Jag kan tyvärr inte testa själv eftersom jag trivs för bra med Gutsy för att uppdatera

Tanka ner windows-binären.KanineN skrev:Hur installerar jag steam på min ubuntu hardy heron 8.04? Jag försökte komma till HOWTO länken på första posten men då kom jag till "main" sidan.
Kod: Markera allt
sudo apt-get install wine
http://www.playonlinux.com/en/KanineN skrev:Hur installerar jag steam på min ubuntu hardy heron 8.04? Jag försökte komma till HOWTO länken på första posten men då kom jag till "main" sidan.
Ladda ned? Det skulle väl gå bra antar jag men, då måste jag väl betala för spelet en gång till? Det är jag inte så jättemotiverad till. Det är ju inte ap dyrt men känns ändå tråkigt. Eller finns det något annat sätt att ladda ned det på utan att köpa det som jag missat, via steam naturligtvis?Hund skrev:Kan du inte ladda hem CS via Steam då?
Det fungerar inte heller efter att jag gjort ovanstående ändringar.DeepThought skrev:Dimi: testa att ställa in /cdrom (din monteringsplats) som en cdrom-enhet i Wine. Detta görs genom att starta winecfg och gå till fliken Enheter, välja /cdrom och klicka på Visa avancerat och ställa in Typ: Cd-rom.
Annars så skall det gå utmärkt att tanka ner CS förutsatt att det är aktiverat/registrerat på ditt Steam-konto
DeepThought skrev:Jadu, jag vet faktiskt inte. Jag har inte registrerat något genom steam sedan steam-plattformen släpptes (vilket var ett tag sedan). När jag installerat Steam startar jag det, loggar in och går till fliken Mina spel. Där finns en lista på ett antal spel, så jag högerklickar och väljer Installera spel så laddas det ner. Men jag misstänker att ditt problem är att du inte har registrerat något spel på ditt Steam-konto, så Mina spel-fliken är tom? Isåfall vet jag inte riktigt vad du kan göra.
Gör du så att du går in under Mina spel och klicka på knappen Aktivera en produkt på Steam..? Därifrån tror jag att det bara skall vara att följa instruktionerna (mata in cd-key etc.). Är det här det går åt pipan?
Prova att använda dig av PlayOnLinux när du installerar Steam och/eller CS 1.6. Dom brukar ha rätt tjusiga skript som ställer in en massa åt en för varje spel.Zacheee skrev:Tjenare, har installerat Steam med Wine och allt är bra. Jag har bara ett problem, jag pingar ca 1000 när jag spelar Counter-Strike 1.6. Vad kan detta bero på?
Mvh Zache
Kod: Markera allt
killall pulseaudio && pulseaudio -D