Tv-spel
SV: Tv-spel
iförisig...nåja får se vad som finns på Väla
Om du nu, istället för som du bör, köpa ett Wii, ändå ska köpa ett ps2 så måste du väl ändå se till att köpa ett chippat ett?Galgalid skrev: NU ska jag köpa en ps2. Konsolen kostar typ 1200 kronor. Spel finns i mängder till bra priser. Begangnade spel är också nice
Jag ska köpa 2 spel som start. Mitt eget förslag är God of War och FF10/Kingdom Hearts
Har ni någon bättre kombination? Det ska vara ett action och ett "äventyr"...alltså Final Fantasy ..typ![]()
Själv har jag precis beställt ett chippat Wii - och priserna på spelen är alldeles lagom!
Nybliven nörd!
- WilhelmBerg
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Röstar på Wii, vi har både xbox 360 och Wii. även ps2 och gamla svarta xbox-en.
Gillar Wii för att den är en bra ”familje konsol” man kan samlas flera, gammal som ung.
Nintendo vågar vara lite annorlunda. Nytt sätt att styra med wiimote. allorlunda spel. (som t.ex. wii sport) Men vill man ha de häftigaste aktion spelen väljer man kanske något annat.
PS3 tycker jag är lite överreklamerad särskilt med tanke på priset.
Sedan gillar jag inte den där prestanda hysterin, det är inte grafiken som gör spelet.
Mina favoriter finns fortfarande på kära gamla C64 och NES
Gillar Wii för att den är en bra ”familje konsol” man kan samlas flera, gammal som ung.
Nintendo vågar vara lite annorlunda. Nytt sätt att styra med wiimote. allorlunda spel. (som t.ex. wii sport) Men vill man ha de häftigaste aktion spelen väljer man kanske något annat.
Sedan gillar jag inte den där prestanda hysterin, det är inte grafiken som gör spelet.
Dator: Professional från ubox
2,2Ghz Intel Core2Duo
2Gb RAM 320+80 Gb HD
Nvida GeForce 8600GT
Hardy Heron 8.04
Det är lättare att fördöma än att vara ett föredöme.
2,2Ghz Intel Core2Duo
2Gb RAM 320+80 Gb HD
Nvida GeForce 8600GT
Hardy Heron 8.04
Jag är 16 och har 200 kronor i månaden.....har inte pengar till varken Wii eller dess spel....ps2 blir det för mig 

För mig har det alltid varit nintedo som gällt ända sen barnaföräskelsen i nes och snes. Var sedan en aning besviken på n64 och cuben, men nu känns det verkligen som att Nintendo är back on track med sitt wii!WilhelmBerg skrev: Röstar på Wii, vi har både xbox 360 och Wii. även ps2 och gamla svarta xbox-en.
en vecka kvar, sen ska jag spela mig galen

Nybliven nörd!
-
- Kontakt:
Röstar Wii, hade gärna röstat Nintendo 64, NES eller SNES om de hade funnits som alternativ 

-
- Kontakt:
Kom på, SEGA var också skitroligt
Spelade mkt Sonic med syrran för ett antal år sedan XD

- WilhelmBerg
Har du Wii kan du ladda ner en massa (nåja en del iaf) härliga gamla Sega spel.koch skrev: Kom på, SEGA var också skitroligtSpelade mkt Sonic med syrran för ett antal år sedan XD
Dock... så vill Nintendo ha sådär 50-100 :- för ett spel.
Dator: Professional från ubox
2,2Ghz Intel Core2Duo
2Gb RAM 320+80 Gb HD
Nvida GeForce 8600GT
Hardy Heron 8.04
2,2Ghz Intel Core2Duo
2Gb RAM 320+80 Gb HD
Nvida GeForce 8600GT
Hardy Heron 8.04
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Har själv sonic 1 och 2 och en massa annat på VCWilhelmBerg skrev:Har du Wii kan du ladda ner en massa (nåja en del iaf) härliga gamla Sega spel.koch skrev: Kom på, SEGA var också skitroligtSpelade mkt Sonic med syrran för ett antal år sedan XD
Dock... så vill Nintendo ha sådär 50-100 :- för ett spel.

-
Jag har en Xbox 360 med en hel del bra spel, ändå så tycker jag att det är roligare att spela på min Nintendo DSL som jag köpte tidigare i veckan
Jag skulle gärna ha köpt ett Wii också, men jag väntar nog ett par månader till.
Här är en ganska bra Wii sida, med en hel del video recensioner och annat: http://www.wii.tv/

Jag skulle gärna ha köpt ett Wii också, men jag väntar nog ett par månader till.
Här är en ganska bra Wii sida, med en hel del video recensioner och annat: http://www.wii.tv/
-
Kommer inte Metroid 3 ut i Sverige förrän 07-10-26!?
F-n, tur att man inte ens har en Wii då, så slipper man känna en sådan stark förtvivlan.

F-n, tur att man inte ens har en Wii då, så slipper man känna en sådan stark förtvivlan.
Har själv en ps2 hemma men har skippat ps3 pga priset.. Köpte istället en laptop för 7000 kr
och väntar tills dom sänkt priset lite..Jämför man med vad sonys konsol kostar i usa så är
det rena rånet att köpa i europa..Wii har jag inte testat men har precis som dom flesta här haft
mycket nöje utav nintendos spel sedan så är den rätt så billig
och väntar tills dom sänkt priset lite..Jämför man med vad sonys konsol kostar i usa så är
det rena rånet att köpa i europa..Wii har jag inte testat men har precis som dom flesta här haft
mycket nöje utav nintendos spel sedan så är den rätt så billig
Röstade PS3, pga att det är den bästa maskinen, och har NATIVE LINUX STÖD 
Meeen,, det betyder inte att jag gillar den.
Jag vill ha en Wii, för jag är nintendonörd. Älskar zelda, mario, ssbm och allt sånt

Jag vill ha en Wii, för jag är nintendonörd. Älskar zelda, mario, ssbm och allt sånt

The tux generation is now.
Behöver du hjälp?
[img width=88 height=31]http://ubuntucounter.geekosophical.net/ ... user=13227[/img]
Behöver du hjälp?
[img width=88 height=31]http://ubuntucounter.geekosophical.net/ ... user=13227[/img]
Det har tyvärr inte kommit ut många bra spel till Wii än. De flesta är för yngre användare..typ 8-åringar...oGGe skrev: Röstade PS3, pga att det är den bästa maskinen, och har NATIVE LINUX STÖD
Jag vill ha en Wii, för jag är nintendonörd. Älskar zelda, mario, ssbm och allt sånt![]()
Sanning med modifikation.Galgalid skrev: Det har tyvärr inte kommit ut många bra spel till Wii än. De flesta är för yngre användare..typ 8-åringar...
Snart kommer dock Manhunt 2. Oj vad jag längtar

- Dimi
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Det där spelet när man skjuter zombies är ju hur fränt som helst. Och vilken kontroll! Går inte att jämföra med något annat.Galgalid skrev:Det har tyvärr inte kommit ut många bra spel till Wii än. De flesta är för yngre användare..typ 8-åringar...oGGe skrev: Röstade PS3, pga att det är den bästa maskinen, och har NATIVE LINUX STÖD
Jag vill ha en Wii, för jag är nintendonörd. Älskar zelda, mario, ssbm och allt sånt![]()
Jag har fortfarande inte provat en Wii >_<