planet?
planet?
sebastean: Jag hade faktiskt tänkt skriva allt från grunden själv. Men det är inte omöjligt att jag kör med något färdigt sen i alla fall, så tack för länken.
ozamosi: Skapade en temporär blog som ett surrogat så länge: http://sporadiskaposteromubuntu.blogspot.com/
Atom 0.3 kör de tydligen med. Måste bara hitta något att skriva om...
ozamosi: Skapade en temporär blog som ett surrogat så länge: http://sporadiskaposteromubuntu.blogspot.com/
Atom 0.3 kör de tydligen med. Måste bara hitta något att skriva om...
Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode.
Ubuntu guide
Ubuntu guide
planet?
Färgerna vet jag inte om jag kan göra något åt, tog bara en av de mallar som erbjöds.
Språk? Hade tänkt ha den på svenska...
Skämt åsido, tänkte skriva i PHP, MySQL och självfallet då XML. Dock tänker jag inte påstå att jag kan dem. Det är därför jag vill ha ett projekt där jag kan lära.
Språk? Hade tänkt ha den på svenska...
Skämt åsido, tänkte skriva i PHP, MySQL och självfallet då XML. Dock tänker jag inte påstå att jag kan dem. Det är därför jag vill ha ett projekt där jag kan lära.
Ubuntu guide
Ubuntu guide
planet?
Quartus: det heter Ubuntu, inte Ubuntulinux eller Ubuntu Linux! 
Ska jag lägga till den bloggen, alltså?
Om du kan något om perl kan du titta lite på blosxom - helt Underbar bloggmjukvara. Gör allt, och gör det så snyggt, och är så litet.

Ska jag lägga till den bloggen, alltså?
Om du kan något om perl kan du titta lite på blosxom - helt Underbar bloggmjukvara. Gör allt, och gör det så snyggt, och är så litet.

planet?
ozamosi: Jo, du kan gärna lägga till den.
Ubuntulinux vet jag att den inte heter, det var mest för att specifiera att bloggen inte skulle handla om ideologin.
(dock ändrat nu för din skull)
Bloggmjukvaran får jag kolla upp, kan i och för sig ingen perl, men litet är alltid trevligt.
Ubuntulinux vet jag att den inte heter, det var mest för att specifiera att bloggen inte skulle handla om ideologin.

(dock ändrat nu för din skull)
Bloggmjukvaran får jag kolla upp, kan i och för sig ingen perl, men litet är alltid trevligt.

Ubuntu guide
Ubuntu guide
planet?
Hm, jag behöver ett namn också...
planet?
Namnet gick i och för sig att lista ut genom mina emailadresser, men det är tillagt i profilen nu.
Ubuntu guide
Ubuntu guide
planet?
Right, planet var det. Du är tillagd nu.
planet?
Har fixat egen domän och lite bloggningsmjukvara till garderobsservern nu.
Funkar det att köra med Ubuntu-RSSen på oomingmak.se istället för den på blogger.com?
Eller måste det vara en rss-fil som länkas, då loudblog tydligen kör med ett phpskript?
Funkar det att köra med Ubuntu-RSSen på oomingmak.se istället för den på blogger.com?
Eller måste det vara en rss-fil som länkas, då loudblog tydligen kör med ett phpskript?
Ubuntu guide
Ubuntu guide
planet?
Det går finfint. Jag byter nu.
- LadyFrost
- Utgåva: 10.04 Lucid LTS
- Kontakt:
planet?
Quartus: Nu är det dags att du skaffar en hackergotchi också
Har du någon bild du vill ha kan du maila över den till mig så kan jag frilägga och skugga och skicka vidare till ozamosi.

Frihet, jämlikhet, vänlighet. Det är väl inte så svårt?
planet?
LadyFrost: Helt ärligt så har jag ingen, och ingen tillgång till någon digitalkamera heller, (har iofs siktat in mig på en Nokia med hyffsad kameraoptik) så det blir till att vänta på den tills nästa tillfälle uppstår.
Gjorde dock ett substitut i GIMP så länge.

Gjorde dock ett substitut i GIMP så länge.

Ubuntu guide
Ubuntu guide
planet?
Ubuntu guide
Ubuntu guide