen, fast porten den laddar ner ifrån är öppen och att det finns en massa folk som jag laddar ner ifrån.

Har den senaste uppdateringen så något sådant är det nog inte.

Men jag upptäckte en sak när jag startade om datorn. Nämligen att det kommer upp ett fönster i nedre vänstra hörnet som säger något i still med att jag har en .local domain och det stöds inte av något program eller vad det står, kommer inte ihåg exakt. Men kan det vara något sådant som sätter käppar i hjulet? Kan även säga att när jag laddar ner program från Synaptic så kommer jag upp i de hastigheter som jag ska komma upp i, så uppkopplingen till internet är det inget fel på.
Användarvisningsbild
Thomas
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av Thomas »

en dum tanke bara.. vet inte vilket torrentsida du ladda ner ifrån..om det är piratebay så sitter folk där och stryper hastigheten.

sen kan det ju va så att det är många andra ochså som ladda ner från dom här personern, mycket som kan spela in för hastigheten..
ratm_rip

Inlägg av ratm_rip »

Thomas skrev: en dum tanke bara.. vet inte vilket torrentsida du ladda ner ifrån..om det är piratebay så sitter folk där och stryper hastigheten.

sen kan det ju va så att det är många andra ochså som ladda ner från dom här personern, mycket som kan spela in för hastigheten..
Sitter som sagt på en väldigt slö uppkoppling så jag tror att den borde kunna maxas, eller iallafall komma upp i en bra hastighet även om de stryper sina anslutningar. Borde ju komma upp i hastigheter över 10kb/s även om några sitter på vanligt modem. Finns även hel del som seedar.
Skriv svar

Återgå till "Nätverk, säkerhet och servrar"