Jag installerade steam, funkar perfekt (har dock ej testat spelat, men det borde inte vara nått problem då det funkar på vanlig wine och wine-doors tror jag bara är den där listan, sedan kör han installationerna och så i wine)zenbios skrev: Någon som fått igång steam med det, här gick det åt helv**e hela tiden.
både när ja testade med wine 0.9.33 som installeras automatiskt,
eller när ja la till 0.9.36.
men utan resultat.
Wine-doors
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
- Rasmus
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
SV: Wine-doors
Ok, här gick det inte genom wine-doors. vanliga vägen genom wine har alltid fungerat.Rasmus skrev:Jag installerade steam, funkar perfekt (har dock ej testat spelat, men det borde inte vara nått problem då det funkar på vanlig wine och wine-doors tror jag bara är den där listan, sedan kör han installationerna och så i wine)zenbios skrev: Någon som fått igång steam med det, här gick det åt helv**e hela tiden.
både när ja testade med wine 0.9.33 som installeras automatiskt,
eller när ja la till 0.9.36.
men utan resultat.
undrar om det är någon skillnad, eller bara listan som du säger.
berätta gärna när du testat det.

Har precis installerat Wine-Doors för att testa få igång Call of Duty2 men det verkar inte funka.
Får upp Wine-doors fönstret och väljer Call of duty2 och trycker install sen händer inget förutom att det hamnar i Queue. Är det ngn som vet hur man löser detta? Har cod2 skivan i.
Får upp Wine-doors fönstret och väljer Call of duty2 och trycker install sen händer inget förutom att det hamnar i Queue. Är det ngn som vet hur man löser detta? Har cod2 skivan i.
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Hmm testade som newbie att installera wine-doors, men det var några frågor som den ställde, som jag antagligen svarade fel på, fattade inte riktigt vad den ville. Går det att installera om på något sätt?
Sedan, kanske beroende på ovan fick jag inte steam att installera, hänger sig vid installation, men samtidigt säger att steam är installerad. Uppträder mycket konstigt på så vis. Installationen av program hänger sig, och det händer inget. Tips?
Sedan, kanske beroende på ovan fick jag inte steam att installera, hänger sig vid installation, men samtidigt säger att steam är installerad. Uppträder mycket konstigt på så vis. Installationen av program hänger sig, och det händer inget. Tips?
Testade installera internet exploerer genom den men det fungerar inte händer absolut inget då
man klickar på IE ikonen.. Guiden som finns på ie4linux fungerar till och med bättre
IE är dock inget jag vill köra
man klickar på IE ikonen.. Guiden som finns på ie4linux fungerar till och med bättre

IE är dock inget jag vill köra
- wsod
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Testade. Fick lite felmeddelanden under "first run" och när jag installerade DirectX 9 libs men den sa att "paket vart installerat". Så jag hoppas den gjorde det rätt. <.<
Ska testa installera ett spel sedan och kolla hur det går.
Ska testa installera ett spel sedan och kolla hur det går.
System specs: E6400@2.7GHz, 2GB 667 MHz, 8800GT, MSI P965 Neo
WoW funkar redan klockrent med wine, jag installerade bara nyaste wine och klickade på wow exe filen och körde igång och spelade utan några problem alls. Det här programmet gör ingen skillnad det använder wine, det är bara så att man kan tanka windows program som i en paket installatör, som typ synapttic programmet.upnorth skrev: Någon som provat att få igång WoW eller liknande än?
Det är spel jag är mest sugen på att få igång...är det någon skillnad där?
Ubuntu Ultimate 1.9 64bit, Windows server 2008. Amd Athlon64 x2 6000+ 2xGeforce 8800GT SLI 4GB Ram.